ایران گردی

اعتصاب غذا در جزایر قناری برای مقابله با گردشگران!

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، در کمپین جلوگیری از حضور بیش از حد گردشگران، حدود 20 سازمان با شعار «جزایر قناری به زودی فرسوده می شود» به این جاذبه گردشگری پیوسته اند و بیش از پیش فعالان نارضایتی خود را از این موضوع ابراز می کنند. افزایش توریسم سریع انبوه و از دولت محلی خواست تا اقداماتی را برای محدود کردن اثرات منفی آن اتخاذ کند.

در همین راستا، برخی از مردم از اواخر هفته گذشته در مقابل کلیسای La Concepción در لا لاگونا در شمال تنریف دست به اعتصاب غذا زده اند. علاوه بر این، در 20 آوریل، تظاهرات گسترده ای در جزایر قناری برای رسیدگی به حضور بیش از حد گردشگران برگزار می شود.

به گفته بسیاری از ساکنان، تعداد بازدیدکنندگان از این منطقه در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. در سال 2019، قبل از شروع همه گیری کرونا، 13.1 میلیون مسافر بین المللی از جزایر قناری بازدید کردند. سال گذشته، 14.2 میلیون بازدیدکننده خارجی به این منطقه سفر کردند که با احتساب بازدیدکنندگان اسپانیایی، به 16.2 میلیون نفر رسید که بیش از 13 درصد بیشتر از سال 2022 و بیش از 6 درصد بیشتر از قبل از ویروس کرونا است.

به گزارش مجله گردشگری «تراو مگزین»، این فعالان تاکید دارند که در حوزه گردشگری با گردشگران و کارآفرینان مبارزه نمی کنند. آنها برای حذف گردشگری نمی جنگند، بلکه از دولت محلی می خواهند که با عواقب گردشگری انبوه مقابله کند. به عنوان مثال، آنها به صدها خانه اشاره می‌کنند که از بازار مسکن خارج شده‌اند، زیرا صاحبان آن‌ها را با پول بیشتری در سکوهای اجاره توریستی پیشنهاد می‌کنند. این امر منجر به کمبود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش اجاره بها در این منطقه شده است.

علاوه بر این، ساکنان محلی از گردشگری انبوه به عنوان ایجاد آسیب های زیست محیطی، ترافیک، ازدحام بیش از حد، افزایش قیمت، کمبود آب و بار بیش از حد بر مراقبت های بهداشتی و دفع زباله یاد می کنند.

فعالان همچنین خواستار توقف ساخت هتل‌ها و زمین‌های گلف، مالیات بر اقامت شبانه (مانند مدتی در جزایر بالئاریک و بارسلون) و قوانین بهتر اجاره تعطیلات شدند و از دولت خواستند اقتصاد را متنوع کند. با تاکید بیشتر بر صنعت و کشاورزی روستایی برای کاهش وابستگی به گردشگری.

بخش گردشگری در این جزایر بسیار مهم است. گردشگری در جزایر قناری 35 درصد به تولید ناخالص داخلی منطقه کمک می کند و 40 درصد از اشتغال محلی را تشکیل می دهد.

پدیده توریسم بیش از حد (حضور بیش از حد گردشگران) علاوه بر ایجاد شرایط نامطلوب برای مردم محلی، باعث آلودگی و آسیب به مقاصد و اماکن دیدنی شده است و چندین کشور و شهر در حال انجام اقداماتی برای مقابله با این معضل هستند.

شهر سن سباستین اسپانیا نیز پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد ساخت هتل ها و اقامتگاه های جدید را برای مسافران ممنوع کند. این مقررات برای ترویج استراتژی گردشگری پایدارتر اجرا می شود.

سال گذشته آمستردام نیز برای جلوگیری از حضور بیش از حد گردشگران و سر و صدای آنها کمپین تبلیغاتی راه اندازی کرد. در فرانسه محدودیتی برای تعداد گردشگران در مکان های محبوب مانند جاذبه های پارک ملی Calonque وجود دارد.

ونیز در ایتالیا نیز با پدیده ازدحام بیش از حد گردشگران مواجه است و افزایش روزافزون گردشگران هزینه های زندگی مردم محلی را افزایش داده و به بافت تاریخی این شهر آسیب وارد کرده است. پنج سال پیش، ونیز دارای 67000 ساکن دائمی بود و اکنون تنها 50000 نفر باقی مانده اند در حال حاضر، زندگی در ونیز تنها 20 درصد ارزان تر از زندگی در نیویورک است.

شهرداری ونیز اعلام کرده است که سیستم گردشگری جدیدی را اجرا کرده است که شامل فرآیند رزرو و همچنین ایجاد دروازه‌های ورودی به شهر و پذیرش گردشگران می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا