اخبار گردشگری

آمار فوتی‌های حج بالا رفت

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، آخرین آمار زائران فوت شده ایران از آغاز عملیات حج تا پایان روز جمعه 10 تیر 1403 در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالله. فتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و اعضای بعثه نظارت و بازرسی مقام معظم رهبری. بر این اساس 17 زائر (یک نفر در مدینه و 16 نفر در مکه) در عربستان جان خود را از دست دادند. سه نفر از آنها زن و بقیه مرد بودند. هشت نفر از کشته شدگان اهل سنت بودند.

همچنین گزارش شده است که 9 تن از کشته شدگان در مکه دفن شده اند. حداقل سن متوفی 51 سال و حداکثر 87 سال است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این جلسه گفت: باید تلاش شود تا امر نظارت و بازرسی در مجموعه حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نهادینه شود و برنامه ریزی های نهایی در حوزه های مختلف انجام شود. به دقت تحقیق شود، با تفکیک موضوع و همراهی با ارائه راه حل.

نواب گزارش های واحد بازرسی و نظارت ماموریت را دلگرم کننده اعلام کرد و افزود: چشم انداز این یگان باید جلوتر از عوامل اجرایی باشد و آسیب ها را از قبل شناسایی کند. زیرا این گزارش ها کیفیت کار و اثربخشی برنامه ها و خدمات را بهبود می بخشد و در جای خود مفید است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به سایر اعضای هیئت نظارت و بازرسی برای ارتباط با همکاران در این واحد و رفع نواقص احتمالی که در ایام تشریق وجود داشت، طراحی و از پیام های داخلی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا