ایران گردی

امسال ۵ هزار گردشگر وارد سرعین شده‌اند

فرماندار سرعین از ورود بیش از 500 هزار گردشگر به این شهرستان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی می شود تعداد گردشگران تا پایان شهریورماه افزایش یابد.

نانوا باقرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: تمامی امکانات اقامتی و گردشگری برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران تابستانی فراهم شده و بیش از 50 درصد گردشگران در هتل ها و مسافرخانه های این شهرستان اقامت دارند.

وی افزایش اقامت مسافران به بیش از 2 روز را نقطه عطفی در تاریخ گردشگری سارین عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه ورود میهمانان تابستانی این شهر نسبت به سال های گذشته افزایش بیشتری خواهد داشت.

فرماندار سرعین با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری این شهرستان آماده بازدید گردشگران است، افزود: شهرستان سرعین اگرچه چشمه های آب گرم زیادی در کنار خود دارد، اما روستاهای هدف گردشگری این شهرستان نیز جاذبه های شگفت انگیزی دارند که تاکنون در سال های اخیر مورد استقبال گردشگران بیشتری قرار گرفته است.

باقرزاده تصریح کرد: روستاهای بیله دراق، کنزق، کلخوران بادی، آلوارس و آتشگاه از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان هستند که هر کدام می توانند خاطره متفاوتی از شهرستان سرعین برای بازدیدکنندگان به یادگار بگذارند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، بیشینه دمای هوای امروز سارین 26 درجه و کمینه آن 13 درجه خواهد بود. حداکثر دمای هوا طی سه روز آینده به ترتیب 24، 27 و 28 درجه بالای صفر و کمینه دمای هوا به ترتیب 14، 16 و 15 درجه است.

بر اساس این گزارش دمای هوا تا روز شنبه به ویژه در مرکز و جنوب استان اردبیل کاهش می یابد. اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوا نسبتا افزایش می یابد.

امسال 5 هزار گردشگر وارد سارین شده اند

سرعین در 25 کیلومتری غرب اردبیل، در دامنه کوه 4811 متری سبلان، با ده ها حوض و چشمه آب معدنی سرد و گرم، حمام طبیعی، چشم اندازها و چشم اندازهای زیبا، هوای مطبوع، باغ های تمیز، هتل ها و تفریحات و… واقع شده است. پیست اسکی مجهز آلوارس و سایر جاذبه های دیدنی نه تنها در استان اردبیل، بلکه در ایران و حتی در برخی از کشورهای جهان یک مجموعه گردشگری محسوب می شود.

شهرستان چشمه های بهشتی رتبه اول کشور در زمینه گردشگری پزشکی را دارد و مدرن بودن و سلامت چشمه های آب گرم سرعین کمک زیادی به جذب گردشگر به این شهر کرده است و اکثر چشمه های آب معدنی منطقه هم اکنون آماده است. برای پذیرایی از مسافران و گردشگران به شکل استخرهای سرپوشیده.

بیش از 20 چشمه آب گرم و سرد معدنی که بسیاری از آنها مدرن شده و به مجتمع های آب درمانی تبدیل شده اند از مهم ترین جاذبه های این شهر برای گردشگران هستند و دامنه های کوه سبلان که بخشی از آن با ایجاد آلوارز قابل دسترسی است. پیست اسکی نیز در بین گردشگران محبوب است

چشمه های آب گرم سرعین همه ساله در فصل تابستان مسافران و گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می کند. مجتمع تصفیه آب سبلان سرعین، تصفیه آب بش باجیلار (پنج خواهر)، آب گرم کافه ممتاز، آب گرم معمولی (معمول)، چشمه گز سویی (آب چشم)، آب معدنی ارجستان، آب گرم قلی، آب گرم پانهلو، آبگرم قره سو آب و چشمه آب گرم ساریسو از معروف ترین آبگرم های شهر توریستی سارین هستند.

علاوه بر این جاذبه‌ها، سرعین مکان‌های تاریخی و عمدتاً ناشناخته‌ای برای گردشگران نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به غارهای تاریخی روستاهای همجوار اشاره کرد.

پیست اسکی آلوارز که در سارین قرار دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر است و یکی از ویژگی های بارز آن علاوه بر جاذبه های زمستانی، جاذبه های بهاری و تابستانی از جمله سرگردانی عشایر با گله هایشان است. در اطراف این تفرجگاه، هوای خنک و معتدل وی به پوشش گیاهی و گل‌های رنگارنگ به شکل دشت‌های وسیع از شقایق‌های کوهستانی، مرداب سفید و گون و موقعیت مسیرهای صعود به کوه سبلان اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا