ایران گردی

افتتاح خانه موزه شهید فخری‌زاده در سال آینده

به گزارش تودی تریپ به نقل از برنا، مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم در خصوص آخرین وضعیت خانه موزه شهید محسن فخری زاده گفت: ابتدا مرمت بنا و مسائل مربوط به تولید محتوا انجام شود. و سپس نوبت به طراحی خانه موزه می رسد.

حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه توسعه خانه موزه شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار سازمان فرهنگی شهرداری قم قرار دارد، گفت: خوشبختانه خانه موزه شهدای زین الدین در سال های اخیر استقبال خوبی از برنامه های فرهنگی و میزبانی محافل ادبی شده است.

وی تصریح کرد: در ابتدا خانواده شهدای زین الدین نگران بودند که شاید خانه موزه فقط یک نام باقی بماند و برنامه ای اجرا نشود اما با ادامه برنامه های فرهنگی و تورهای روایی و به دنبال آن پذیرایی از علاقه مندان و اقشار مختلف جامعه، این خانه موزه را به یکی از ظرفیت های تبدیل کرده است. این شهر به یک شهر فرهنگی مهم تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم افزود: خوشبختانه در سال گذشته با پیگیری های شهرداری و موافقت این خانواده محترم فرآیند تملک خانه موزه شهدای زین الدین نهایی و تکمیل شد.

طباطبایی نژاد در خصوص وضعیت نهایی خانه-موزه شهید محسن فخری زاده که در خانه پدری این شهید عالم افتتاح می شود، گفت: ابتدا باید مرمت بنا و بحث های مربوط به تولید محتوا انجام شود. تکمیل شده و سپس طراحی خانه موزه باید انجام شود.

وی تصریح کرد: مرحله طراحی خانه موزه شهید فخری زاده زمانبر است چرا که بازطراحی خانه موزه شهید زین الدین نیز بیش از دو سال به طول انجامید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم افزود: تلاش داریم با استفاده از تجربه قبلی سازمان در ایجاد خانه- موزه شهید زین الدین، طراحی خانه- موزه شهیدان فخری زاده و شفیع را تسریع کنیم.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: درباره خانه موزه شهید فهری زاده گفته شد که شاید برخی از خانه های اطراف خانه پدری از طریق وزارت دفاع خریداری و به مجموعه اضافه شود و اگر این اتفاق بیفتد متراژ موزه افزایش می یابد. .

وی درباره زمان احتمالی بهره برداری از خانه موزه شهید فخری زاده گفت: عملیات اجرایی این خانه موزه از آذر ماه سال 1400 با حضور شهردار قم و جمعی از مسئولان آغاز شد و در تلاش هستیم تا طراحی ساختمان را تسریع کنیم. مجموعه تا شاهد افتتاح این مجموعه فرهنگی در سال 1403 باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا