اخبار گردشگری

اصلاح هندسی‌ خیابان‌های یزد!

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایسنا، تقاطع همسطح باهنر یکی از اولین تقاطع های همسطح یزد است که قرارداد ساخت آن در سال 1383 با اعتباری نزدیک به 2.6 میلیارد تومان منعقد شد و به عنوان روگذر در میدان باهنر به بهره برداری رسید.

جدا از اینکه تمامی تقاطع های بعدی شهر یزد به صورت زیرگذر اجرا شده است، این تقاطع در مقاطع مختلف با حاشیه هایی همراه بوده است که نمونه بارز آن شایعه ترکیدگی پل در سال 1394 به دلیل مسدود شدن و مسدود شدن آن است. اقدامات ساختمانی به این نام؛ بعداً معاون شهردار یزد مشکل اصلی را تعویض بالشتک های پل به دلیل پایان عمر مفید آنها عنوان کرد و شایعات را بی اساس خواند.

و اکنون پس از گذشت کمتر از دو دهه، ترافیک این تقاطع غیرقابل تحمل شده است، به طوری که مسئولان شهرداری باعث شده تا میدان این تقاطع اصلاح هندسی شود. تغییری که با توجه به سابقه سایر تغییرات هندسه شهرداری در این مدت شامل کاهش مربع و افزایش عرض معبر اطراف خواهد بود.

البته «سید ابوالفضل کشفی» مدیر مناطق چهارگانه شهرداری یزد هزینه این عملیات را شش میلیارد تومان عنوان کرد و در این باره گفت; در نشست با شرکت های تامین برق، گاز، آب و خدمات مخابراتی مقرر شد پس از جابجایی تاسیسات، فعالیت های عمرانی اصلاح هندسی میدان باهنر انجام شود.

وی هدف از این عملیات را همانطور که اشاره شد کاهش ترافیک میدان اعلام و خاطرنشان کرد. شهرداری بلافاصله پس از جابجایی تاسیسات عملیات ساخت این میدان را آغاز کرده و ظرف مدت یک ماه به اتمام می رساند.

نکته قابل تامل اصلاح هندسی معابر شهر یزد مانند اصلاح هندسی تقاطع مهدیه، میدان اطلسی، میدان معلم و سایر تقاطع های شهر است که گاهاً برای اجازه تردد توسط شهروندان مطرح و درخواست می شود. مشکلات شهر را به‌جای اقدامات تسکینی چند ساله به شکلی اساسی‌تر و اساسی‌تر بررسی می‌کند. این با فکر و برنامه ریزی کارشناسانه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا