ایران گردی

ایران ارزانترین مسیر تجاری و اقتصادی است

به گزارش تودی تریپ به نقل از فارس، رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه 7 اردیبهشت) در مراسم امضای سند احداث راه آهن راهبردی رشت – آستارا بین ایران و فدراسیون روسیه گفت: بدون تردید این توافق یک گام راهبردی برای هر دو کشور است.» همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد و این مظهر همکاری امروز دو کشور است و کشورهای دیگر نیز در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مسیر شمال به جنوب برای همه کشورهای منطقه مفید خواهد بود. این مسیر مظهر دوستی، نزدیکی و همکاری تجاری و اقتصادی بین تمامی کشورهای شرق آسیا، قفقاز و شمال اروپا است.

رئیسی تصریح کرد: مذاکرات اولیه این قرارداد مربوط به بیست سال گذشته بود، اما بنا به دلایلی (که نباید با آن مواجه می شدند) به تعویق افتاد، اما امروز با اراده مقامات عالی دو کشور این امر ایجاد یک اقدام عالی این کمک بزرگی برای تجارت و ترانزیت در منطقه است.

رئیس جمهور افزود: در این دولت وظیفه الهی، ملی و تاریخی خود را می دانیم که در جهت احیای توانمندی های جمهوری اسلامی و امکاناتی که می تواند ما را در نظام بین الملل در جایگاه شایسته خود قرار دهد گام برداریم.

وی با بیان اینکه ما و همه می دانیم که ظرفیت ایران بالاست حتی اگر نظام بخواهد ما را دور بزند، گفت: آقای پوتین و کشورهایی که در مسیر این راه آهن هستند می دانند که مسیر ایران ارزان ترین، اقتصادی ترین و اقتصادی ترین مسیر است. نزدیکترین مسیر برای کار تجاری، اقتصادی و ترانزیت است. بر کسی پوشیده نیست که موقعیت ایران در منطقه به گونه ای است که می تواند قدرت های بسیاری را که در شرق آسیا وجود دارد را به اروپا متصل کند و این جاده را می توان یک کار تجاری و اقتصادی در منطقه دانست.

رئیس هیئت مدیره تصریح کرد: در این کریدور و مسیر شمال به جنوب سه قطعه مورد توجه است. قسمت اول مسیر شرقی است که روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران در آن حضور دارند که با تلاش های صورت گرفته مورد بهره برداری قرار گرفته است. بخش مرکزی آن دریای خزر است. برای تقویت بنادر و ناوگان باید کار جدی برای بهبود وضعیت قسمت مرکزی این مسیر انجام شود. در غرب نیز کمبود راه آهن رشت – آستارا در این مسیر وجود داشت که با این توافق برطرف می شود و می توان کریدور شمال – جنوب را به صورت جامع در نظر گرفت که اقتصادی ترین و ارزان ترین مسیر است. . امیدواریم با این توافق و کاری که از امروز آغاز می شود، همه طرف هایی که این مسیر را طی می کنند از این توافق منتفع شوند

وی با اشاره به اهمیت احیای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نظام بین الملل گفت: اقدامات دیگری از جمله اقدامات تقویت مسیر پاکستان – ایران – ترکیه و مسیر شلمچه – بصره در حال پیگیری است. “

رئیسی ضمن اشاره به مسیر چابهار به زاهدان و اتصال دریای عمان، خلیج فارس و ارتباط با اروپا گفت: این اقدامات بسته هایی است که در جمهوری اسلامی ایران با قوت در حال پیگیری است و امیدوارم کشورمان با سهم و جایگاه در منطقه و نظام بین الملل احیا خواهد شد

رئیس جمهور تصریح کرد: ظرفیت اقتصادی ایران و روسیه ظرفیت بالایی است و امروز آماده تبادل آن ظرفیت هستیم و امیدواریم با اقدامات بعدی آقای پوتین و دوستانمان در جمهوری اسلامی و همکارانمان که ماموریت دارند. برای پیگیری این سوال، نتیجه این کار بزرگ کوتاه خواهد شد.

وی افزود: با جدیتی که همکارانم خواهند داشت، انشالله این کار بلافاصله آغاز خواهد شد و برای کشورهای منطقه و همچنین برای آسیای میانه و احیای ظرفیت های اقتصادی و ترانزیتی بین دو کشور و کشور منفعتی خواهد داشت. منطقه

رئیسی گفت: باید از حضرت امام خامنه ای تشکر کنم که همواره تاکید دارند دولت برای احیای ظرفیت های اقتصادی و ترانزیتی منطقه گام های بلندی در این راستا بردارد و امیدوارم این اقدام تاثیر بسزایی در احیای روابط اقتصادی بین دو کشور داشته باشد. دو کشور و کشورهای منطقه است.

رئیس جمهور تصریح کرد: گام بعدی انشاالله با اتحادیه اوراسیا و روسیه است. گام بعدی که قطعاً به زودی انجام خواهد شد، حذف تعرفه بین شش کشور است و این حذف تعرفه های تجاری و اقتصادی می تواند گام بزرگی در روابط اقتصادی ما، روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا