ایران گردی

انواع بلیط هواپیما

برای بسیاری از افراد، سفر با هواپیما بخشی جدایی ناپذیر از کار آنهاست. برخی دیگر از هواپیما برای سفرهای تفریحی استفاده می کنند. امروزه طیف گسترده ای از انواع بلیط وجود دارد که می توان برای سفرهای هوایی خریداری کرد. هر کدام از این بلیط ها ویژگی هایی دارند که بر قیمت آن ها تاثیر می گذارد. هنگام خرید آنلاین بلیط پرواز داخلی از اسنپ تریپ، می توانید انواع بلیط ها مانند سیستمی، چارتر و … را مشاهده کنید.

بلیط سیستمی

یکی از بلیط های رایج در خطوط هوایی، بلیط های سیستمی است. این بلیط ها زمان بندی شده هستند و افراد می توانند آن ها را از قبل رزرو کنند.

بلیط های سیستمی دارای مزایای منحصر به فردی هستند و به همین دلیل نسبت به انواع دیگر بلیط ها گران تر هستند. این بلیط ها تاریخ پروازهای متفاوتی دارند و به همین دلیل مسافران حق انتخاب برنامه پروازی خود را دارند. طبق قوانین شرکت های هواپیمایی گاهی امکان کنسل و تغییر تاریخ بلیط سیستمی وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای این بلیط ها تخفیف برای افراد زیر سن قانونی است. این مزیت خرید بلیط سیستمی را برای کسانی که با بچه سفر می کنند سودآور می کند. شما می توانید این نوع بلیط را برای مقاصد داخلی و خارجی از طریق سایت اسنپ تریپ خریداری کنید.

بلیط چارتر

از دیگر بلیط های ارائه شده توسط ایرلاین ها می توان به بلیط چارتر اشاره کرد. این بلیط ها توسط آژانس های هواپیمایی از خطوط هوایی برای فروش خریداری می شوند. ویژگی بلیط های چارتر این است که برنامه از پیش تعیین شده ندارند و قیمت و فروش آن بر عهده شرکت های هواپیمایی است. بنابراین بلیط چارتر قیمت های متغیری دارد.

بلیط های چارتر شامل تخفیف کودک نمی شوند و به طور کلی نمی توان آنها را لغو یا تغییر داد. این بلیط ها در صورت عدم تقاضا ارزان تر از بلیط های سیستمی هستند.

بلیط لحظه آخری نیز نوعی بلیط چارتر است. این بلیط ها نزدیک به زمان پرواز (در صورت کاهش تقاضا) با قیمت های بسیار پایین تری نسبت به بلیط های سیستمی فروخته می شوند. برای خرید بلیط هواپیما چارتر کلیک کنید.

بلیط یک طرفه

بلیط یک طرفه بلیطی است که فقط در یک جهت صادر می شود. این بلیط ها عمدتاً برای پروازهای داخلی استفاده می شوند. هنگام سفر به خارج از کشور، بلیط رفت و برگشت باید خریداری شود. خرید بلیط یک طرفه خارجی تنها در صورت داشتن ویزای اقامت، ویزای کار و سایر ویزاها امکان پذیر است.

از طریق لینک می توانید بلیط هواپیما داخلی را به صورت آنلاین از اسنپ تریپ خریداری کنید. پروازهای تمامی ایرلاین های شناخته شده داخلی در این سامانه حضور دارند.

بلیط رفت و برگشت

بلیط دو طرفه بلیطی است که به دو صورت صادر می شود. وقتی ویزای یک کشور را می گیرید، می توانید این بلیط را برای همه پروازها رزرو کنید. هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، لطفا توجه داشته باشید که زمان بازگشت باید با مدت اعتبار ویزای شما مطابقت داشته باشد.

بلیط یک توقف

از دیگر نمونه های بلیط هواپیما می توان به بلیط های Stop Over یا بلیط های یک توقف اشاره کرد. این بلیط ها اغلب به 2 شکل صادر می شوند.

1- پروازهایی که پس از عبور از کشورهای میانی انجام می شود. برای مثال اگر برای سفر به وین بلیط ترکیه خریداری کرده اید، هواپیما در استانبول توقف می کند و سپس مسیر خود را به سمت وین ادامه می دهد.

2 پروازهای طولانی مدت؛ مثل پرواز به تورنتو.

بلیط برای دو یا چند توقف

گاهی اوقات، در برخی مسیرها، هواپیما در یک یا چند فرودگاه فرود می آید. این مسیرها را می توان با بلیط با دو یا چند توقف پرواز کرد. مثلاً در پروازی مانند تهران به ونکوور با ترکیش ایرلاینز، هواپیما یک بار در استانبول و یک بار در تورنتو توقف می کند. قبل از رزرو این نوع بلیط به مدت زمان پرواز و توقف ها دقت کنید. اغلب قیمت این بلیط ها کمتر از بلیط های پرواز مستقیم است.

بلیط با چندین کلاس پروازی

بلیط چند کلاسه زیرمجموعه ای از بلیط هایی است که چندین فرود دارند. در پروازهای اتصال، مسافران می‌توانند بلیط هواپیما کلاس بیزینس، پریمیوم اکونومی، اکونومی و سایر کلاس‌ها را در قسمت اول رزرو کنند و در مسیر دوم در کلاس پروازی دیگری صندلی انتخاب کنند. توجه داشته باشید که در مورد بلیط چارتر امکان انتخاب کلاس پروازی وجود نخواهد داشت. برای خرید بلیط هواپیما چارتر اینجا کلیک کنید.

انواع بلیط هواپیما

بلیط با توقف اجباری

در پروازهای طولانی مدت، هواپیما ممکن است به دلیل سوخت گیری یا دلایل دیگر متوقف شود. تهیه این بلیط Lay Over نام دارد.

بلیط رفت و برگشت با مقصد متغیر

بلیط دیگری که در خطوط هوایی مختلف موجود است، بلیط رفت و برگشت با مقصد متغیر است. این بلیط ها در صورتی صادر می شوند که پرواز خروجی از یک فرودگاه و پرواز برگشت از فرودگاه دیگری باشد.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما

یکی از بهترین راه ها برای رزرو بلیط هواپیما استفاده از وب سایت اسنپ تریپ است. در این سامانه می توانید پس از بررسی قیمت ها و خطوط هوایی، گزینه مناسب را انتخاب کنید. همچنین می توانید با خرید آنلاین بلیط هواپیما از اسنپ تریپ، پرواز خود را لغو کنید. از دیگر مزایای اسنپ تریپ می توان به اطلاع از قیمت بلیط فعلی و پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد. در صورت بروز مشکل در هنگام رزرو بلیط، کافیست با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

نتیجه

دانستن انواع بلیط های سیستمی، چارتر، یک طرفه، رفت و برگشت، یک توقفه یا بیشتر و … شما را انتخاب بهتری در هنگام رزرو بلیط می کند. شما در سامانه اسنپ تریپ به انواع بلیط از 900 ایرلاین و ایرلاین های داخلی و خارجی دسترسی دارید. برای خرید بلیط هواپیما چارتر اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا