ایران گردی

بازدید از آبشار گزو مازندران

تودی تریپ: آبشارها یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت گردی هستند. این جاذبه‌های شگفت‌انگیز بهترین مکان برای سفرهای خانوادگی و دوستانه به‌ویژه در تابستان و برای یک روز فراموش‌نشدنی و بی‌نظیر در دامان طبیعت محسوب می‌شوند. یکی از زیباترین آبشارهای ایران که می تواند انتخاب شما برای این سفر باشد، آبشار گزو در مازندران است. آبشار Gezo در منطقه ای جنگلی و بکر و در قلب جنگل افسانه ای Lefour واقع شده است. می توانید از این آبشار رویایی در شهر سوادکوه شمالی و در 15 کیلومتری شهر زیر آب دیدن کنید.

Gezo; آبشار دیدنی و جالب

آبشار گزو آلاشت جاذبه بسیار زیبایی است که در دل جنگل واقع شده است. هر چه آبشار بالاتر باشد، خیره کننده تر خواهد بود. این آبشار با ارتفاع 45 و 5 متر در دو قسمت مجموعاً 48 متر است که از صخره ای نیم دایره و زیبا سرچشمه می گیرد. جنگل های هیرکانی و سر به فلک کشیده اطراف آبشار نیز بر زیبایی آن افزوده است.

بازدید از آبشار گزو در مازندران

این آبشار زیبا در فاصله 15 کیلومتری زیر آب سوادکوه قرار دارد و با زیبایی های طبیعی خود یکی از زیباترین مکان های دیدنی است. آبشاری که در جنگل‌های افسانه‌ای لفور استان مازندران قرار دارد از ویژگی‌های شهر سوادکوه شمالی است. این منطقه با آب و هوای کوهستانی در 15 کیلومتری شیرگه قرار دارد.

اگرچه زیبایی این آبشار بسیار خیره کننده است. اما چون در منطقه ای بکر و جنگلی قرار دارد و راه دسترسی کمی سخت است، بسیاری از مردم آن را نمی شناسند. اما افرادی که یک بار به دیدن این آبشار می روند آن را برای همیشه یکی از برنامه های جذاب خود قرار می دهند.

ارتفاع صخره ها آبشار را خاص و منحصر به فرد کرده است. همچنین حرکت آب در مسیر این آبشار باعث تشکیل دریاچه های پرآب زیادی شده است. امکان حمام کردن در این دریاچه ها باعث می شود تا در فصل تابستان به گردشی جذاب تبدیل شوند. شما می توانید آبشار Gezo را در بهار، تابستان و حتی اکتبر ببینید. اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه گردشگری جذاب فصل تابستان است تا بتوانید در دریاچه های اطراف آبشار شنا کنید.

بازدید از آبشار گزو در مازندران

برای دیدن این آبشار باید یک راهنما همراه شما باشد تا شما را در مسیر رسیدن به آبشار راهنمایی کند. به این ترتیب می دانید که از کدام قسمت باید به آبشار بروید. حتی می توانید در اطراف آبشار چادر بزنید، بنابراین اگر تجهیزات امنیتی دارید، می توانید به راحتی شب را در دل جنگل لفور مازندران بگذرانید و از آواز پرندگان و صدای رودخانه لذت ببرید.

آبشار گزو آلاشت یکی از زیبایی های طبیعی استان مازندران است که از جاذبه های منحصر به فرد آن به شمار می رود. کوه های واقع در این مناطق دارای صخره های بزرگ هستند. به همین دلیل صخره های عظیم آن که در مسیر رودخانه های خروشان قرار گرفته اند، آبشارهای زیبایی به وجود آورده اند. آبشار Gezo Alast از یک صخره بزرگ پایین می آید و 40 متر ارتفاع دارد. همین امر باعث زیبایی آبشار در محل تلاقی آب و صخره شده است.

افرادی که در فصل تابستان به این منطقه می روند، خنکی و هوای بی نظیر این مکان آنها را شگفت زده می کند. در کنار این آبشار بلند درختان سر به فلک کشیده جنگل های لفور قرار دارند که مانند عروس رویایی آبشار را احاطه کرده اند.

بازدید از آبشار گزو در مازندران

حرکت آب در کنار رودخانه، حوضچه هایی را ایجاد کرده است که به راحتی می توانید ساعت ها در آب سپری کنید و از دیدن این مناظر لذت بیشتری ببرید.

موقعیت آبشار دیدنی Gezo

آبشار گزو یکی از دیدنی های سوادکوه است که در دل جنگل سرسبز و هیرکانی لفور استان مازندران واقع شده است. این آبشار در فاصله 15 کیلومتری منطقه شیرگا در شهر سورن سوادکو، 25 کیلومتری شهر زیر آب و در منطقه ای بکر با آب و هوای کوهستانی قرار دارد.

آبشار Gezo به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای بکر و جنگلی کمتر شناخته شده است و مسیر دسترسی به آن کمی سخت اما تمیز و سرسبز است. به پای گزو که برسید با تماشای جلوه های جادویی آن خستگی جاده را از بین می برید. این آبشار مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت و کوهنوردانی است که یک روز فوق العاده را با پیاده روی در دل جنگل، کوه نوردی و صخره نوردی تجربه خواهند کرد. آبشار زیبا و بلند Gezo از دو آبشار تشکیل شده است. ارتفاع آبشار اول پنج متر و ارتفاع آبشار دوم حدود 43 متر و در مجموع 48 متر ارتفاع دارد.

بازدید از آبشار گزو در مازندران

در پایین گزو برکه ای پر از آب وجود دارد که بهترین مکان برای فرار از روزهای گرم بهار و تابستان و غوطه وری در آب خنک و گوارای آن است.

مسیر اول: از تهران تا آبشار گزو حدود دو ساعت وقت دارید. مسیر رسیدن به آبشار زیبا از تهران به شرح زیر است: باید از جاده فیروزکوه به سمت شیرگاه حرکت کنید. بعد از شیرگا از طریق جاده لفور و جاده کارسنگ که پشت سد البرز است وارد جنگل لفور شوید و 18 کیلومتر جاده خاکی را در این جنگل جادویی برانید.

در طول مسیر، تقاطع ها و تابلوهای زیادی را می بینید که شما را به سمت امامزاده گزو راهنمایی می کنند. این تابلوها را دنبال کنید تا به امامزاده برادران گزو برسید. می توانید ماشین خود را در پارکینگ امامزاده پارک کنید. از این محل تا پای آبشار باید بیش از نیم ساعت پیاده روی کرد تا به ته جنگل با شیب نسبتا تند رسید.

مسیر دوم: راه دیگر برای رسیدن به آبشار گزو مسیر جمشید آباد در پنج کیلومتری زیر آب است که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ منتهی می شود.

بازدید از آبشار گزو در مازندران

موقعیت جغرافیایی: E515136 N360908

آدرس: استان مازندران، شهر سوادکو، ۲۵ کیلومتری شهر زیراب، جنگل لفور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا