ایران گردی

اجرای طرح ۷۳ میلیون دلاری گردشگری دریایی در هرمزگان

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایرنا، حسین عباس نژاد وی روز شنبه با اعلام این خبر به اصحاب رسانه افزود: این طرح دریایی بنادر هرمزگان در قالب ساخت و ساز گردشگری مسافری و دریایی، امکانات تفریحی، تجاری، فرهنگی، اقامتی و خدماتی از جمله احداث اسکله برای پارکینگ قایق، اسکله های خدمات گردشگری دریایی، تهیه قایق های ورزشی و تفریحی و ساخت باشگاه ورزشی دریایی.

امکانات اقامتی و تفریحی مانند هتل هایی با حداقل 50 اتاق، آپارتمان های انفرادی، آلاچیق با سیستم خنک کننده، رستوران های نیمه باز و ایجاد فضاهای توریستی کنار دریاچه، پارک های تفریحی سرپوشیده و بیرونی، بازی های آبی، بادی و فکری، رستوران های مدرن ایجاد می کند. کافه‌ها، چای‌خانه‌ها و نوشیدنی‌های سرد و کامیون‌های حمل غذا و خدمات محلی، اماکن تجاری، فرهنگی، بهداشتی و سلامتی و بهداشتی) از دیگر فضاهای پیش‌بینی شده در این طرح بزرگ است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: با توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری مسافری و دریایی و ارتقای ایمنی تردد دریایی در استان با محوریت و اولویت توسعه بنادر شهید حقانی بخش غربی)، بنادر هرمز و نخل نخاد، تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در 15 مهرماه سال گذشته به امضا رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر اساس فرآیند و آیین نامه اجرایی سرمایه گذاری در بنادر، آگهی سرمایه گذار را در دو نوبت در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کرد.

عباس نژاد همچنین قراردادهای سرمایه گذاری (BOT) در زمینه ساخت فرآورده های نفتی به مبلغ یک هزار و 504 میلیارد ریال، ساخت پایانه کانتینری به مبلغ پنج هزار و 440 میلیارد ریال و ساخت سیلوی غلات مکانیزه منعقد کرد. و پایانه به مبلغ 13 هزار و 408 میلیارد ریال به عنوان بخشی از اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در راستای اجرای اهداف اصلی سازمان بنادر در زمینه توسعه دریا. اقتصاد محوری و توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا