ایران گردی

انسان ۵۴ هزار ساله ایرانی؛ قدیمی‌ترین انسان هوشمند دنیا؟

سلام جدید – خدمات توریستی: غار کالدرا یکی از مکان‌های کلیدی دوران پارینه سنگی میانی و جدید در ایران و آسیای غربی است. این غار به مدت سه فصل توسط یک تیم بین المللی به سرپرستی دکتر بهروز بازگیر مورد کاوش باستان شناسی قرار گرفته است. در ویدیوی بالا غار کالدر را بشناسید.

نتایج کاوش های باستان شناسی غار کالدر خرم آباد نشان می دهد که ایران یکی از اولین زادگاه انسان های باهوشی بوده که ابتدا به اروپا مهاجرت کردند.

به گزارش ایرنا بهروز بازگیر، مسئول کاوش های باستان شناسی غار کالدر گفت:

نتایج اکتشافات منحصر به فرد تیم مشترک ایران و اسپانیا از کاوش های باستان شناسی غار کالدر به تازگی در قالب مقاله ای مفصل در یکی از 10 مجله علمی چند رشته ای برتر جهان (گزارش های علمی) منتشر شده است.

بر اساس اظهارات این محقق که در موسسه دیرینه اکولوژی و تکامل اجتماعی انسان کار می کند، مقاله مذکور حاصل 2 سال کار و تحقیق بر روی آثار کشف شده در کاوش های باستان شناسی غار کالدر و با مشارکت 19 نفر است. پژوهشگران بین المللی و در قالب تفاهم نامه علمی بین موسسه اسپانیا و موسسه باستان شناسی ایران و با همکاری فرانک بحرالعلومی و مولود سادات عظیمی از متخصصان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

باجیر افزود:

تا به امروز اکثر محققان و کارشناسان این دوره آسیای غربی به ویژه منطقه شام ​​را محتمل ترین خاستگاه افراد باهوشی می دانستند که برای اولین بار توانستند به قاره اروپا مهاجرت کنند، اما شواهد به دست آمده از تحقیقات غار کالدر نشان می دهد که منطقه شام ​​تنها راهی است که در آن مهاجرت و منشاء واحد انسان مدرن به طور جدی مورد تردید قرار می گیرد و نشان می دهد که برای تجدید نظر در فرضیه های قبلی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا