ایران گردی

از راه آهن همدان- سنندج کی بهره برداری می‌شود؟

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مسیر ریلی همدان – سنندج حداکثر در آبان ماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از تودی تریپ به کانال، خیرالله خادمی چهارشنبه ۲۰ مردادماه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت قطعه یک قطعه دوم محور همدان – گل تپه – غارعلیصدر گفت: امتداد خط ریلی استان همدان باید به مرز برسد تا این مسیر ریلی اقتصادی‌تر شود.

وی با بیان اینکه همدان دارای چندین پروژه مهم در حوزه زیرساختی است که پروژه راه آهن همدان – سنندج را می توان یکی از این پروژه ها دانست، افزود: پروژه بزرگراه همدان – کرمانشاه به طول 170 کیلومتر نیز در استان همدان گنجانده شده است که این پروژه به بهره برداری می رسد. به سمت سنندج و کرمانشاه در حوالی کنارگذر اسدآباد در حالی که قرارداد با سرمایه گذار و پیمانکار پروژه منعقد شده است.

خادمی با بیان اینکه 250 کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان همدان وجود دارد و 105 کیلومتر آن در حال مناقصه است، گفت: با توجه به اینکه همدان در مرکز غرب کشور قرار دارد، قطعا اجرا و بهره برداری از پروژه های زیربنایی انجام خواهد شد. اجرا شد این جاده نقش موثری در تقویت بخش حمل و نقل این استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها 5 مجوز ماده 23 صادر شد و احداث جاده چهارخطه همدان به گل تپه و علیصدر یکی از این مجوزها بود و خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره برداری از این پروژه مهم زیربنایی در حوزه راه نقش موثری در ایمن سازی این مسیر گردشگری و همچنین رونق اقتصادی منطقه و ایمنی مسیر و کاهش ترافیک خواهد داشت.

خادمی با اشاره به پروژه چهار خطه سازی همدان – گل تپه – علیصدر گفت: قطعه اول این پروژه 940 میلیارد تومان اعتبار دارد و قسمت بعدی این پروژه در دست مطالعه است و بر اساس پیش بینی 2000 میلیارد تومان اعتبار دارد. اعتبار برای پروژه فوق مورد نیاز است.

افتتاح و بهره برداری 12 ابرپروژه در حوزه زیرساخت جاده ای تا پایان سال جاری

خادمی همچنین با بیان اینکه با وجود تحریم ها و شرایط بد مالی در کشور، پروژه های بزرگ و اتفاقات توسعه خوبی در حوزه زیرساختی کشور در حال انجام است، گفت: تا پایان امسال 12 کلان پروژه در حوزه سه پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.

وی پروژه راه آهن تبریز و بزرگراه تهران در شمال را از جمله پروژه های افتتاح شده در حوزه زیرساختی از ابتدای سال برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار و 300 کیلومتر راه آهن در حال بهره برداری در کشور و طولانی ترین راه آهن کشور داریم. مسیر چابهار به طول 630 کیلومتر تا زاهدان و یکی از پروژه های بزرگ ریلی خاورمیانه است و در حال حاضر 4000 نفر برای اجرای این پروژه مشغول به کار هستند.

افتتاح بزرگ پروژه بزرگراه شیراز به اصفهان در آینده نزدیک

خادمی در ادامه از افتتاح پروژه بزرگراه شیراز به اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: امسال یک هزار و 50 کیلومتر بزرگراه و 6 هزار و 300 کیلومتر بزرگراه در کشور داریم و در برنامه تدوین شده برنامه ما این است که از نظر عملکرد خوب عمل کنیم. زیر ساخت.

استاندار همدان همچنین با بیان اینکه غارعلیصدر بزرگترین و شگفت انگیزترین غار آبی جهان محسوب می شود، گفت: مسیر رفت و آمد به این منطقه گردشگری یکی از مسیرهای پرخطر استان بود که آسفالت آن بسیار ضروری بود. و با پیگیری های لازم طبق ماده 23 طرح فوق وصول و ردیف اعتباری وی تامین شد.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه ثبت تپه هگمتانه در آثار جهانی پس از سال ها انجام شده است و در چند روز آینده کارشناسان یونسکو در این زمینه به استان همدان خواهند آمد، افزود: همدان دارای 1800 اثر مهم است که این آثار گردشگری زنجیره‌ای از گردشگران هستند و قطعاً هر مسافر و گردشگر با ورود به استان از این آثار بازدید می‌کند و در این راستا ایمنی راه‌ها نقش موثری در تقویت گردشگری استان خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعطای 14 هزار میلیارد تومان اعتبار به استان همدان در سال گذشته در تاریخ استان بی نظیر بود، یادآور شد: با این میزان اعتبار پروژه های زیادی در استان در حال اجراست و تکمیل اینها پروژه های آن نقش موثری در دگرگونی روستا خواهد داشت.

3 پروژه مهم در زیرساخت های شهرستان های بهار و کبودراهنگ در حال اجراست

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس همچنین از اجرای سه پروژه مهم در حوزه زیرساختی شهرستان های بهار و کبودراهنگ خبر داد و بیان کرد: جاده همدان – گل تپه – علیصدر و همچنین جاده خلعت آباد – کبودراهنگ. و احداث خط ریلی کوریجان سه پروژه مهم در حوزه شهرستان های بهار و کبودراهنگ است.

فتح الله توسلی با اشاره به احداث ایستگاه راه آهن کوریجان و با بیان اینکه این پروژه مصوب و مطالعات آن انجام شده است، در خصوص پروژه راه حلت آباد به کبودرخانک نیز اظهار داشت: پروژه راه حلت آباد به کبودرخانک ماده 23 و الحاق پروژه و تامین مالی آن انجام شده است و اعتباری از سازمان گردشگری دارد و 200 میلیارد تومان مشارکت بانکی از اصل 56 دارد و تا یک ماه آینده این پروژه راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این سه پروژه در دو سال گذشته هدیه بزرگی به مردم شهرستان است که با پیگیری های لازم اجرا می شود، یادآور شد: جاده چهارخطه همدان – گل تپه – علیصدر به عنوان یکی از مسیرهای راهبردی و خطرناک غرب کشور در چند سال گذشته یکی از خواسته های بزرگ و مهم استان همدان بود و امروز اجرای این طرح آغاز شده است.

توسلی با اشاره به تردد سالانه یک میلیون مسافر و گردشگر در مسیر فوق خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اجرای این پروژه نبود ماده 23 برای اجرا و تامین مالی پروژه بود که اخذ و مناقصه انجام شد. برای پروژه با نظارت مستمر ماده 23.

وی خطاب به پیمانکار پروژه گفت: از پیمانکار پروژه تقاضا داریم از تمام ظرفیت خود برای این پروژه استفاده کند و تلاش کند خطی از این پروژه از ابتدای مسیر تا انتهای آن به طول 31.5 کیلومتر و با ترافیک سنگین احداث شود. سپس عملیات اجرایی سایر باندهای این طرح آغاز خواهد شد.

توجه ویژه دولت سیزدهم به اصلاح و چهارخطه شدن جاده اصلی همدان – بهار – غارعلیصدر

فرماندار بهار همچنین بیان کرد: مسیر گردشگری همدان – بهار – گل تپه محل بازدید گردشگران بسیاری از دیگر اماکن گردشگری، طبیعی و تاریخی شهرستان بهار در کنار غار علیصدر است و وجود تصادفات جاده ای در این منطقه بسیار دردناک است. اولین روز فعالیت های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جاده همدان – بهار – گل تپه اهتمام ویژه ای داشته است و مراسم امروز از برکات این تلاش هاست.

مجتبی فیض اللهی افزود: در حوزه راه و جاده اقدامات بسیار خوبی در شهرستان بهار در حال انجام است و نفع و رضایت مردم دغدغه اصلی ماست.

به گزارش ایسنا، طرح بهسازی و ایجاد چهار خطه در جاده اصلی همدان – گل تپه – غارعلیصدر به طول 68 کیلومتر در استان همدان قرار دارد که در سه قطعه اجرا می شود.

نقشه برداری قطعه اول این مسیر به طول 31.5 کیلومتر به پایان رسیده و از بلوار آیت الله نجفی بهار شروع و بعد از میدان حسن کشلک به پایان می رسد.

این جاده برای شروع عملیات اجرایی به شرکت چاوش رخ واگذار شده و بررسی های قطعه دوم آن به طول 13.5 کیلومتر و قطعه سوم آن به طول 23 کیلومتر در مرحله نهایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا