ایران گردی

بازدید از باغ دره بجنورد را از دست ندهید

تودی تریپ: اگر مشغول برنامه ریزی برای طبیعت گردی های آینده خود هستید، امروز می خواهیم مقصدی زیبا را به شما معرفی کنیم. نام این مکان زیبا در ایران «باغ دره» است. باغ دره با محیط سرسبز و زیبای خود یکی از جاهایی است که باید دید و می تواند آرزوی هر طبیعت گردی باشد. پس برای سفر به بگ دره با ما همراه باشید.

راز و جرگلان کجا هستند؟

استان خراسان شمالی که در شمال شرقی کشورمان قرار دارد از 8 شهر تشکیل شده است که شمالی ترین آنها «راز و جرگلان» نام دارد. راز و جرگلان تا سال 2013 بخشی از شهرستان بئینورد بود، اما پس از آن سال به یک شهر مستقل تبدیل شد.

مرکز این شهر شهر راز نام دارد. فاصله شهر راز تا مرکز استان خراسان شمالی یعنی شهر بجنورد حدود 110 کیلومتر است. بخشی از راه ارتباطی این دو شهر نیز از «پارک ملی گلستان» می گذرد و زیبایی خاصی دارد.

شهرستان راز و جرگلان دارای جغرافیای سرسبز و مناطق طبیعی زیبا با جمعیتی در حدود 60 هزار نفر است که اکثرا ترکمن هستند. طبیعت باغ دره نیز در این منطقه قرار دارد.

حتما از باغ دره بجنورد دیدن کنید

از باغ دره دیدن کنید

باغ دره یکی از نقاط دیدنی استان خراسان شمالی و دره ای بسیار زیبا و سرسبز با مناظر و مناظر بی نظیر است.

این دره بکر شاید به اندازه خود راز و جرگلان شناخته شده نباشد و خیلی ها آن را نشناسند. اما اگر در فصل بهار به باغ دره سفر کنید، احتمالاً مکانی بهشت ​​مانند را خواهید یافت که با زیبایی های فراوان در انتظار طبیعت گردان است.

این دره زیبا دارای پوشش گیاهی متنوع و گسترده است. در این دره می توان قارچ های سمی و حتی خوراکی را دید. بوته های خاردار و همچنین گل هایی را در رنگ های مختلف از صورتی تا بنفش خواهید دید.

اگر دوباره به این دره سفر کنید، می توانید انواع گیاهان دارویی مانند گیاهان کاکوتی، آویشن، چای و پونه کوهی و گل بادرنجبویه را ببینید که در کنار رودخانه روییده اند و پوشش گیاهی دره را غنی کرده اند.

حتما از باغ دره بجنورد دیدن کنید

از درختان زیبایی که در باغ دره به مقدار زیاد یافت می شود، می توان به درختان سالم «اوروس» یا «سرده» اشاره کرد. بیش از 2500 متر

درخت عرعر با هر آب و هوایی سازگار است و برگ های آن سوزنی شکل است. درخت اروس گونه ای بسیار مقاوم است که عمری طولانی دارد که به بیش از دو هزار سال می رسد و در برابر بسیاری از انگل های طبیعی نیز مقاوم است و به همین دلیل این درخت از دیرباز در ادبیات ایران نماد جاودانگی بوده است.

در اطراف این دره زیبا صخره های بسیار مرتفعی نیز وجود دارد که با چینش جذاب لایه های بریده شده افقی خود بسیار جذاب به نظر می رسند. همچنین همانطور که قبلا ذکر شد رودخانه پرآبی نیز در باغ دره دیده می شود که زیبایی دو چندانی به این منطقه بخشیده است.

حتما از باغ دره بجنورد دیدن کنید

در خاتمه لازم به ذکر است که عاملی که باعث جذابیت باغ دره می شود ترکیب گل، درخت، صخره و رودخانه است. یعنی با سفر به باغ دره می توانید از مجموعه ای از آثار طبیعی لذت ببرید که دست به دست هم داده اند تا مکانی دلچسب و دعوت کننده را تشکیل دهند. پس اگر علاقه مند به گشت و گذار در طبیعت بکر و زیبا هستید، اصلا درنگ نکنید و سفر به باغ دره در استان خراسان شمالی را در برنامه خود قرار دهید.

منبع: کجارو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا