جاذبه های گردشگری خارجی

از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین نقاط ایتالیا بدون شلوغی دیدن کنید!

آگوری! من بعد از اینکه تصادفاً به خواستگاری آنها رسیدم، برای زوجی فریاد می زنم. تازه عروس تبریک من را با تکان دادن سر تایید می کند و اشک را از چشمانش پاک می کند. در دوردست، ساختمان‌های رنگارنگ ورنازا در کنار اسکله‌ای منحنی از قایق‌های کوچک که بر فراز آب‌های آبی شناور هستند، نشسته‌اند. این یک نوع مراقب است ساخته شده است برای لحظات شیرین و صمیمی دندان دردناک با این حال، در فضاهای زیبای Cinque Terre، یافتن انزوا می تواند نادر باشد.

من در ماه مه برای یک سفر آخر هفته با یکی از دوستانم به Cinque Terre (ایتالیایی به معنی “پنج سرزمین”) آمدم تا روستاهای معروفی را که نام آن را به آن ها می گویند – Monterosso، Vernazza، Corniglia، Manarola، و Riomaggiore- و همچنین برخی از آنها را کاوش کنیم. 70 مایل مسیرهای پیاده روی. تراس‌های تاکستان، سواحل سنگ‌ریزه‌شده و مناظر باورنکردنی مدیترانه، این بخش از شمال غربی ایتالیا را که در فاصله یک ساعت و نیم شمال پیزا با قطار قرار دارد، زیبا کرده است. این پارک ملی 15 مایل مربعی، که بخشی از میراث جهانی یونسکو است، تجربه‌ای است که برای شما بسیار جذاب است. مشکل این است که همه آن را می دانند: در حالی که Cinque Terre خانه 4000 ساکن است، سالانه بیش از 2.4 میلیون نفر از این منطقه بازدید می کنند. مانند بسیاری از مسافرانی که به مکان‌های محبوبی مانند ونیز و یونان می‌آیند، مصمم بودم که در عین پرهیز از شلوغی، کاوش کنم.

پیدا کردن Cinque Terre فراتر از جمعیت

اولین قدم برای جلوگیری از دست و پنجه نرم کردن با انبوهی از کوهنوردان، به خصوص در هنگام پیمودن مسیر 7.5 مایلی Sentiero Azzurro، شروع زودهنگام است. این مسیر که به‌عنوان «مسیر آبی» نیز شناخته می‌شود، محبوب‌ترین پیاده‌گردی در این منطقه است که پنج روستای Cinque Terre را به هم متصل می‌کند، در حالی که منظره‌ای از دریای مدیترانه را در زیر صخره لیگوریان ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید ازدحام جمعیت را شکست دهید، باید تا ساعت 7 صبح راه رفتن را شروع کنید

شروع پیاده روی در صبح زود از شمالی ترین روستای Monterosso حریم خصوصی تقریباً کاملی را برای ما تضمین می کند. سکوت – علاوه بر خش‌خش کفش‌هایمان – ما را به حالتی تقریباً مراقبه می‌کشاند که در شیب‌های تند و مسیرهای ناهموار قدم می‌زنیم (دلیلی وجود دارد که پارک ملی دمپایی را در سال 2019 ممنوع کرد) و گل‌های صورتی که رشد می‌کنند را بررسی می‌کنیم. در طول مسیر در اواخر صبح، واقعیت محبوبیت Cinque Terre به عنوان ciaos ثابت می شود بین کوهنوردان بیشتر می شود و من دائماً در حال مانور دادن در اطراف خانواده ها در مسیر باریک هستم.

شور و نشاط به روستاها گسترش می یابد زیرا قطارهای Cinque Terre Express جریان ثابتی از مسافران را به همراه می آورد که برای کشف شخصیت هر دهکده هیجان زده هستند: Riomaggiore، جنوبی ترین روستای این پنج روستا، جمعیت پر جنب و جوش را برای کاوش در آب با اجاره قایق و کایاک جذب می کند. Manorola بر فضای رمانتیک تکیه دارد و مکان‌های بسیاری را ارائه می‌کند که منظره‌ای از دریای مدیترانه را برای همراهی با یک شام غذاهای دریایی تازه ارائه می‌کنند (Trattoria dal Billy را امتحان کنید – چیدمان در چندین طبقه شانس یک شب خوش منظره را به حداکثر می‌رساند).

اگر یک روستای «فرزند وسط» وجود داشت، باید «کورنیگلیا» باشد، که از نظر فیزیکی نیز در وسط این پنج قرار دارد. موقعیت مکانی آن در بالای صخره احساس منزوی تری می دهد و به نظر می رسد سکوت تنها یک خیابان فرعی با میدان اصلی فاصله دارد. از سوی دیگر، زیبایی Vernazza بلند و در چهره شماست: یک اسکله قایق کنار دهکده را قاب می‌کند و منظره‌ای ساحلی را ایجاد می‌کند که از دور قابل تحسین است. ورنازا حتی یکی از زیباترین روستاهای کشور نامیده شده است. مونتروسو، شمالی‌ترین شهر و پایگاه ما برای آخر هفته، برای گزینه‌هایش (بزرگ‌ترین دهکده از پنج دهکده است) و برای دسترسی به ساحل به تنها بخش شنی پنج روستا عالی است.

کاپوچینوی بزرگ دوست من – که بیشتر شبیه سوپ است – در یک استراحت قهوه در ورنازا نشان می دهد که روستاها چقدر به گردشگران خارجی و حجم غذای بزرگ آنها عادت دارند. گردشگری بیش از حد سال‌ها است که یک موضوع بوده است و تلاش‌های مختلفی برای رفع آن صورت گرفته است: یک مسیر تقریباً نیم مایلی از سنتیو آزورو، Via dell’Amore، تعداد بازدیدکنندگان را پس از بازگشایی کامل آن در جولای محدود می‌کند. بیش از یک دهه پس از بسته شدن در سال 2012.

اما با کمال تعجب، یافتن فضایی آرام در Cinque Terre آسانتر از آنچه قبلاً تصور می شد است. یک دور زدن پنج دقیقه ای از فروشگاه های هدیه به حومه Vernazza، و ازدحام جمعیت ناپدید می شوند. زندگی به آرامی در این بخش ها حرکت می کند: کسی گرد و غبار فرش خود را که روی بالکن پوشانده شده است، پاک می کند. ساکنان در حالی که چرخ دستی را از دامنه تپه پایین می کشند با یکدیگر چت می کنند. زمین بار دیگر احساس صمیمی می کند.

نکاتی برای تجربه Cinque Terre بدون شلوغی

1. زمان بازدید خود را بر این اساس تعیین کنید

بسیاری از رستوران‌های نشسته تا حوالی ظهر باز نمی‌شوند، بنابراین با پیاده‌روی در صبح زودتر اشتها را افزایش دهید، که به شما کمک می‌کند از شلوغی دوری کنید (از اواخر صبح تا اواخر بعد از ظهر به اوج خود می‌رسد). فقط مطمئن شوید که در روستاها آویزان نیستید هم اگر شب نمی‌مانید طولانی است: قطارهای Cinque Terre Express بین روستاها فقط از ساعت 5 صبح تا 11:30 شب حرکت می‌کنند.

اواخر بهار، تابستان و اوایل پاییز شلوغ ترین ماه ها هستند. زمستان جمعیت کمتری را به همراه دارد و بسیاری از رستوران ها و مغازه ها در این مدت بسته می شوند. بازدید در فصل شانه در آوریل و اکتبر را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که Cinque Terre برای مسافران ایتالیایی نیز محبوب است، بنابراین در تعطیلات ملی مانند عید پاک و روز آزادی ایتالیا (25 آوریل) شلوغ است.

2. بیشتر بمانید

شما میتوانست فقط یک روز را در Cinque Terre بگذرانید، و بسیاری این کار را انجام می دهند. اما انتخاب یک سفر سریع به این معنی است که گروهی از کوهنوردان را بافته و زیبایی روزمره زندگی را فراتر از میدان‌ها از دست بدهیم. اگر واقعاً می خواهید همه چیز را بدون استرس در Cinque Terre ببینید، حداقل دو یا سه شب در این منطقه بمانید.

پس از اینکه بازدیدکنندگان یک روزه Cinque Terre را ترک می‌کنند و دیگران به اتاق‌های هتل خود بازنشسته می‌شوند، روستاها در جادویی‌ترین حالت خود باقی می‌مانند. پیاده‌روی عصرانه در Monterosso درخشش گرمی را که از پنجره‌های آپارتمان سرچشمه می‌گیرد و صدای ساکنان در حال صرف شام و شستن ظرف‌ها را نشان می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که از تصاویر زندگی ساکنان لذت ببرید.

3. از مسیر شکسته خارج شوید

در حالی که پیاده روی Sentiero Azzuro محبوب ترین راه برای کاوش در مسیرهای Cinque Terre است، مطمئنا تنها راه نیست. برای تجربه پیاده‌روی بدون شلوغی (البته سخت‌تر)، La Via dei Santuari 13.5 مایلی را در نظر بگیرید (که به معنای “راه پناهگاه‌ها” است). پیاده روی بیشتر در داخل کشور هر یک از پناهگاه های کلیسای روستا را به هم متصل می کند. شبکه مسیرهای Cinque Terre همچنین به روستاهای کمتر بازدید شده بیرونی Levanto (یک پیاده روی چهار مایلی شمال Monterosso) و Portovenere (یک پیاده روی هشت مایلی در جنوب Riomaggiore) گسترش می یابد.

گزینه دیگر برای دوری از شلوغی، رزرو تجربیات است. Cinque Terre به‌خاطر Sciacchetra و دیگر شراب‌های سفید ساخته‌شده از بوسکو، آلبارولا، و انگور vermentino شهرت دارد. چشیدن طعم در شراب‌خانه‌هایی مانند Cheo در Vernazza در ساعات بعدازظهر بسیار شلوغ، نه تنها شما را از خیابان‌های شلوغ دور می‌کند، بلکه شما را از پیاده‌روی در زمانی که آفتاب در شدیدترین حالت خود است، نجات می‌دهد.

محل اقامت در Cinque Terre

در حالی که بسیاری از مسافران ترجیح می دهند در شهر مجاور La Spezia اقامت کنند، زیرا این شهر نسبت به هر روستای دیگر گزینه های هتل را ارائه می دهد، اقامت در یکی از این پنج دهکده کلیدی برای استفاده از خلاء در صبح زود و اواخر عصر است.

برای عاشقان ساحل، Monterosso مکانی عالی برای راه اندازی کمپ است، زیرا تنها پاسگاهی است که به ساحل شنی مناسب دسترسی دارد. هتل پورتو روکا این دهکده، درست در نزدیکی نقطه شروع سنتیو آزورو، مناظر ساحلی وسیعی را از کنار صخره ارائه می‌دهد و شامل مزه‌های شراب محلی و رزرو جکوزی خصوصی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا