ایران گردی

افزایش قیمت پروازها منجر به نابودی صنعت گردشگری می‌شود

به گزارش تودی تریپ به نقل از خانه ملت، یکی از اعضای شورای حاکمیتی شورای اسلامی با تاکید بر عدم حمایت مجلس از افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما اخیرا با انتقاد افکار عمومی مواجه شده است. و منجر به نابودی صنعت گردشگری شده است. ممکن است اما از طرفی باید شکایات شرکت های هواپیمایی و شرکت هواپیمایی را در نظر بگیریم.

مجتبی یوسفی در خصوص فرود 330 فروند هواپیما در کشور و نقش تحریم ها در صنعت هوانوردی گفت: امروزه صنعت هوانوردی یکی از نهادهای عزت نفس در کشور ما محسوب می شود، صنعت هوانوردی ایران در سایه بوده است. بیش از 40 سال از تحریم ها می گذرد، اما با تلاش نیروهای متخصص در صنعت هوانوردی، این صنعت تا به امروز پابرجا بوده و حتی موفق به تعمیر و یا ساخت برخی از قطعات شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و قارون در شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس از افزایش قیمت بلیت هواپیما حمایت نمی کند، گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما که اخیرا مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفت. ، منجر به نابودی صنعت گردشگری خواهد شد، اما از سوی دیگر باید به شکایات شرکت های هواپیمایی و شرکت هواپیمایی نگاهی بیندازیم، در گذشته ای نه چندان دور ارز 4200 تومانی برای ادامه فعالیت آن پرداخت شد، در حال حاضر فیات و صرافی. ارز یا هر نام دیگری که بتوان برای آن گذاشت، تاکنون پرداخت نشده است.

عضوهیئت رئیسه شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر قطعات آن را بیش از 50 هزار تومان خریداری می کند، ادامه داد: نوسازی قطعات فرسوده هواپیما هم اکنون با بیش از 50 هزار تومان امکان پذیر است و این باید انجام شود. در همه جهات دنبال شود؛ بانک مرکزی آذرماه سال گذشته تصمیم گرفت ارز لازم را با نرخ ارز صنعت هوایی کشور تامین کند تا شاهد رونق صنعت هوانوردی کشور در حوزه گردشگری، گردشگری و سلامت در کشور باشیم.

هواپیما فقط برای عاشقان لوکس نیست

یوسفی با انتقاد از اینکه صنعت هوایی کشور یک صنعت لوکس نیست، تصریح کرد: این صنعت تنها مختص افراد ثروتمند جامعه نیست، امروزه صنعت هوایی گاهی در حوزه بهداشت و درمان برای جابجایی بیماران یا اقدامات لازم و همچنین حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد. حمل بار در منطقه، ترکیش ایرلاینز هم اکنون این موضوعات را پذیرفته و در دستور کار قرار داده است.

تحریم ها جدای از تحت الشعاع قرار دادن این صنعت نتوانسته تلاش متخصصان جوان و پیشکسوت این حوزه را خنثی کند. آنها صنعت را تحت الشعاع خود قرار داده اند و نتوانسته اند زحمات متخصصان جوان و پیشکسوت این حوزه را از بین ببرند، اما مسئولان این کار را می کنند. با بی دقتی بخشی از آن صنعت را نابود می کند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر با انتقاد از بی توجهی مسئولان به تقویت صنعت هوایی کشور گفت: شاهد بی توجهی مسئولان سطح اول به حمل و نقل، بار و مسافر در زمینی، دریایی و هوایی بوده ایم. دولت ها و همچنین بخشی از آن به تحریم های وحشیانه باز می گردد، اما در واقع جای خالی آن را در اقتصاد به وضوح می توان دید.

صنعت هوانوردی و اقتصاد دریایی نیروهای مولد و محرک در سایر بخش‌های اقتصادی هستند

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی در واقع راهی برای دور زدن تحریم ها است، تصریح کرد: در واقع تقویت این صنعت می تواند برای کشورهای همسایه جذابیت ایجاد کند، شاید برنامه هایی برای حمایت از آن ایجاد شده باشد اما اجرا نشد؛ بدون شک در برنامه هفتم توسعه به این موضوعات به عنوان راهکاری برای حمایت از این صنعت پرداخته خواهد شد، صنایعی مانند صنعت هوانوردی یا اقتصاد دریایی مولد هستند و پیشران سایر بخش های اقتصادی کشور هستند.

از صنعت هوانوردی کشور حمایت می شود اما لازم و کافی نیست، باید بتوانیم از ظرفیت کشورهای قدرتمند و شرکت های خارجی برای تقویت صنعت هوانوردی استفاده کنیم. وی تاکید کرد: حمایت از صنعت هوانوردی کشور وجود دارد اما لازم و کافی نیست، باید بتوانیم از ظرفیت کشورهای قدرتمند و شرکت های خارجی برای تقویت صنعت هوایی که برای این صنعت داشتند استفاده کنیم.

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ایران وارد عرصه ساخت موتور هواپیما و سایر مواد مصرفی این صنعت شد که متاسفانه حمایت چندانی از سوی مسئولان نشد. امیدواریم با توجه به اینکه ایران نیاز به تقویت این صنعت از نظر جمعیت و تعداد فرودگاه دارد، حمایت از صنعت هوانوردی کشور در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

یوسفی با تاکید بر اینکه باید در صنعت هوانوردی کشور سرمایه گذاری جدی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در صنعت هوانوردی کشور سرمایه گذاری نشود، موانع بر سر راه آن برداشته نمی شود. این صنعت برای افراد ثروتمند جامعه است!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا