ایران گردی

بازدید از جاذبه‌های درجه یک سمیرم در اصفهان

تودی تریپ: سمیرم با درختان زیبا و چشمه های جوشانش در بهار آرام می گیرد چون دختری که دامن سبز مخملی خود را بر صخره های سخت کوه های زاگرس می گسترد و به مسافرانش خوشامد می گوید. در تابستان دکمه های هلویی و گلابی زرد و صورتی به دامن دختر می آید.

پاییز که می‌شود نمی‌دانی لب‌های دخترک از سرما سرخ شده است یا درخشش سیب‌های مزرعه خون به چهره‌اش می‌آورد. هر زمستان یک دختر عروسی با لباس تمام سفید وجود دارد و هر سال این داستان تکرار می شود. سمیر برد چندانی ندارد. اما پر از زیبایی است. اگر شما هم می خواهید مکان های جالب سمیرم اصفهان را کشف کنید.

درباره سمیر زبا

سمیرم، شهر هزار چشمه و مروارید گردشگری استان اصفهان، شهری است که در 165 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. این شهر کوهستانی معماری منحصر به فردی دارد و با جاذبه های طبیعی زیبای درون و اطراف شهر، مقصدی ایده آل و محبوب برای سفر تابستانی و گشت و گذار در اصفهان است.

این شهر واقعاً غنی از طبیعت است و همه چیز را دارد. از چشمه های جوشان و رودخانه های خروشان گرفته تا آبشارهای بکر و باغ های سرسبز، همه را می توانید در این شهر پیدا کنید.

سمیرم در ارتفاع 2460 متری قرار دارد و به بام ایران نیز معروف است. ویژگی های این شهر در کنار طبیعت بکر و زیبا و بافت قدیمی شهر، ترکیبی فوق العاده را ایجاد کرده است که می تواند نظر هر مسافر علاقه مندی را به خود جلب کند.

بازدید از جاذبه های ممتاز سمیرم در اصفهان

در ادامه قصد داریم تعدادی از دیدنی های سمیرم را به شما معرفی کنیم. در این بام سبز به دلیل وجود منابع آبی فراوان می توان شاهد طبیعتی بکر بود که در کنار بافت قدیمی شهر منظره جالبی را به وجود آورده است.

جاذبه های بی نظیر سمیرم

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم که به آن عروس زاگرس نیز می گویند یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی سمیرم است. این آبشار در چهار کیلومتری شرق سمیرم و 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد. در دره ای واقع شده و به طرز باشکوهی از میان دو دیوار سنگی فرو می ریزد. آبشار سمیرم یکی از بهترین مکان های طبیعی سمیرم برای گردش شبانه است.

صخره های اطراف آبشار که در زیر فرش ضخیمی از خزه ها پنهان شده اند، استحکام و زیبایی آن را کامل کرده اند. آب این آبشار که ارتفاع آن 35 متر است، پس از سقوط از بالای دره، به صورت فواره ای پلکانی در وسط توچال به حرکت خود ادامه می دهد و اطراف آن سکوهایی مناسب برای نشستن و نشستن است. آرامش بخش.

در اطراف این آبشار تمامی امکانات رفاهی از جمله رستوران، اغذیه فروشی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و حتی باربیکیو فراهم شده است. علاوه بر این، بازدید از این آبشار در فصل زمستان نسبتا آسان است و فانوس های یخی اطراف آن که با انعکاس نور خورشید مانند جواهرات درخشانی به نظر می رسند، زیبایی منحصر به فردی دارند.

آدرس: 4 کیلومتری شرق سمیرم

بازدید از جاذبه های ممتاز سمیرم در اصفهان

لوب پس سری

چال قفا یکی از دیدنی های سمیرم است که در قسمت جنوب غربی این شهر قرار دارد. این کوه دشتی سرسبز و پر از انواع گل های وحشی و طبیعی است، چشمه های فراوانی دارد و اطراف آن دیوارهای سنگی از صخره های مرتفع و کوهستانی است. تنها قدم زدن در این فضای زیبا، طبیعی، بکر و رویایی می تواند هر کسی را خوشحال کند. همچنین در برخی از ایام سال عشایر و مشکی چادرهای زیبا و جالب آنها در این دشت حضور دارند و می توانید با این افراد ارتباط برقرار کنید و محصولات دست ساز طبیعی و ممتاز آنها را خریداری کنید.

علاوه بر این وجود پرندگانی مانند کبک، تیکو و سایر پرندگان مهاجر زیبایی این فضا را در ایام خاصی از سال دو چندان می کند. این در حالی است که در نیمه دوم فروردین و اوایل اردیبهشت ماه، این دشت مملو از گل های لاله است که منظره ای دیدنی را برای شما رقم زده است.

چشمه آب ملخ یا تخت سلیمان

روستای آب ملح در 45 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سمیرم قرار دارد. این روستا به روستای نیم رز نیز معروف است زیرا موقعیت جغرافیایی آن به گونه ای است که در میان کوه قرار گرفته و نور خورشید با زاویه خاصی به این روستا می تابد. این روستا نیز مانند سایر روستاهای زیبا و خوش آب و هوای سمیرم دارای چشمه ها و آبشارهای فراوانی است که باعث شده یکی از جاذبه های سمیرم به شمار آید. و طبیعت زیبا و بکر این منطقه آن را به یکی از نقاط گردشگری سمیرم تبدیل کرده است.

بازدید از برترین جاذبه های سمیرم در اصفهان

تاریخ شهر سمیرم به 700 سال قبل از میلاد و در حدود دوره هخامنشیان برمی گردد. شاهد این مدعا خرابه های خانه ای باستانی در وسط مزرعه ای در قسمت جنوبی شهر سمیرم، سنگ قبرهای دوران اولیه اسلام، آتشگاه های معتبر، کتیبه های ناخوانا در غار اشکفتزر، فیل های سنگی مربوط به دوره ساسانی است. دوران، و کتیبه های میخی حک شده در کوه های اطراف شهر. همه این نشانه ها از سن چند هزار ساله سمیرم خبر می دهد.

مسجد جامع شبستان

آنچه مسجد جامع سمیرم را از سایر بناها متمایز می کند، روش ساخت آن است. این مسجد در عمق 4 متری زمین ساخته شده است. جالب اینجاست که نمای داخلی شبستان دارای سقف های گنبدی است. اما خود مسجد جامع در طبقه فوقانی آن ساخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا