ایران گردی

آغاز صدور ویزای حاجی‌های ایرانی

به گزارش تودی تریپ و به نقل از سازمان حج و زیارت، غلامرضا رضایی درباره صدور روادید الکترونیکی حج گفت: صدور اولین ویزای الکترونیکی حج تمتع سال 1402 از روز شنبه 3 اردیبهشت ماه برای اجرایی شدن آغاز شد. افسران و زائران خانه خدا .

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره روند صدور روادید توضیح داد: عملیات صدور روادید مطابق با قوانین و مقررات حج کشور میزبان (عربستان)، پس از تعیین نوع و کیفیت کلیه خدمات مورد نیاز زائران است. در سرزمین وحی اعم از وسایل نقلیه و شرکت های پیمانکاری، هتل های مورد استفاده زائران در شهرهای مکه و مدینه، خدمات زیارتی متبرکه و همچنین شرکت های پیمانکاری سازمان حج و زیارت در بخش غذا و تدارکات پس از ثبت نام در سامانه تعیین شده تحت پوشش وزارت حج و عمره عربستان به صورت الکترونیکی انجام می شود

وی افزود: با پیگیری و همکاری خوب وزارت حج و عمره و امور خارجه عربستان و فرآیند ثبت اطلاعات مذکور در سامانه فوق، اولین ویزای ستاد اجرایی حج تمتع صادر شد. و امسال چاپ شد.

رضایی گفت: مدتی است که زیرساخت های اخذ این ویزا توسط سازمان حج و زیارت فراهم شده است و با تلاش کارشناسان این سازمان، روادید الکترونیکی برای مدیران اجرایی و زائران در حال صدور است. اولین ویزاهای صادر شده مربوط به آشپزخانه های کارکنان و مرکزی است.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت اطلاعات مورد نیاز برای صدور روادید الکترونیکی از سازمان حج و زیارت را در سامانه مربوطه ثبت کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات به موقع در حال انجام است و تعداد روادید 87 هزار و 550 نفر است. کشورمان در اسرع وقت و ظرف چند روز آینده صادر خواهد شد.

وی افزود: طرف مقابل نیز ابراز امیدواری کرد که خدمات مورد نیاز زائران ایرانی به خوبی ارائه شود و تلاش های لازم برای ارائه خدمات مطلوب صورت گیرد تا زائران ایرانی بتوانند با آرامش به فعالیت خود در سرزمین وحی پایان دهند. به وطن امن خود بازگردند.» بازگشت به اسلام

رضایی که اخیراً برای پیگیری پرونده های اجرایی مربوط به قراردادهای حج به عربستان سفر کرده است، با اشاره به جلساتی که با مسئولان حج عربستان داشته است، اظهار داشت: طرف مقابل ابراز امیدواری کرد که خدمات مورد نیاز زائران ایرانی، تامین شود. و باید تلاش های لازم برای ارائه خدمات مطلوب صورت گیرد تا زائران ایرانی بتوانند با آرامش امور خود را در سرزمین وحی به پایان برسانند و به سلامت به کشور بازگردند.

بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان حج و زیارت، اعزام زائران ایرانی به حج از 12 خرداد 1402 آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا