ایران گردی

بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری حاجی‌آباد هرمزگان را از دست ندهید

تودی تریپا _ خدمات توریستی: استان هرمزگان نام یکی از استان های جنوبی ایران است که در قسمت شمالی تنگه هرمز واقع شده و مرکز گردشگری و اقتصادی ایران است. این استان حدود 68000 کیلومتر مربع (تقریباً به وسعت گرجستان) وسعت دارد که هشتمین استان کشور است.

قسمت جنوبی این استان را آبهای گرم خلیج فارس و دریای عمان در نواری به طول حدود 900 کیلومتر فرا گرفته است. این استان به دلیل مجاورت با آب های خلیج فارس دارای مناطق دیدنی و زیبایی است.

حاجی آباد (حاجی آباد) یکی از شهرهای شمالی استان هرمزگان و شمالی ترین شهرستان این استان است. این شهرک در بخش مرکزی شهرستان حاجی آباد واقع شده است.

فاصله حاجی آباد تا بندرعباس 165 کیلومتر است. حاجی آباد در نزدیکی استان کرمان قرار دارد و به همین دلیل نسبت به سایر شهرهای استان هرمزگان هوای خنک تری دارد.

تابستان های این شهر بسیار گرم و زمستان ها بسیار سرد است.

حاجی آباد یکی از شهرهای تاریخی است که برخی از آثار تاریخی آن از دوره ایلخانی باقی مانده است. در زیر شما را با دیدنی های حاجی آباد آشنا می کنیم.

دیدنی های تاریخی حاجی آباد هرمزگان

منطقه حفاظت شده هماگ

منطقه حفاظت شده هماگ در شمال شهر بندرعباس و جنوب شهر حاجی آباد قرار دارد و مساحت آن حدود 36000 کاتاریم است. این منطقه در ارتفاعات استان قرار دارد و حداقل ارتفاع آن از سطح دریا حدود 700 متر است.

کوه هماگ مرتفع‌ترین ارتفاعات استان هرمزگان در رشته‌کوه‌های زاگرس جنوبی است. آب و هوای این منطقه گرم و خشک است و ارتفاعات دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل است.

بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری حاجی آباد هرمزگان را از دست ندهید

آسیاب های آبی

آسیاب های آبی حاجی آباد دیگر استفاده نمی شود و در برخی شهرها متروکه شده است. در گذشته فراوانی آب های زیرزمینی و سطحی حاجی آباد ساکنان را به استفاده از آسیاب های آبی سوق می داد.

از آسیاب های آبی حاجی آباد می توان به آسیاب های تزرج، فرگان، برگانی، سه چشمه و سعادت آباد اشاره کرد.

قلعه تاریخی حاجی آباد

یکی از آثار باستانی شهر حاجی آباد قلعه تاریخی این شهر است که قدمت آن به دوران ایلخانان، تیموریان و صفویان می رسد. این قلعه در ورودی شهر حاجی آباد قرار دارد و احتمالاً در دوره صفویه مورد استفاده بوده است. این قلعه بر روی صخره ای در جنوب غربی شهر قرار دارد.

این قلعه در ورودی شهر حاجی آباد قرار دارد و قلعه مذکور در دوره صفویه نیز مورد استفاده قرار می گرفته است، این قلعه بر روی صخره ای در قسمت جنوب غربی شهر قرار دارد که ارتفاع آن بین 27 تا 30 متر تا 80 می باشد. متر طول و عرض. چهار برج دارد، ظاهراً این قلعه در زمان حکومت های پیش از اسلام ساخته شده و بعدها توسط پادشاهان هرمز بازسازی شده است.
قلعه قدیمی حاجی آباد به دلیل موقعیت مکانی آن توسط سپاهیان تیمورلنگ ویران شد و پس از کشتار اهالی، توسط صفین یکی از پادشاهان هرمز بازسازی شد و قلعه صفین (دو شمشیر) نام گرفت.

بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری حاجی آباد هرمزگان را از دست ندهید

روستاهای دیدنی حاجی آباد هرمزگان

باهون و روستای فرگان

دهکده نمونه گردشگری باخون در 85 کیلومتری شهر حاجی آباد در دره باخون قرار دارد. این منطقه روستایی سرسبز با باغ های مرکبات وسیع، آب و هوای مطبوع و تنوع گیاهی زیبا است.

چشمه های متعدد باغ بوهان آب زمین های کشاورزی اطراف را تامین می کند. در زمستان ارتفاعات روستا پوشیده از برف است.

فرگان نیز روستایی با آب و هوای منحصر به فرد، فضایی امن و راحت است. ساکنان محلی روستا از گذشته تا به امروز با آرامش و بدون مزاحمت در این مکان زندگی می کنند و از فعالیت های تفریحی لذت می برند. در نتیجه فرقان در این ناحیه به معنای «آزاد» است.

روستای اردکل

روستای اردکال در بخش مرکزی شهرستان زیرکوه و در فاصله حدود 15 کیلومتری مرکز شهر حاجی آباد و 100 کیلومتری کاین قرار دارد. مردم روستای اردکال به مهمان نوازی معروف هستند که از ویژگی های جامعه فعال و متدین آنهاست.

حاجی آباد شهری بی نظیر در استان هرمزگان است که جاذبه های متعددی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

آب و هوای خنک، تنوع فرهنگی، آثار تاریخی و مناظر طبیعی این شهر را به مقصدی ایده آل برای مسافران تبدیل کرده است. آبشار تزرج، قلعه تاریخی و نخلستان های سرسبز وسیع از جاذبه های حاجی آباد هرمزگان است.

بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری حاجی آباد هرمزگان را از دست ندهید

جاذبه های گردشگری حاجی آباد هرمزگان

چشمه آب گرم حاجی آباد

چشمه های آب گرم یکی از ظرفیت های جذب گردشگری است و برخی از مناطق کشور با برخورداری از این ظرفیت طبیعی و فراهم کردن زیرساخت های لازم، به رونق گردشگری و بهبود اقتصاد ساکنان کشور کمک کرده اند.

سالانه میلیون ها مسافر برای بهره مندی از خواص درمانی آبگرم به مناطق معروف و نامی کشور می روند که نشان از جایگاه ویژه این ظرفیت در معضل درمانی و بهداشتی دارد که با وجود آبگرم های متعدد گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. فنر.

وجود ده ها چشمه آبگرم طبیعی با خواص درمانی منحصربفرد باعث استقبال گردشگران از آب درمانی شد اما کمبود امکانات رفاهی و زیرساخت های ضعیف این ظرفیت اقتصادی منحصر به فرد را در شرایط سختی قرار داد.

چشمه آب سرد زکین سیاهو آبگرم سرخه سیاهو آبگرم روستای نیمکار آبگرم سایه خوش،چشمه آبگرم خمر ،آب گرم Wildebeest ، اسپا چشمه چاه احمد، آبگرم بادون، آبگرم ملاجی، آبگرم چارک، آبگرم حاجی آباد، فاریاب، آبگرم فتویه، آبگرم باری، آبگرم سرخان، آبگرم تودولوه، آبگرم کشکو، آبگرم خورگو، آبگرم نیان، چشمه آبگرم خاص، آبگرم ده شیخ، آبگرم چستانه و آبگرم مدنویه از جمله چشمه های طبیعی با خواص درمانی استان هستند که به دلیل ناشناخته بودن در بین این چشمه ها، پتانسیل مغفول مانده استان در زمینه گردشگری سلامت محسوب می شوند. عموم مردم و گردشگران

در میان فهرست بلندبالای چشمه های آب گرم هرمزگان تنها آبگرم گنو، خمر خورگو و فاریاب نام های آشنا هستند که در این میان تنها آبگرم گنو که در 25 کیلومتری بندرعباس قرار دارد مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و در سال های اخیر با توسعه زیرساخت ها و تامین بستر مادی به مرکز مناسبی برای گردشگری سلامت تبدیل شده است.

بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری حاجی آباد هرمزگان را از دست ندهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا