ایران گردی

بازدید از جاذبه های گردشگری آذرشهر را از دست ندهید

تودی تریپ: اگر در حال سفر به استان آذربایجان شرقی حتما اسم آذرشهر را شنیده اید. این شهر نرم و دلپذیر در بسیاری از فصول سال پذیرای مسافران و گردشگران است.

کوهپایه های شهر و مجاورت آن با دریاچه ارومیه از جمله عوامل موثر بر آب و هوای آذرشهر است.

کوه سهند در ضلع شرقی شهرستان آذرشهر دلیل آب و هوای معتدل این منطقه است.

هوای این شهر حتی در تابستان نسبت به سایر نقاط خنک تر است. اگر با هوای سرد راحت نیستید، بهار و تابستان برای سفر به آذرشهر را انتخاب کنید.

بیشتر منطقه آذرشهر علفزارهای بیابانی و به همین دلیل جنگل های طبیعی زیادی در این منطقه وجود ندارد.

وقتی از تبریز به سمت جنوب غربی آذربایجان شرقی سفر می کنید، مناظر زیبا و چشم نواز اطراف جاده را مجذوب خود می کند و در حین رانندگی در جاده ترانزیتی استان های غربی کشور، از آن عبور می کنید. شهرهای سهند، خسروشهر، ایسکو و ایلخچی و در نهایت پس از طی 50 کیلومتر به آذرشهر، قلب تپنده آذربایجان می رسید.

این شهر در دامنه شمال غربی کوه سهند و در 20 کیلومتری جنوب شرقی دریاچه ارومیه قرار دارد که به مرکز استان نزدیک است و همین امر باعث شده گردشگران زیادی که به تبریز سفر کرده اند از آذرشهرم دیدن کنند و از گردش در طبیعت روستاها لذت ببرند. از این شهر ذوقی

بازدید از جاذبه های گردشگری آذرشهر را از دست ندهید

آشنایی با آذرشهر

در استان آذربایجان شرقی شهری زیبا و خوش آب و هوا به نام آذرشهر وجود دارد که به انگور و باغات میوه شهرت دارد و همه ساله در فصل بهار طبیعت گردان بسیاری را به سوی خود می کشاند.

سیر، لپه، سنژاد، گردو و بادام از دیگر محصولات آذرشهر است که به استان های دیگر صادر می شود و چرخ اقتصاد این شهرستان را می چرخاند.

تمام درآمد این شهر از فروش میوه نیست زیرا وجود معادن سنگ های تزئینی مانند سنگ لیمو و قرمز نیز باعث شد آذرشهر شهرت جهانی پیدا کند.

برای رسیدن به آذرشهر تنها 50 کیلومتر از شهر تبریز باید طی کرد و در کمتر از یک ساعت به آنجا رسید.

باید دانست که نام قدیم این شهر توفارکان به معنای دیوار سرخ بوده و از معادن سرخ آنجا اقتباس شده است.

امروزه با شهری آرام و بکر روبرو هستیم که با مناظر زیبای خود آرامش و آرامش را برای ساکنین و گردشگران به ارمغان می آورد و سفر به آن به هر ماجراجویی توصیه می شود.

خوب است بدانید که آذرشهر دارای قدمت تاریخی طولانی است و آثاری از دوران ساسانی و اشکانی وجود دارد که هویت و تاریخ این منطقه را ثابت می کند.

حتما از جاذبه های گردشگری آذرشهر دیدن کنید

کاروانسرای القو، گورستان پیر حیران، آرامگاه علیا، تپه باستانی پیر قطران، مسجد رومیان، غار باستانی و گورستان بادامیار از جمله جاذبه های آذرشهر هستند که شما را به گذشته خواهند برد و شگفت زده خواهید کرد.

اینها همه جاذبه های این کشور نیست زیرا روستای چراغیل آذرشهر نیز از دیگر جاذبه های گردشگری آذرشهر است که در دل کوه سبلان قرار دارد و با خانه های سنگی خود هر مسافر ماجراجویی را به خود جذب می کند.

مسیر پس از خطوط قدیمی، آب و هوای خوب و مناظر شگفت انگیز از جمله ویژگی های این روستای دوست داشتنی است که به شما انرژی می بخشد و خاطره ای خوش خلق می کند.

پس در سفر به آذرشهر بازدید از آن را فراموش نکنید و از لحظه لحظه آن لذت ببرید.

این شهرک فاصله کمی با دریاچه ارومیه دارد و پیشنهاد می کنیم به آنجا بروید و با شنا در این دریاچه آب شور یا عکاسی، طبیعت گردی و پرنده نگری سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در سفر به آذرشهر خرید صنایع دستی این دیار را فراموش نکنید و سوغاتی های ارزشمندی مانند سوزن دوزی یا گلدوزی بخرید و به اقوام خود بدهید و آنها را غافلگیر کنید.

دیدنی های جالب آذرشهر

روغن ها

زیارتگاه تاریخی و مذهبی آذرشهر در کرانه شمالی رودخانه دهوارکان یا آذرشهر بر روی تپه ای مرتفع و هموار قرار دارد که مردم آن را یووا داغی یا دوا داغی می نامند.

حتما از جاذبه های گردشگری آذرشهر دیدن کنید

اطراف تپه مصلی آذرشهر پوشیده از سنگ قبرها و کتیبه‌هایی است که نه تنها کتیبه‌ها، بلکه سنگ نوشته‌ها و تکه‌های سنگی حکاکی‌شده زیادی در میان آنها دیده می‌شود. سال هفتم و هشتم هجری است.

در وسط قبرستان تپه دعای آذرشهر، مسجد یا نمازخانه بزرگی به طول و عرض بیش از 150 متر ساخته شد که سطح آن حدود یک متر از کف قبرستان بلندتر بود.

محراب این مسجد از سنگ و آجر ساخته شده و سنگ های تراشیده شده در آن مربوط به زمان های بسیار پیشین است و محراب امام جماعت نیز با عمق حدود یک و نیم متر ایجاد شده است.

سنگ های محراب ظریف و خوش طرح این مسجد بر زیبایی آن افزوده است که ظاهراً در قرن هشتم و نهم تراشیده شده است.

گفته می شود در گذشته های دور و در ایام خشکسالی در این مکان مقدس نماز باران اقامه می شد و اکنون نیز در سال هایی که هوا مساعد است، مردم این شهر در آنجا نماز عید سعید فطر را به حضور می خوانند. از چند ده هزار.

تاپ تاپان، آذرشهر

در سه کیلومتری جنوب غربی این شهر و بر فراز تپه ای نسبتا هموار مشرف به اراضی و طبیعت روستاهای آذرشهر، چشمه بزرگ معدنی از دل کوه سرچشمه می گیرد. بسیاری از متخصصان و متخصصان آب درمانی، یکی از بی نظیرترین چشمه های درمانی و شفابخش جهان است.

حتما از جاذبه های گردشگری آذرشهر دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا