اخبار گردشگری

اگر فردا مسافر هستید بخوانید

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایسنا، مصطفی فاطمی در ارزیابی وضعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد اظهار کرد: نظارت بر اقامتگاه های رسمی در سراسر کشور نشان می دهد که استان های شمالی همچون گذشته با حجم قابل توجهی از مسافران مواجه هستند اما بیشترین افزایش تقاضای سفر مربوط به استان های غربی به ویژه استان کردستان است. در حال حاضر ظرفیت اقامتگاه های شهرهای سقز، بانه و مریوان 100 درصد تکمیل شده و سنندج به عنوان اقامتگاه جایگزین در کردستان ارائه می شود.

وی افزود: لازم به ذکر است که ظرفیت اقامتگاه های استان کردستان نسبت به استان های شمالی بسیار محدود است بنابراین زودتر تکمیل می شود. توصیه می شود قبل از سفر به استان های غربی به ویژه کردستان، محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی با توجه به تکمیل ظرفیت اقامتی در کردستان، پیشنهاد کرد افرادی که قصد سفر به غرب از ایران را دارند به استان های ایلام، همدان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی سفر و اقامت داشته باشند.

دبیر ستاد خدمات گردشگری همچنین گفت: ظرفیت اقامتگاه های رسمی استان اردبیل در حال حاضر 90 درصد تکمیل شده است و بهتر است قبل از سفر به این استان نسبت به رزرو اقامتگاه اقدام شود.

فاطمی ادامه داد: طرح ارتقای سلامت دریا باید از ابتدای خردادماه از سوی وزارت کشور ابلاغ می شد تا سواحل با نظارت و تجهیزات بیشتر آماده پذیرایی از گردشگران شوند. البته طرح سلامت دریا به طور کامل اجرا نمی شود و بسیاری از سواحل پس از آزادسازی تجهیز و ساماندهی نمی شوند و ممکن است ناجی غریق نداشته باشند، بنابراین توصیه می شود مسافران از سواحلی که علائم شنا یا شنا ندارند وارد دریا نشوند. شنا ممنوع.

وی همچنین پیش بینی کرد: با توجه به تعطیلی اماکن و موزه های گردشگری و تاریخی در 23 خرداد، به احتمال زیاد شاهد موجی از طبیعت گردی باشیم.

دبیر ستاد مرکزی خدمات جهانگردی با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و حجم تقاضای سفر به تهران و قم در روزهای آینده، تصریح کرد: برای اقامت در تهران و قم مشکلی وجود ندارد و به دلیل به افزایش دما و احتمال گرمازدگی مسافران، اورژانس و هلال احمر در مسیر تردد مسافران و زائران مستقر می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا