ایران گردی

بازدید از آبشار آب سفید الیگودرز را از دست ندهید

تودی تریپ: استان لرستان مملو از جاذبه های طبیعی و گردشگری است که می توانید با سفر به این شهر دنیایی از جاذبه های بی نظیر را ببینید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

آبشار سفید یکی از این جاذبه‌ها است که در شهرستان الیگودرز لرستان قرار دارد و به عروس زیبای آبشارهای ایران معروف است.

بیش از 33 رودخانه دائمی در استان لرستان جاری است و آبشار آب سفید یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است که در استان لرستان قرار دارد.

دسترسی به این آبشار بسیار آسان است و می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن اوقات فراغت باشد.

الیگودرهای دور – آب سفید

این آبشار در استان لرستان در 50 کیلومتری شهر الیگودرز در جاده امامزاده ممدوحسن در یکی از دره های رشته کوه زاگرس و در کنار کوهی مرتفع به نام کوه زلگی واقع شده است.

به دسترسی آسان در کنار این آبشار یک جاده آسفالته ساخته شده تا بتوانید به راحتی به آبشار برسید.

2 ساعت طول می کشد تا این جاده کوهستانی را طی کنید. اما نگران نباشید، این جاده به قدری زیبا و دیدنی است که این 2 ساعت تنها چند دقیقه در ذهن شما باقی خواهد ماند.

بازدید از آبشار سفید الیگودرک را از دست ندهید

در نهایت باید ماشین را در پارکینگ نزدیک آبشار پارک کنید و حدود 10 دقیقه در مسیری آسفالته پیاده روی کنید تا آبشار O Speid را از نزدیک ببینید.

برای رسیدن به آب سفید بسته به خروجی چندین مسیر را به شما می گوییم. از هر طرف که به سمت آبشار بروید، تابلوهای راهنما شما را به سمت آب سفید هدایت می کنند.

  • مسیر اول: اگر از شهرهای شمالی کشور و تهران قصد سفر به این منطقه را دارید، باید از شهرهای قم، اراک و خمین عبور کرده و به کمربندی الیگودرز برسید. سپس از روستاهای برم، مسگری، کالا پاچه و سرکول عبور کنید تا به آبشار سفید برسید. لازم به ذکر است که تهران تا آب سفید 450 کیلومتر فاصله دارد.
  • بار دوم: اگر نقطه شروع شما شهرهای غربی مانند اردبیل و تبریز است، باید از زنجان و همدان به استان لرستان و سپس 50 کیلومتر به الیگودرز برسید.
  • راه سوم: اگر می خواهید از شهرهای شرق، جنوب شرق و جنوب به لرستان بروید، باید به اصفهان و سپس استان لرستان و شهرستان الیگودرز بروید.

بهترین زمان برای بازدید از آب سفید الیگودرز

برای سفر به این منطقه گردشگری در استان لرستان بهترین زمان در بهار و تابستان است که شرایط آب و هوایی بسیار خنک و مطبوع دارد.

چهره آبشار در فصل بهار بی نظیر است و می توانید ساعات زیادی را در این منطقه سپری کنید. اما در تابستان گردشگران زیادی به این آبشار می آیند.

این منطقه در تابستان آب و هوای خنکی به شما می دهد. درست است که در بهار و تابستان شرایط آب و هوایی مساعد است، اما اگر تحمل سرما را دارید، این آبشار در پاییز و زمستان نیز بسیار زیبا و دیدنی است.

بازدید از آبشار سفید آلیگودرتس را از دست ندهید

آبشار آب سفید معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران در جنوب شرقی استان لرستان و در دامنه‌های کوه‌های زاگرس قرار دارد و از شهر الیگودرز از طریق جاده می‌توان به آن رسید.

ارتفاع آبشار 70 متر و عرض تاج آن در فصل بارندگی حدود 8 متر است. این آبشار به رودخانه رودبار لرستان می پیوندد و در نهایت به دس می ریزد.

آبشار سفید آب در دره‌های تاریک در اثر فعالیت‌های زمین‌شناسی و فرسایش آبی در طی چندین هزار سال شکل گرفته است.

از آنجایی که این آبشار یکی از پربازدیدترین جاذبه های طبیعی استان لرستان است، امکاناتی برای رفاه حال مسافران در اطراف آن ایجاد شده است تا گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند اوقات خوش و آرامش بخشی را سپری کنند.

از جمله امکاناتی که در این منطقه وجود دارد عبارتند از: دو نمازخانه، 150 سکوی استراحت، غرفه اغذیه فروشی و سیاه چادر و نمایشگاهی برای ارائه و معرفی محصولات و فرهنگ مردم بختیاری و عشایر منطقه که در منطقه وجود دارد. آبشار

البته امکانات رفاهی دیگری از جمله دریاچه مصنوعی یک هکتاری، آلاچیق، سکوی ماهیگیری، درمانگاه، کلانتری، تله کابین، پیست اسکی، آپارتمان های اقامتی و … در دستور کار قرار گرفته است. سالن کنفرانس، پیست اسب سواری و دوچرخه سواری، امکانات تیراندازی، باغ وحش (برای پرورش حیوانات وحشی)، پارک بازی کودکان، رستوران و کافه سنتی، همه اینها در کنار هم می تواند این منطقه از استان لرستان را به یک مرکز گردشگری محبوب تبدیل کند.

بد نیست بدانید که این آبشار با نام‌های آبشار سفید، آبشار سفید و در گویش محلی او اسپاد نیز شناخته می‌شود. دسترسی به این جاذبه بسیار آسان و بهترین گزینه برای تعطیلات است.

بازدید از آبشار سفید آلیگودرتس را از دست ندهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا