ایران گردی

بازدید از آبشار ماهی مشو لنگرود را از دست ندهید

تودی تریپ: آبشار ماهی مشو یکی از دیدنی های لنگرود است که در نزدیکی روستای هرتای قرار دارد. به دلیل نبود ماهی در این آبشار به آن ماهی ماشو می گویند.

ارتفاع این آبشار 10 متر است و در زیر آن چاهی به عمق دو متر قرار دارد.

برای رسیدن به آن باید به روستای هارتای بروید و از آنجا با راهنما به سمت آبشار بروید. از پارکینگ تا آبشار باید کمی پیاده روی کنید.

آشنایی با آبشار ماهی مشو

آیا تا به حال نام آبشار ماهی مشو را شنیده اید؟ این آبشار زیبا در استان گیلان و شهر لنگرود قرار دارد و برای رسیدن به آن باید در دل جنگل به ماجراجویی فراموش نشدنی بپردازید.

پس از گذشت یک ساعت از میان درختان انبوه و سرسبز به آبشار ماهی مشو می رسید که با زیبایی و شکوه خود به شما انرژی می دهد.

اگر می خواهید به آنجا بروید باید از لیلا کوه به روستای آبچالکی بروید.

سپس سفر ماجراجویی شما آغاز می شود و با یک پل چوبی از رودخانه ای عبور می کنید.

پس از گذر از میان شالیزارهای زیاد و روستایی زیبا به آبشار ماهی مشو می رسید که با آب سردش پذیرای شماست.

باید دانست که نام ماهی مشو به محلی اطلاق می شود که هیچ ماهی در آن زندگی نمی کند و مردم محلی این نام را به این آبشار داده اند.

حتما از آبشار ماهی مشو لنگرود دیدن کنید

ارتفاع 10 متری آن باعث می شود که آب به اطراف سرازیر شود و به گردشگرانی که از دور و نزدیک به اینجا آمده اند، حس طراوت می بخشد.

در زیر آبشار ماهی مشو، برکه‌ای به عمق 2 متر خواهید دید که می‌توانید با شیرجه زدن در آن از تک تک لحظات خود لذت ببرید.

وجود سنگ های قرمز رنگ در کنار حوض زیبایی خاصی در فضا ایجاد می کند و منظره ای رویایی ایجاد می کند که گویی به تابلویی نگاه می کنید.

درختان بلند، صدای پرندگان و هوای خنک به شما این امکان را می دهد که از وجود این همه زیبایی لذت ببرید و خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما و همراهان طبیعت گردی تان رقم بزنید.

آب آبشار ماهی مشو در مسیر خود از دریاچه ای می گذرد و رودخانه ای را تشکیل می دهد و با رودخانه شلمانرود یکی می شود.

این آبشار در مسیر خود از دره ای عمیق می گذرد و از میان صخره های بزرگ و کوچک می گذرد و در نهایت به دریا می ریزد.

آبشار ماهی مشو در فصل تابستان به مکانی دنج برای شنا تبدیل می شود و ساکنان آن و حتی گردشگران تور گیلان برای شنا به آنجا می روند.

یادآوری این نکته ضروری است که در سفر به لنگرود نیازی نیست نگران اقامتگاه خود باشید زیرا اقامتگاه بوم گردی باغچه مریم در شهرک آتاکور با فضای روستایی در خدمت شماست تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.

در طول سفر فراموش نکنید که از دیگر جاذبه های لنگرود مانند تالاب چاف، مسجد آقا سید حسین، مقبره دوازده امام، خانه منجم باشی و پل کاشتی دیدن کنید و از آنها در آلبوم خود عکس بگیرید.

آبشار ماهی مشو کجاست؟

استان گیلان مهد سرسبزی و جاذبه های بکراست. سرزمینی برای گردشگران و علاقه مندان که جاذبه های فراوانی دارد.

یکی از مهم‌ترین زیبایی‌های این استان، آبشارهای بلندی است که در نقاط مختلف استان از دل کوه‌ها بیرون می‌آیند. یکی از زیباترین آبشارها در لنگرود قرار دارد و آبشار ماهی مشو نام دارد.

حتما از آبشار ماهی مشو لنگرود دیدن کنید

اگر اهل ماجراجویی باشید، سفر به این آبشار و قدم زدن در جنگل های وسیع اطراف آن را هرگز فراموش نمی کنید، مطمئن باشید.

با عبور از میان درختان سر به فلک کشیده و سالم جنگلی این مناطق می توانید زیباترین مناظر را ببینید.

این آبشار که عظمت بی‌نظیری دارد، امروزه مقصدی مناسب برای اکثر گردشگران و گردشگران شمالی است. اگر می خواهید به آنجا بروید باید از لیلاکوه بروید و به روستای آبچالکی بروید.

سپس سفر ماجراجویی شما آغاز می شود و با یک پل چوبی از رودخانه ای عبور می کنید.

پس از گذر از شالیزارهای فراوان و روستاهای زیبا به آبشار ماهی مشو می رسید که با آب سردش گویی لیوانی شربت خنک در دست دارد از شما پذیرایی می کند.

بدانید که این منطقه تا به امروز میزبان بسیار خوبی از مهمانان خود بوده است و کسانی که به آنجا سفر کرده اند از بودن در این منطقه لذت می برند و آن را به دیگران توصیه می کنند.

کما اینکه شربت از همان ابتدا مورد استقبال همه قرار می گیرد و می خواهند به دیگران بگویند که تجربه دیدن این منطقه را از دست ندهید.

آبشار ماهی مشو یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری اتکهور و لنگرود است. این آبشار به دلیل عبور ماهی به بالای آن به ماهی مشو معروف است.

سنگ های قرمز رنگ در حوضچه ای در کنار آبشار دیده می شود که جلوه زیبایی به این منظره می بخشد.

ارتفاع این آبشار تقریباً 10 متر و عمق استخر آن دو متر است. این آبشار با چشم انداز زیبای خود یکی از جاذبه های گردشگری لنگرود است.

استان گیلان با جاذبه های طبیعی بکر یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران است. آبشارهای مرتفع و دیدنی های دیگر از جمله آبشار ماهی مشو از جاذبه های مهم و زیبای استان گیلان هستند.

حتما از آبشار ماهی مشو لنگرود دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا