ایران گردی

افتتاح بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان + عکس باورنکردنی

به گزارش تودی تریپ به نقل از فرارو، فیلیپ گوس، مدیرعامل قادیه که از دیزنی بازنشسته شده است، گفت: این یک پروژه بسیار هیجان انگیز است. این بزرگترین پروژه سرگرمی، ورزشی و هنری در جهان است که همه به طور یکپارچه یکپارچه شده است. چنین پروژه ای قبلاً انجام نشده است. بنابراین پیچیدگی هیجان انگیز است.”

عربستان سعودی اعلام کرده است که قصد دارد بزرگترین شهربازی جهان را بسازد که مدعی است وسعت آن سه برابر مجموعه معروف Walt Disney World در فلوریدا خواهد بود. قیدیه مقصدی چند میلیارد دلاری در ریاض خواهد بود که دارای بیش از 300 تسهیلات از جمله بزرگترین ترن هوایی جهان است.

به گزارش روزیاتو، این پروژه نوید پارک های تفریحی، پارک های آبی، شهر ورزشی و همچنین تجربه های طبیعت و ماجراجویی، رویدادها و جاذبه های فرهنگی را می دهد. سازندگان گفتند قادیه دارای خانه، مغازه، غذاخوری، تئاتر، سینمای چند بعدی، مرکز آبزیان و امکانات موتورسواری خواهد بود.

بزرگترین شهربازی جهان در عربستان سعودی در حال ساخت است

فیلیپ گاس، مدیر بازنشسته دیزنی، گفت: “این یک پروژه فوق العاده هیجان انگیز است.” این بزرگترین پروژه سرگرمی، ورزشی و هنری در جهان است که همه به طور یکپارچه یکپارچه شده است. چنین پروژه ای قبلاً انجام نشده است. بنابراین پیچیدگی هیجان انگیز است.”

قادیه دارای سریع ترین ترن هوایی جهان به نام Falcon's Flight است که قرار است امسال افتتاح شود و وعده سرعت 250 کیلومتر در ساعت و رها شدن از یک صخره بیابانی را می دهد. اعتقاد بر این است که شاهین فلایت اولین ترن هوایی با ارتفاع بیش از 150 متر است.

بزرگترین شهربازی جهان در عربستان سعودی در حال ساخت است

این جاذبه جدید عربستانی از چرخ و فلک معروف لندن نیز بلندتر خواهد بود که 130 متر ارتفاع دارد.

این ترن هوایی همچنین وعده می دهد که طولانی ترین مسیر در جهان باشد که 4 کیلومتر طول خواهد داشت. این قطار بیش از 4000 متر مسیر را پوشش می دهد که تقریباً یک کیلومتر طولانی تر از رکورد جهانی فعلی اژدهای فولادی 2000 کیلومتری در ناگاشیما اسپا لند ژاپن است.

بزرگترین شهربازی جهان در عربستان سعودی در حال ساخت است

پرواز فالکون همچنین رکورد کنونی سرعت در پیست فرمول 1 را خواهد شکست.

بزرگ ترین ترن هوایی جهان 14 نفر را حمل می کند که 2 نفر در ماشین اول و 4 نفر در هر 3 ماشین که هر ردیف شیشه جلوی خود را دارد و نیازی به استفاده از عینک ایمنی ندارد.

بزرگترین شهربازی جهان در عربستان سعودی در حال ساخت است

قادیه یکی از بسیاری از پروژه های بلندپروازانه در عربستان سعودی است که این کشور یک تریلیون پوند برای کاهش وابستگی خود به نفت سرمایه گذاری می کند. با سرمایه گذاری هنگفت به عنوان بخشی از چشم انداز 2030 عربستان سعودی، این کشور پروژه های سرمایه نفتی چند میلیارد دلاری را با نرخ بی سابقه ای رونمایی می کند.

در راستای چشم انداز ولیعهد محمد بن سلمان، عربستان سعودی مشتاق تبدیل شدن به مرکز جهان است. هزینه هر پروژه مشخص نیست، اما قرار است عربستان سعودی بین سال‌های 2025 تا 2028 سالانه 175 میلیارد دلار برای پروژه‌های بزرگ هزینه کند. اما پشت نمای درخشان این پروژه‌ها سابقه تهدید، اخراج اجباری، مرگ و خونریزی وجود دارد.

بزرگترین شهربازی جهان در عربستان سعودی در حال ساخت است

بسیاری از پروژه ها به دلیل نقض حقوق بشر مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند. از جمله پروژه 500 میلیارد دلاری نئوم که قبایل را از سرزمین خود رانده، زندانی یا اعدام کردند.

حداقل 20000 نفر از اعضای قبیله هوویتات در معرض خطر آواره شدن قرار دارند، بدون اینکه اطلاعاتی در مورد مکان آینده آنها وجود داشته باشد. مقامات شهر بندری جده همچنین بسیاری از خانه‌ها را برای اجرای برنامه‌های توسعه عربستان سعودی تخریب کردند و هزاران نفر از ساکنان محلی را مجبور به ترک غیرقانونی خانه‌های خود کردند.

بزرگترین شهربازی جهان در عربستان سعودی در حال ساخت است

یکی از فعالان ادعا کرد که “نئوم بر روی خون مردم عربستان سعودی ساخته شده است.”

جید بسیونی، مدیر گروه حقوق بشر خاورمیانه، گفت: «ما بارها و بارها دیده‌ایم که هر کسی که با ولیعهد مخالفت یا مانع ایجاد کند، در خطر محکومیت یا مرگ قرار دارد.

بزرگترین شهربازی جهان در عربستان سعودی در حال ساخت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا