ایران گردی

از این دره عجیب در جزیره قشم صدای جن و ارواح می آید! + دره ترسناک در قشم

به گزارش تودی تریپ، دره ستارگان یکی از پدیده های بی نظیر زمین شناسی به شمار می رود که در فهرست عجایب هفتگانه قشم قرار دارد و با قدمتی بیش از دو میلیون سال چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

این دره که نمونه های آن در دنیا کم نیست، یکی از جاذبه های مرموز و جالب است که شامل مخروط های تیز، ستون های عظیم و دیوارهای بلند است. این پدیده طبیعی در اثر فرسایش ناشی از باران های فصلی، آب های سطحی و بادهای شدید شکل گرفته و در هر ستون این دره لایه ها و سوراخ های زیادی وجود دارد که هوا به راحتی در آنها نفوذ می کند. این ویژگی های دره ستاره ها باعث شده تا این دره به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم در میراث یونسکو به ثبت برسد. جالب است بدانید که ژئوپارک قشم تنها ژئوپارک خاورمیانه است.

زیبایی منحصر به فرد دره ستاره ها آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های قشم تبدیل کرده است و گردشگران زیادی در طول سال از آن دیدن می کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که فرصت سفر به قشم را نداشتید، این مطلب را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد دره ستاره ها به دست آورید.

طبق افسانه‌های بومیان قشم، دره ستاره محل زندگی اجنه و ارواح در شب است. بسیاری از مردم بر این باورند که صداهای عجیبی که در شب از این دره شنیده می شود به دلیل وجود این موجودات است و به همین دلیل ورود شبانه به دره ستاره ها را به گردشگران توصیه نمی کنند.

زمین شناسان علت این صداها را پیچیدن باد در دهانه ها و سوراخ های سنگ ها می دانند که هنگام عبور از این دالان ها و ستون ها صدای خاصی تولید می کند.

دره ای عجیب با صدای ارواح در جزیره قشم!

دره ای عجیب با صدای ارواح در جزیره قشم!

دره ای عجیب با صدای ارواح در جزیره قشم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا