ایران گردی

از پایتخت یوگای جهان چه می‌دانید؟

بسیاری از ما هنگام سفر به یک مکان به دنبال آرامش و آرامش در یک مکان هستیم، این گزاره زمانی که به هند سفر می کنیم کاملاً گیج می شود. هیچ جا آدمی نیست و شاید این جزء یکی از جاذبه های پرجمعیت ترین کشور دنیا باشد. شما هرگز در هند تنها نیستید.

به گزارش دنیای اقتصاد، وقتی صحبت از سفر به هند به میان می آید، سه شهری که بیشتر مورد بحث قرار می گیرند دهلی، آگرا و جیپور هستند. اما به غیر از این سه شهر، هند مکان های زیادی برای بازدید دارد که با برنامه ریزی و صرف وقت می توان از آنها دیدن کرد. یکی از امن ترین راه ها برای سفر در هند، قطار بین شهری است. سیستم راه‌آهن هند بسیار گسترده است، بنابراین تقریباً تمام نقاط کشور توسط راه‌آهن به هم متصل هستند. این کشور دارای بیش از 110000 کیلومتر خط راه آهن است که روزانه بیش از 20 میلیون مسافر را در هند جابه جا می کند و هر مسیر دارای انواع مختلفی از انواع قطار است.

با توجه به بودجه و موجودی موجود می توانید کلاس مورد نظر را خریداری کنید. وب سایت راه آهن هند www.irctc.co.in یک منبع معتبر برای بررسی مسیر و زمان قطار است. با استفاده از نقشه گوگل می توان مسیر و گزینه های پیش رو را نیز بررسی کرد. علاوه بر این، برنامه هایی مانند Make My Trip، Rome to Rio، Where is my train، RailYatri به یافتن قطار مورد نظر کمک می کند و با استفاده از کارت اعتباری امکان خرید آنلاین را فراهم می کند. پرداخت نقدی با مراجعه به ایستگاه در قسمت رزرواسیون و خرید حضوری امکان پذیر است. ایستگاه های قطار معمولا قسمتی برای خرید بلیط برای گردشگران دارند. راه دیگر دسترسی بین شهری با خطوط هوایی است. اگر زمان بیشتری دارید و می خواهید از طریق جاده سفر کنید، گزینه اتوبوس همیشه در دسترس است.

برای رزرو محل اقامت، مانند سایر کشورها، برنامه هایی مانند Booking، Hostelworld و برنامه هندی Make My Trip در دسترس هستند که امکان رزرو آنلاین را فراهم می کنند. اگر قصد اقامت لوکس در هند را دارید، لیستی از مجلل ترین هتل های جهان مانند هتل تاج محل در این کشور موجود است. برای اقامت مقرون به صرفه، تعداد زیادی از هتل ها و هاستل ها طیف گسترده ای از انتخاب ها را ارائه می دهند. هاستل های زنجیره ای Zostel و GoStops در اکثر شهرهای این کشور شعبه دارند. نکته مهم در انتخاب محل اقامت، دسترسی مناسب به مکان های دیدنی و حمل و نقل عمومی است.

اپلیکیشن Uber برای یافتن تاکسی در اکثر شهرهای هند در دسترس است که می توانید به راحتی علاوه بر وسایل حمل و نقل عمومی از تاکسی های شهری استفاده کنید. نکته مهم در مورد خرید و اجاره خودرو در هند فرهنگ خرید است. اگرچه هندی ها تعامل خوبی با گردشگران خارجی دارند، اما گاهی اوقات قیمت هایی که برای گردشگران درج می شود بالاتر از حد معمول است که خوشبختانه با کمی چانه زنی حل می شود.

پایتخت یوگا جهان

شهر ریشیکش در شمال شرقی هند زادگاه و مهد یوگا در هیمالیا است. اگر به یوگا علاقه دارید، این شهر بهترین مقصد برای شماست. ریشیکش، پایتخت جهانی یوگا، در 250 کیلومتری دهلی و در سرچشمه رود گنگ واقع شده است. هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان برای تحقیقات معنوی، مدیتیشن و غیره به این شهر سفر می کنند. ریشیکش به خاطر بزرگترین معابد و آشرام های هند شناخته شده است. آشرام ها در واقع معابد و تفرجگاه های مذهبی هستند که افراد برای شرکت در کلاس های دعا، مدیتیشن و یوگا به دور از شلوغی شهر و به دور از اینترنت، چند روز در آن اقامت می کنند.

اما مقدس ترین شهر هندوها بنارس یا بنارس است. بنارس با قدمتی بیش از 2500 سال یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است و در کرانه های رود گنگ، مقدس ترین رود جهان واقع شده است. بنارس که به کاشی کاری هایش نیز شهرت دارد، شهر خدایان هند است و هر ساله میلیون ها زائر برای زیارت این مکان مقدس به این شهر سفر می کنند. کاشی شهر لرد شیوا است – ویرانگر. در آیین هندو گفته می شود که برای ورود به بهشت ​​ابتدا باید مرد، بنابراین بسیاری از مردم سال های آخر زندگی خود را در این شهر می گذرانند تا در ساحل رود گنگ سوزانده شوند و با انداختن خاکستر خود به رود گنگ به رستگاری برسند و شروع به کار کنند. چرخه زندگی دوباره

گات ها محل برگزاری مراسم مذهبی در بنارس است. گات ها نام اماکن مقدسی در کرانه های رود گنگ است که پلکانی به آنها می رسد. بیش از 100 گات در سواحل گنگ وجود دارد که معروف ترین آنها داشاشوامد گات، مانیکارنیکا گات و آسی گات هستند. مراسم مذهبی هر روز عصر در سواحل گنگ برگزار می‌شود و تعداد زیادی از هندوها و بازدیدکنندگان خارجی برای شرکت در این گات‌ها جمع می‌شوند. هندوها بدن خود را با حمام کردن در رود گنگ پاک می کنند. معبد سری کاشی ویشوانات یکی از معروف ترین معابد هند است که در این شهر قرار دارد. سفر به بنارس مانند سفر به گذشته است و درک آنچه می بینید شگفت انگیز است.

به پرجمعیت ترین شهر هند سفر کنید

اما بمبئی سمت دیگری از هند را به شما نشان می دهد. بمبئی پرجمعیت ترین شهر هند و پایتخت تجاری هند است. بمبئی که در زبان هندی به معنای ساحل خوب است، باغ شهر وسیعی است که نماد تضادهای عمیق است. بمبئی از یک سو مدرن، مجلل، شیک و دست نیافتنی است و از سوی دیگر فقیر، کثیف و آلوده. بمبئی که پس از استقلال هند در سال 1935 به بمبئی تغییر نام داد، نمادی از دنیای سنتی و جامعه مدرن است. بمبئی تنها پایتخت تجاری هند نیست، این شهر به دلیل هنر، تاریخ، فرهنگ، غذا، سینما و تئاتر مشهور است. سینمای هند که به بالیوود معروف است ترکیبی از دو نام هالیوود و بمبئی است.

تعداد زیادی بازیگر و تاجر ثروتمند در این شهر زندگی می کنند و به همین دلیل بمبئی اولین شهر هند است. شهری با زیبایی خیره کننده با معماری زیبا و بناهای سنتی و برج های سر به فلک کشیده در کنار درختان سرسبز فراوان و پرندگان بسیار بالای شهر. از یک طرف ترافیک مداوم آمیخته با بوق بی وقفه بوق ماشین ها به همراه انبوه مردمی که در کنار گاوها، سگ ها، گربه ها، میمون ها، موش ها و سنجاب ها زندگی مسالمت آمیزی دارند، شما را شگفت زده می کند، از سوی دیگر، دلربایی شما را متحیر می کند. زیبایی ساختمان ها و گیاهان همیشه سبز شما را خیره خواهد کرد.

محاصره شدن در میان مردمانی خونگرم که از کمک به گردشگران خارجی دریغ نمی کنند، شما را عاشق این شهر می کند. بمبئی شهری امن است. با وجود این همه هیاهو، موتورسیکلت یا دوچرخه ای را در کنار خیابان قفل نخواهید دید، می توانید نیمه های شب با خیال راحت در خیابان ها قدم بزنید، اما هرگز به آرامش شب فکر نکنید. زیرا بمبئی شهر تفریحات شبانه است. همانطور که هندی ها می گویند، بمبئی شهری زنده است که هرگز نمی خوابد. بمبئی از هفت جزیره تشکیل شده است که خط ساحلی وسیعی با دریای عرب دارند که به اقیانوس هند منتهی می شود.

بیش از 20 درصد از جمعیت 20 میلیونی این شهر زیر خط فقر زندگی می کنند و داراوی بزرگترین زاغه آسیا در این شهر قرار دارد. Dabbawallas (dabbawallas) یک سیستم توزیع سنتی غذا است که بیش از 200000 وعده غذایی در روز توزیع می کند و به ازای هر 6 میلیون تحویل غذا تنها یک خطا رخ می دهد. دروازه هند در منطقه کولابا یکی از نقاط دیدنی این شهر است. پاساژ کولابا با ساختمان ها و بازار قدیمی قدیمی ترین محله این شهر است. ایستگاه راه آهن چاتراپاتی شیواجی که قبلا به نام ایستگاه ملکه ویکتوریا شناخته می شد، کلیسای کوه مریم، غارهای الفانتا، منطقه هنری کالاگودا، محلاکشمی دبی گات (بزرگترین خشکشویی جهان)، مسجد حاجی علی درگاه و… از دیگر مکان های دیدنی بمبئی هستند.

تمیزترین شهر هند

هند آنقدر متنوع و وسیع است که برای هر سلیقه ای مقصدی وجود دارد. اگر به دنبال آرامش و آرامش در ساحلی بکر هستید، سواحل گوا بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات شماست. ایالت گوا در جنوب غربی هند زیباترین سواحل جهان را دارد. پایتخت ایالت گوا شهر پانجی است که خود قلعه ها و کلیساهای تاریخی زیادی برای بازدید دارد. سواحل گوا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود. اگر عاشق زندگی شبانه، مهمانی ها و برنامه های شبانه هستید، سواحل شمالی مانند مورجیم، باگا، کالانگوت، کندولیم، سانکوریم، واگاتور، آنجونا، مورجیم، آرامبول و غیره را دوست دارید. گزینه های مناسبی هستند، اما اگر به دنبال طبیعت زیبا و استراحت در یک ساحل بکر هستید، سواحل جنوبی مانند آگوندا، پالولم، کولا، کاناکونا و غیره. بهترین انتخاب هستند.

گوا علاوه بر ترمینال اتوبوس، ایستگاه راه آهن دارد و فاصله آن با بمبئی حدود 600 کیلومتر است. علاوه بر این وجود فرودگاه بین المللی دابولیم در این ایالت دسترسی به این سواحل زیبا را آسان می کند. به غیر از مقاصد ذکر شده، شهرهای دیگر هند مانند جودپور، معروف به شهر آبی، اودایپور یا ونیز شرق، فاتح پور سیکری، شهر باستانی هند، کلکته، پایتخت فرهنگی هند، مادورای، یکی از قدیمی ترین شهرها. در جهان امریتسار، شهر طلایی، کشمیر و سرینگار با مناظر منحصر به فرد، هاریدوار در رشته کوه هیمالیا، شهر تاریخی و مذهبی حیدرآباد و… از دیدنی ترین مکان های جهان و مقاصد گردشگری بسیاری از گردشگران در هند هستند. شبه قاره هند سرزمین عجایب است که به نظر می رسد هر شهری داستان جدیدی برای گفتن دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا