ایران گردی

بازدید از آبشارهای سیمک کرمان را از دست ندهید

تودی تریپ: آبشار سیمک از دیگر جاذبه های طبیعی اطراف کرمان در مسیر کوهپایه است.

این آبشارها شامل 12 آبشار طبیعی است که در تنگه ای زیبا به همین نام در بخش شمالی روستای کهپایه قرار دارند.

تنگه سیمک تنگه ای باریک با عرض سه تا پنج متر است و به همین دلیل برای صعود به بالای این آبشارها باید تجهیزات و ابزار فنی مناسب را در اختیار داشته باشید.

آب و هوای مناسب و مناظر دلپذیر باعث می شود که گردشگران در طول سال از این تنگه دیدن کنند. قدم زدن در میان دره ها و دیدن زیبایی های اطراف در نزدیکی یک منطقه کویری بسیار لذت بخش است.

برای رسیدن به آبشار سیمک باید از روستاهای ده لولو، انارستان، سیمک، اسلام آباد، عبدل آباد و روستای درب آسیاب عبور کرده و پس از رسیدن به اردوگاه شهید بهنار، مسیر آسفالته را به سمت تنگه سیمک ادامه دهید تا به آبشار برسید.

آشنایی با آبشارهای سیمک

جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی در استان کرمان وجود دارد، اما جاذبه های آن محدود به آنها نیست، بلکه جاذبه های طبیعی بسیار دیگری نیز در این استان پهناور وجود دارد که یکی از آنها آبشار سیمیک در تنگه ای به همین نام است.

حتما از آبشارهای سیمک کرمان دیدن کنید

کرمان جاذبه های طبیعی دیگری نیز دارد که یکی از آنها روستای سیره است که همچون بهشتی در دل کویر کرمان می درخشد. در ادامه اطلاعاتی در مورد این روستای بهشتی کرمان در اختیار شما قرار می دهیم پس در صورت تمایل قبل از بازدید از آبشارهای سیمک کرمان به این روستای خوش آب و هوا بروید.

آبشار سیمک کرمان در منطقه ای کوهستانی و در 35 کیلومتری شمال کرمان واقع شده است.

وجود امکانات و زیرساخت های مناسب در این منطقه به ویژه کمپ های سایمک باعث شده تا گردشگران زیادی از استان کرمان به این منطقه سفر کنند.

در منطقه سیمک حدود 13 آبشار وجود دارد، نکته اینجاست که برای کوهنوردی و فرود در این منطقه باید نحوه بالا رفتن از صخره ها و سنگ ها را بدانید و هنگام بازدید از این منطقه اغلب صخره نوردی تجهیزات لازم را داشته باشید.

برای دسترسی به این روستا باید به مرکز روستای دی لولو رفته و هنگام ورود به تابلوی اردوگاه شهید باهنر که نشان دهنده جاده اصلی این منطقه است دقت کنید.

پس از عبور از روستاهای درب انارستان، سیمک، اسلام آباد، عبدل آباد و درب آسیاب باید وارد اردوگاه شهید باهنر شوید.

از آنجا تا تنگه سیمک که به آن دره بوندور کوهپایه نیز می گویند، حدود 3 کیلومتر راه آسفالته و مناسب وجود دارد.

حتما از آبشارهای سیمک کرمان دیدن کنید

وقتی در دره سیمک هستید و بین دره و آبشار قدم می زنید، لانه های پرندگان را می بینید که به طرز جالبی ساخته شده اند. اگر از اولین آبشار این منطقه پایین بیایید تا از آخرین آبشار دره خارج شوید، زیرا در دو طرف تنگه دیوارهای بلند و بسیار سختی وجود دارد.

آبشار سیمک کجاست؟

همه ما استان کرمان بیشتر با صحرای عصبانی ما آن را میدانیم. در این استان پهناور، محلات و مکان های طبیعی و زیبایی وجود دارد که مطمئنا بازدید و لذت بردن از آن ها خاطره انگیز و لذت بخش خواهد بود. یکی از دیدنی های استان کرمان آبشارهای سیمک خوب.

این آبشارها در نزدیکی شهر کرمان قرار دارند. این آبشارها یکی از کمیاب ترین آبشارهای ایران هستند که سفر به آن ها همراه با هیجان و خاطره بسیار لذت بخش خواهد بود.

ریزش آبشار از بالای دره و صدای تند آب خاطره ای فراموش نشدنی را برای گردشگران و مسافران ایجاد می کند.

آبشار سیمک در تنگه سیمک در منطقه کوهپایه قرار دارد.

تنگه سیمک این تنگه یکی از زیباترین و چشم نوازترین تنگه هاست که در نزدیکی روستای کوهپایه در شمال قرار دارد.

وقتی وارد دره سیمک می شوید با دیدن دیواره های بسیار بلند آن شگفت زده خواهید شد. این دیوارها از دو طرف آن را می پوشانند.

برخلاف دیوارهای بلند دره سیمکعرض 3 تا 5 متری آن در نوع خود جالب است.

حتما از آبشارهای سیمک کرمان دیدن کنید

در مسیر پیاده روی بین دره و آبشار سیمک، لانه های پرنده جالب توجه است.

این لانه ها به طرز جالبی ساخته شده اند. 13 آبشار که ارتفاع آنها به همین ترتیب کم و زیاد می شود، جذابیت آن را بیشتر می کند.

کوهنوردی و سپس فرود آمدن از آن ها هیجان زیادی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

برای دسترسی به این آبشارها باید از شهر کرمان به سمت شمال بروید تا به روستای کهپایه برسید. از آنجا باید به روستای ده لولو برسید.

با رسیدن به این روستا علامت کمپ شهید باهنر خواهید دید که جاده اصلی منطقه سیمک را نشان می دهد. پس از عبور از چند روستا وارد اردوگاه شهید باهنر می شوید.

از این کمپ تا تنگه سیمک که آبشار سیمک در آن قرار دارد، باید 3 کیلومتر در یک جاده شنی پیاده روی کنید.

آدرس: ایران، استان کرمان، 35 کیلومتری شمال کرمان، روستای کوهپایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا