ایران گردی

ایذه؛ نگین گردشگری خوزستان / سفری به دشت سوسن

به گزارش تودی تریپ، همانطور که کجارو در ایذه می نویسد، انگار در زمان قدم می زنید. کتیبه های سنگی و آثار باستانی ایلامی ها مانند کول فرح، شاهوار، اشکفت سلمان، هنگ آزدر و محوطه شامی متعلق به دوران اشکانیان، شما را به سفری در تاریخ می برد.

پایتخت طبیعی خوزستان:

ایذه جدا از تاریخ غنی خود به عنوان پایتخت طبیعی خوزستان نیز شناخته می شود. تالاب های بکر بندون و میانگرن، توف اسپید و آبشارهای شیوند و دشت سرسبز و رویایی سوزان تنها بخشی از زیبایی های طبیعی این منطقه است.

دشت سوسن، بهشت ​​گمشده:

دشت سوسن نگین گردشگری ایذه تصویری از بهشت ​​است. در این دشت رودخانه خروشان کارون با آهنگ دلنشین خود در میان تپه ها و ارتفاعات سرسبز جاری است. درختان انار، بلوط و انجیر همراه با شقایق و نرگس منظره ای جذاب را به وجود آورده اند.

سفر به دشت سوسان:

در دشت سوزان سرگرمی های هیجان انگیزی در انتظار شماست. قایق سواری در رودخانه کارون، ماهیگیری، طبیعت گردی و گردش در روستا خاطرات فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

لیلی غربی، سرزمین نرگس ها:

روستای ترشک مرکز سوزان غربی هر گردشگری را با نرگس هایش مجذوب خود می کند. روستای پلکانی مهرنان، ده شیخ، ده ثریا و لولو از دیگر جاذبه های این بخش هستند.

زنبق شرقی، طبیعت بکر و دست نخورده:

اگر به دنبال طبیعت بکر و وحشی هستید، سوسان شرقی مقصدی ایده آل برای شماست. جنگل های بلوط، آبشارهای زیبا، شالیزارها و کوه های سر به فلک کشیده زیبایی این منطقه را دو چندان می کند.

تاریخ در دشت سوسن:

دشت سوسن علاوه بر طبیعت، از نظر فرهنگی و تاریخی نیز غنی است. وجود رودخانه کارون، منابع آبی فراوان و راه های ارتباطی در طول تاریخ مورد توجه جوامع بشری قرار گرفته است.

بناهای تاریخی دشت سوسن:

تپه های باستانی، گوری و پل برد و سنگ قبرهایی به شکل شیر سنگی از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری دشت سوسان است.

سفر به ایذه و دشت سوسان سفری به سرزمین عجایب است. در این سفر با تاریخ و طبیعت درآمیخته و خاطرات فراموش نشدنی را برای خود رقم می زنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا