ایران گردی

از تبریز تا سد امند چند ساعت راه است؟

تودی تریپ: اقامتگاه گردشگری آمند در اطراف سد اماند یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است و در 15 کیلومتری جاده تبریز – صوفیه قرار دارد. دریاچه این سد محل پرورش ماهی کپور و زیستگاه درنای روسی است.

6 هزار اصله درخت اقاقیا نیز در این توچال کاشته شد. از امکانات موجود در این مجموعه گردشگری می توان به آلاچیق های جنگلی و امکانات ورزش های آبی مانند اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی اشاره کرد.

درباره سد امند تبریز

روستای آمند قبل از ساخت این سد، کمتر کسی نام آن را شنیده بود، حالا این سد به یکی از مقاصد جذاب طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی تبدیل شده است و سالانه جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند.

آب و هوای آمند مانند تبریز سرد و تراکم بوته آن متوسط ​​است اما به محض احداث سد امند 6 هزار اصله نهال اقاقیا با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسیر جاده این روستا کاشته شد تا بر زیبایی روستا بیفزاید. جاده و جدیت سرمایه گذار از احداث تفرجگاه و پروژه تفریحی سد اماند اطلاع رسانی خواهد کرد.

فاصله تبریز تا سد اماند چقدر است؟

سد اماند در نزدیکی روستایی به همین نام و در شمال غربی شهر تبریز قرار دارد. در اطراف این سد مناظر زیبا و طبیعی به چشم می خورد و امکانات مناسبی برای استفاده عموم در این منطقه تعبیه شده است. دهکده سلامت و اقامتگاه گردشگری این مجموعه گردشگران و ساکنان تبریز را به خود جذب می کند. در اطراف مجموعه ویلاهای مسکونی، هتل های پنج ستاره، آلاچیق ها و امکانات تفریحی وجود دارد.

روستای آمند خود طبیعتی بکر دارد اما سد اماند تجربه طبیعت گردی متفاوتی برای شما خواهد بود زیرا تمامی امکانات مجلل آن دست ساز بوده و طراحی و نقشه آن کاملا مدرن است.

اول اینکه به محض ورود به سد آمند، صدای پرندگانی که به ترنس روسی معروف هستند شما را مسحور خود می کند. مدارس تخصصی و زمین های گلف شاید دومین موردی باشد که در استراحتگاه سد آمند توجه شما را به خود جلب می کند.

باشگاه سوارکاری و زمین فوتبال، والیبال و تنیس که در حاشیه دریاچه سد اماند برای تفریح ​​شما ساخته شده است، هتل پنج ستاره مجلل، اقامتگاه سنتی و بوم گردی عشایری، کلبه های چوبی سنتی و لوکس، آلاچیق های خانوادگی، ویلاهای مجلل، رستوران های مدرن و غذاخوری های سنتی غذاخوری و البته یک مسیر مشخص دوچرخه و پیاده روی در کنار دریاچه در آب و هوای خوب و رودخانه های مصنوعی برای شنا.

بعد از همه اینها به جالب ترین قسمت داستان می رسیم. با نگاهی به دریاچه، قایق های تندرو و مجللی را می بینید که تجربه سفر هیجان انگیزی را در دل دریاچه برای شما رقم خواهند زد.

فاصله تبریز تا سد اماند چقدر است؟

اگر اسکیت روی آب روی دریاچه یا موز سواری، شاتل، جت اسکی و هر ورزش آبی که فکرش را می کنید، دیدید، تعجب نکنید. همه اینها را می توان در ایران خودمان، در آذربایجان شرقی و روستای آمند دید. روستایی که نامش از قبل شناخته شده و یکی از جاذبه های شبستر در حوالی تبریز محسوب می شود.

فاصله تبریز تا سد اماند

اگر در تبریز زندگی می کنید یا قصد سفر به این شهر را دارید و از استراحتگاه سد اماند اطلاعی ندارید، مطمئناً خواندن این مقاله شما را به دیدن این اقامتگاه مدرن و پررونق ترغیب می کند و لذت سفر به دنیای ورزش های آبی را تجربه می کند. با این توضیح که فاصله تبریز تا سد اماند تنها 15 کیلومتر است.

در کیلومتر 15 جاده تبریز و در روستای زیبای آمند، آب انبار آمند قرار دارد که به یکی از جاذبه های تفریحی شهر تبریز تبدیل شده است. این سد بر روی رودخانه شیخ چای که به دریاچه ارومیه می ریزد قرار دارد. آب انبار آمند زیستگاه بسیاری از حیوانات و پرندگان مهاجر است.

پوشش گیاهی فراوان و غنی این سد را به مکانی زیبا و آرامش بخش تبدیل کرده است. سد اماند دارای امکانات تفریحی و رفاهی زیادی است و می توانید یک روز کامل را در کنار خانواده خود در این مکان سپری کنید.

در اطراف این سد زمین گلف، زمین تنیس، کافه، رستوران و کیوسک وجود دارد. همچنین می توانید از فعالیت های آبی در این مکان مانند قایق سواری، جت اسکی و ماهیگیری لذت ببرید.

از تبریز تا سد اماند چند ساعت است؟

روستای سنتی عشایری در مجموعه آب انبار آمند غذاهای سنتی و محلی استان آذربایجان شرقی را به گردشگران عرضه می کند. فعالیت های آبی در سد آمند شامل اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی است.

از دیگر امکانات تفریحی و ورزشی این مجموعه می توان به باشگاه سوارکاری، زمین گلف و زمین فوتبال چمن اشاره کرد. وجود سد آمند در این منطقه موجب رونق کشاورزی و باغداری در روستاها و اراضی اطراف سد خواهد شد.

دریاچه سد اماند زیستگاه درنای روسی است و ماهی کپور در این دریاچه پرورش می یابد. این منطقه یکی از زیباترین ویلاهای ییلاقی اطراف تبریز است که توجه تبریزی ها و گردشگران را به خود جلب می کند. در سفر به تبریز برنامه ریزی برای بازدید از مجموعه سد آمند را فراموش نکنید.

فاصله تبریز تا سد اماند چقدر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا