ایران گردی

امکان ورود گردشگران خارجی با خودروی شخصی به ایران فراهم شد

به گزارش تودی تریپ به نقل از تسنیم، علی اصغر شالبافان ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار یکی از هتل های این کلانشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه دوم سال گذشته با بروز ناآرامی ها شاهد وقوع یک ناآرامی بودیم. کاهش ورود گردشگران خارجی به کشور، اما از اسفندماه مجدداً روند صعودی در حوزه گردشگری داشته ایم و در سال جاری تاکنون شاهد رشد چشمگیری در این حوزه هستیم.

سطح فعلی گردشگری با توانمندی های کشور تناسبی ندارد

وی با تاکید بر اینکه سطح فعلی گردشگری با ظرفیت کشور همخوانی ندارد، افزود: بخشی از ظرفیت ورودی در ارتباط با همسایگان ردیابی می شود و با اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعال شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که با برنامه های دولت شاهد اثربخشی سیاست تنوع بخشی بازار و تسهیل در تردد گردشگران خارجی با خودرو باشیم و ادامه داد: تاکنون ورود گردشگران خارجی با خودرو برای کشورهای عراق و ترکیه موفقیت آمیز بوده است. تا ماه آینده، اطلاعیه عمومی در مورد ارامنه اعلام خواهد شد.

جذب 291 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی

شالبافان همچنین از جذب 291 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه گردشگری طی دو سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: بخشی از سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاران ایرانی در خارج از کشور بوده است.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای 2500 طرح گردشگری در کشور خبر داد و گفت: این پروژه ها با سرمایه گذاری بیش از 370 هزار میلیارد تومان در حال ساخت است.

برنامه دولت برای حمایت از سرمایه گذاران گردشگری

شالبافیان افزود: در این میان 187 پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود 18 هزار میلیارد تومان متعلق به فارس است که مهم ترین آنها سه هتل پنج ستاره و پنج هتل چهار ستاره است که در آینده نزدیک افتتاح می شوند.

وی در خصوص برنامه های دولت برای تشویق و حمایت از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری گفت: یکی از طرح های تشویق سرمایه گذاری در این بخش که در برنامه هفتم توسعه نیز به تصویب رسید، امکان در نظر گرفتن کاربری های مختلط در فضاهای گردشگری است که امکان پذیر است. برای مقاصد تجاری، اداری و مسکونی و گردشگری ارائه می کند و به عنوان تامین مالی از محل پروژه گردشگری محسوب می شود و مشوق خوبی برای سرمایه گذاران برای ورود به عرصه گردشگری است.

شالبافیان خاطرنشان کرد: فروش و پیش فروش برخی از بخش‌های تاسیسات گردشگری و امکان راه‌اندازی مرحله‌ای آنها مشوق دیگری برای سرمایه‌گذاران در این بخش است و به زودتر کارکرد پروژه‌های نیمه تمام کمک می‌کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از شناسایی هزار و 500 فرصت سرمایه گذاری با بهره گیری از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: از بین 1500 فرصت، 210 بسته انتخاب و تعدادی از آنها به صورت ناشناس با هماهنگی انجام شد. استانداری ها به گونه ای که تمامی مراحل اداری و پیچیده بروکراسی تکمیل شده و نیازی به طی کردن مراحل نداشته و آماده سرمایه گذاری باشند.

به گفته شالبافان، این بسته ها سال آینده در همایش بین المللی سرمایه گذاری ارائه می شود. استان فارس دارای دفاتر گردشگری متعددی در کشور است که از جمله آنها می توان به گردشگری ادبی و عشایری اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی در پایان از رونمایی از فعالیت های سفره ملی عشایر برای اولین بار به میزبانی استان فارس خبر داد و افزود: هدف از این جدول ارائه فرصت های فرهنگی بی نظیر عشایر کشور است.

با افتتاح این هتل در شیراز توسط معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ظرفیت اقامتی 160 نفر به ظرفیت اقامتی گردشگری شیراز اضافه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا