ایران گردی

اگر نوروز ۱۴۰۳ رفتیم کیش کجا بریم؟ + معرفی مکان های دیدنی کیش

به گزارش تودی تریپ، جزیره کیش با توجه به فصل بهار و جذابیت ایام نوروز، جزیره کیش به یکی از مقاصد محبوب تفریحی و گردشگری تبدیل می شود. در این فصل شناخت بهترین جاذبه های گردشگری کیش در ایام نوروز یکی از دغدغه های مسافران است.

با نخلستان های زیبای خود به عنوان یکی از بهترین مقاصد تفریحی، زندگی، کار و تجارت در خلیج فارس شناخته می شود. این جزیره هر ساله به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خلیج فارس میزبان گردشگران زیادی است که برای بهره مندی از امکانات، بازدید از جاذبه ها و خرید به این جزیره سفر می کنند. برنامه ریزی مناسب برای سفر به کیش و گشت و گذار در دیدنی های این جزیره برای هر گردشگری مهم است که به استفاده از زمان صرف شده در این جزیره زیبا به بهترین شکل ممکن کمک می کند.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز یکی از جاذبه های گردشگری جذاب کیش است. این شهر در واقع یک سیستم بزرگ قنات است که به شهر زیرزمینی معروف است. کاریز کیش با مساحتی حدود 10000 متر مربع به قدری بزرگ است که به آن لقب شهر داده اند. برای ورود به کاریزا باید حدود 16 متر زیر سطح زمین پیاده روی کنید. ارتفاع کاریز حدود 8 متر است. دیوارها و سقف کاریز پوشیده از صدف های زیبایی است که جلوه خاصی به آن بخشیده است.

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش یکی از مقاصد جذاب و دیدنی این جزیره است. این باغ شامل بیش از 50 گونه مختلف پرنده از جمله طاووس، پلیکان و طوطی است. علاوه بر این برخی از گونه های محلی پرندگان نیز در این باغ زندگی می کنند. بازدید از این باغ به شما این امکان را می دهد که از زیبایی و رنگ پرندگان لذت ببرید و به آنها نزدیک شوید.

به غیر از باغ پرندگان، می توانید از آکواریوم آب شور نیز در این مکان دیدن کنید. در این آکواریوم می توانید انواع مختلف پستانداران دریایی مانند شیرهای دریایی را مشاهده کنید. اما لازم به ذکر است که این آکواریوم با آکواریوم معروف کیش که به آکواریوم کیش معروف است متفاوت است.

باغ پرندگان و آکواریوم آب شور جاذبه های متفاوت و جالب کیش هستند که ارزش بازدید دارند و تجربه شگفت انگیزی را برای دوستداران پرندگان و حیوانات دریایی فراهم می کنند.

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش در قسمت شمالی جزیره واقع شده و علاوه بر زیبایی و جذابیت به عنوان یک جاذبه گردشگری معتبر شناخته می شود. این درخت به عمر طولانی اش معروف است و برخی معتقدند عمر آن به بیش از 600 سال می رسد. همچنین درخت سبز کیش برای بسیاری از مردم مقدس است و با احترام و احترام به آن می نگرند. این درخت طبق اعتقادات خود نیازها را تامین می کند و با انتخاب این درخت خواسته های خود را بیان می کنند. پس دیدن این درخت را از دست ندهید. با نگاه کردن به آن، می توانید به 600 سال قبل برگردید و تصور کنید که مردم آن زمان چگونه در اطراف این درخت زندگی می کردند. این حس بسیار جالب و فراموش نشدنی است و می تواند تجربه جذابی را به شما بدهد.

مخزن دوبل

سد بلیزناک یکی از جاذبه های دیدنی کیش است. در گذشته از این مخزن برای نگهداری و خنک نگه داشتن آب استفاده می شد. طراحی خاص آن با بادگیرهایی به شکل خانه های منطقه کویری باعث بهبود کیفیت آب و خنک شدن آن می شود. این مخزن به دلیل وجود دو گنبد در کنار هم «دوقلوها» نامیده می شود. بازدید از سد دوقلوی کیش شما را به دنیای متفاوتی از معماری مدرن در جزیره می برد، به خصوص اگر با فرزندان خود به کیش سفر کرده اید، می توانید آنها را با ساختمان هایی از این نوع آشنا کنید.

فعالیت های آبی جذاب در جزیره کیش

بهترین جاذبه های گردشگری کیش در نوروز

علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبای خلیج گرانبهای فارس، می توانید از فعالیت های آبی کیش برای حفظ خاطرات خوب استفاده کنید. در زیر بهترین مقاصد تفریحی آبی در جزیره کیش را به شما معرفی می کنیم.

پاراسل کیش:

پاراسلینگ در کیش یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی جزیره است که بسیاری از مردم به دلیل هیجان و لذت شدید از آن استقبال می کنند. در این فعالیت، با پوشیدن جلیقه نجات و استفاده از تسمه های ایمنی، به یک چتر نجات بزرگ متصل می شوید. سپس با استفاده از طناب های 150 متری به یک قایق تندرو متصل می شوید و با حرکت قایق و پر شدن باد چتر به آرامی به سمت بالا می روید. از ارتفاع مشخص شده می توانید از ارتفاع حداقل 150 متری از منظره زیبای سواحل کیش لذت ببرید. مدت زمانی که در هوا خواهید بود بستگی به نوع بلیطی دارد که خریداری کرده اید. برای رزرو و کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و شرایط پاراسلینگ در کیش می توانید با مسئولین مربوطه در ورزش های آبی کیش تماس حاصل فرمایید.

غواصی در کیش:

غواصی در آب های کیش تجربه ای منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد تا در فضای زیبا و غنی زیر آب این جزیره بگردید. با استفاده از تجهیزات غواصی می توانید از نزدیک به زیبایی های زیر آب کیش از جمله صخره های مرجانی، ماهی های رنگارنگ و دیگر موجودات زیبا برسید. این فعالیت به ویژه برای کسانی که به غواصی عمیق علاقه دارند و عاشق زیر آب هستند توصیه می شود. برای رزرو و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و شرایط غواصی در کیش می توانید با مراکز معتبر غواصی جزیره تماس بگیرید.

فلای بورد:

فلای بورد یکی دیگر از تفریحات آبی محبوب در جزیره کیش است. با استفاده از پمپاژ قوی و فشار بالای آب، می توانید ارتفاع بگیرید و یک پرواز آب هیجان انگیز را تجربه کنید. در فلای بوردینگ کنترل برای حرکت صحیح در آب بسیار مهم است بنابراین برای شرکت در این ورزش ابتدا باید آموزش های لازم را ببینید.

انجام ورزش های آبی مانند فلای بورد در بهار بسیار جذاب است. برای فلای بورد مکان های خاصی در نظر گرفته شده که شرایط مناسبی را برای این تفریح ​​فراهم می کند. قبل از شرکت در فلای بورد می توانید با مراجع مربوطه در کیش تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق تری از مکان ها و شرایط این ورزش کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا