ایران گردی

بازدید از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل را از دست ندهید

تودی تریپ: نمین در استان اردبیل قرار دارد و جاذبه های طبیعی آن چیزی از بهشت ​​کم ندارد.

گذرگاه حیران بهترین راه برای سفر به شهر نمین است.

سرتاسر جاده مملو از جلوه های طبیعی زیبایی است که ذهن هر بیننده ای را به خود مشغول می کند، مانند جنگل های سرسبز و بکر که هر کدام می توانند یکی از زیباترین مناظر خلقت را به نمایش بگذارند.

جنگل های نمین اردبیل

جنگل فاند اوغلو

در فاصله 10 کیلومتری جنوب نمین و 30 کیلومتری اردبیل، جاذبه ای سرسبز و زیبا به نام جنگل فندالو وجود دارد که یکی از جاذبه های نمین است.

اگر در اواخر بهار به این جنگل زیبا بروید، بهشت ​​سبز پوشیده از گل های بابونه را پیش روی خود خواهید دید که یکی از زیباترین جاذبه هایی است که می توانید در زندگی خود ببینید.

حتما از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل دیدن کنید

در 24 و 25 ژوئن مصادف با روز جهانی گل و گیاه، جشنواره گل بابونه برگزار می شود که هزاران گردشگر در آن شرکت می کنند.

سرتاسر جنگل فندقلو پوشیده از گیاهان و درختان سرسبزی است که همه این مناظر را مانند مخمل سبز پوشانده و چهره ای بسیار زیبا و دیدنی ایجاد می کند تا جنگل فندقلو به یکی از معروف ترین دیدنی های نمین تبدیل شود.

جنگل فندقلوی نمین حدود 16 هزار هکتار وسعت دارد و یکی از بزرگترین جنگل های طبیعی ایران به شمار می رود.

به دلیل وسعت زیاد این جنگل، پوشش گیاهی متنوعی وجود دارد که 20 گونه از درختان کمیاب مانند راش، بلوط، سنجد، فندق و بیدمشک در آن دیده می شود.

در این میان بیشترین تعداد درختان این جنگل، درخت فندق است که اگر در هر نقطه از این جنگل قدم بزنید درختان فندق را خواهید دید و بر این اساس نام جنگل فندقلو را برای آن انتخاب کردند.

از جانوران این منطقه می توان به حیواناتی مانند گرگ، روباه، خرس قهوه ای و سمور و همچنین انواع پرندگان مانند عقاب شاهی، قرقاول، کلاغ و چکاوک اشاره کرد که در طبیعت جنگل فاندالو به چشم می خورد. .

حتما از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل دیدن کنید

طبیعت این منطقه در برخی نقاط به حدود 600 متر از سطح دریا می رسد و چهره بسیار زیبایی برای آن ایجاد کرده است که می توانید از تماشای مناظر اطراف خود لذت ببرید.

یکی از بهترین امکانات و ویژگی های جنگل فندگلو این است که اقامت شبانه در اختیار گردشگران قرار می دهد و همچنین گردشگرانی که قصد کمپ و چادر زدن در طبیعت را دارند می توانند این جنگل را برای اقامت خود انتخاب کنند.

تله کابین حیران به طول 1752 متر که یکی از استانداردترین تله کابین های ایران است از ارتفاعات این منظره می گذرد و یکی از امکانات تفریحی جنگل فندخلو به حساب می آید.

آدرس جنگل فندخلو: استان اردبیل در 10 کیلومتری جنوب شهرستان نمین

جنگل شبکه ای نیست

جنگل مشه یکی از تفرجگاه های زیبای شهرستان نمین است

این جنگل آب و هوای معتدل و مطبوعی دارد. چشمه مشه که معدنی است و خواص درمانی دارد یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری این جنگل است.

یکی دیگر از امکانات تفریحی این جنگل، پیست اسکی است که در چهار فصل قابل استفاده است.

در داخل جنگل کلبه های چوبی وجود دارد که زیبایی جنگل را دو چندان کرده و محل مناسبی برای استراحت و صرف غذا و چای است.

حتما از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل دیدن کنید

مناظر طبیعی و زیبای نمین در اردبیل

آبشار شورشورن

جاده و گردنه حیران مملو از زیبایی های خلقت خداوند است. آبشار شورشورن در منطقه عنبران و در 10 کیلومتری شهر نمین قرار دارد. خود منطقه عنبران به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می شود که آبشار شورشورن در قسمت بالای عنبران قرار دارد.

این آبشار از بالای صخره ها می ریزد و مناظر بی نظیری را خلق کرده است. می توانید به راحتی وقت خود را در غار پشت آبشار بگذرانید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

دریاچه خشک

یکی دیگر از شهرهای استان اردبیل نمین نام دارد که با جاذبه های گردشگری خاص، مقصد گردشگری مناسبی است. سها نام مخزن سد کوچکی در نزدیکی روستایی به همین نام در حدود 35 کیلومتری شرق شهر اردبیل است.

حتما از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل دیدن کنید

این منطقه که نقطه آغاز جنگل های استان گیلان محسوب می شود، به دلیل داشتن آب و هوای معتدل از محبوبیت زیادی در بین دوستداران طبیعت برخوردار است.

دریاچه مخزن سوخا در 4 کیلومتری شمال شرقی روستای سوخا قرار دارد.

سوها (تلفظ سوا) نام روستای کوچکی در چند کیلومتری شرق اردبیل است که در شهرستان نمین قرار دارد. به دلیل آب زیاد اطراف روستا، نام روستای سوها را برای خود انتخاب کردند.

آب روستا از چشمه های منطقه تامین می شود و محصولات این روستا اغلب غلات و حبوبات است. معیشت اصلی مردم کشاورزی و دامداری است.

روستاهای نیارق (نیارا)، هور و سقزچی (سقیچی) از روستاهای همجوار سها هستند.

بر اساس سرشماری سال 1384 جمعیت این روستا 1783 نفر با 345 خانوار می باشد.

در نزدیکی روستای سوخا سدی کوچک و بسیار زیبا به همین نام وجود دارد.

این منطقه که در واقع نقطه شروع جنگل های استان گیلان است، با آب و هوای خنک خود، محبوبیت زیادی در بین دوستداران طبیعت دارد و یک مقصد گردشگری رویایی برای همه دوستداران طبیعت است.

دسترسی به روستای سخن از طریق جاده ارتباطی شهر اردبیل به بریس، نیارک و در نهایت سوخا امکان پذیر است. از روستای سوخا تا دریاچه خاکی کمتر از 5 کیلومتر است که با ماشین های معمولی به راحتی می توان از آن عبور کرد.

حتما از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا