ایران گردی

آشنایی با جنوب قم

تودی تریپ در این مقاله به معرفی مهم ترین جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی استان قم می پردازیم. همچنین اطلاعات جامع و مفیدی در مورد جنوب قم در اختیار شما قرار می دهیم، پس برای گشت و گذار در جنوب قم با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر قم

قبل از اینکه با قسمت جنوبی قم آشنا شویم، به معرفی کامل این استان می پردازیم. استان قم یکی از کوچکترین استانهای ایران است. با این حال، جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی زیادی وجود دارد. استان قم یکی از مناطق مذهبی ایران است. به همین دلیل مکان های زیارتی و مذهبی زیادی وجود دارد. آب و هوای این شهر کویری است. به همین دلیل تابستان های بسیار گرم و طاقت فرسایی وجود دارد. بهترین زمان برای سفر به استان قم و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری آن نیمه دوم سال است.

آشنایی با بخش جنوبی قم

همانطور که گفته شد استان قم دارای جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی فراوانی است. اما در این قسمت اطلاعات کاملی در مورد کاوش در جنوب قم در اختیار شما قرار می دهیم. یکی از بهترین مناطق گردشگری استان قم، جنوب آن است. هر ساله گردشگران زیادی برای تفریح ​​و بازدید از جاذبه های گردشگری به مناطق جنوبی استان قم سفر می کنند. شهرستان کهک یکی از بهترین مناطق گردشگری استان قم به شمار می رود. این شهر در قسمت جنوبی شهر قم واقع شده و تا مرکز استان قم حدود 30 کیلومتر فاصله دارد. در این شهر می توانید مناظر طبیعی و آثار تاریخی بسیاری را مشاهده کنید که در ادامه تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

آشنایی با بخش جنوبی قم و خانه حکیم ملاصدرا

از نظر کاوش در جنوب قم و جاذبه های گردشگری این قسمت می توان به خانه حکیم ملاصدرا اشاره کرد. این خانه یکی از مهم ترین آثار تاریخی شهرستان کوهک به شمار می رود و بازدید از آن توصیه می شود. حکیم ملاصدرا 15 سال است که در این خانه زندگی می کند. از این خانه تا به امروز به بهترین شکل ممکن نگهداری شده است. تاریخچه این بنای زیبا و دیدنی به دوران سلطنت شاهان صفوی برمی گردد. به همین دلیل بسیار قدیمی است. یکی از مهم ترین ویژگی های این خانه سقف بلند و گنبدی شکل آن است.

آشنایی با بخش جنوبی قم

آشنایی با بخش جنوبی قم

معرفی غار ویشنو

همانطور که گفته شد در این مقاله با قسمت جنوبی قم آشنا می شویم. غار وشنوه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در قسمت جنوبی قم است. این غار در شهر کوهک قرار دارد. در نزدیکی روستای ویشنو نیز می توانید از این غار دیدن کنید. کوه اردهال یکی از معروف ترین کوه های قم است. این غار زیبا و دیدنی در رشته کوه اردهال قرار دارد. در کوه اردهال غارهای زیادی وجود دارد که پس از بازدید از غار وشنخ می توانید از آنها دیدن کنید. غار وشنو از نظر منابع آبی بسیار غنی است. آب این غار از طریق شیارهای کوه اردهال تامین می شود. این غار یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایران است. بنابراین می توانید نام او را در فهرست آثار ملی ایران مشاهده کنید.

تحقیقات زیادی در مورد غار ویشنو انجام شده است. در این غار آثار تاریخی زیادی با قدمت بیش از پنج هزار سال یافت شده است. با تحقیقات انجام شده بر روی این آثار تاریخی، محققان دریافتند که مردم در این مکان فلزات را ذوب می کردند. همچنین استخراج معادن از دیگر فعالیت هایی است که در این مکان انجام می شود.

آشنایی با بخش جنوبی قم و تپه تاریخی سارم

در مورد گشت و گذار در جنوب قم و جاذبه های گردشگری آن می توان به تپه تاریخی سرام اشاره کرد. این تپه تاریخی بین روستاهای سرام و خور آباد را می توانید ببینید. قدمت این تپه تاریخی به هزار سال قبل از میلاد می رسد. از این رو یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی ایران به شمار می رود. همچنین این تپه تاریخی اهمیت زیادی دارد. نام تپه سارم را در فهرست آثار ملی ایران مشاهده می کنید. این تپه به طور طبیعی و بدون دخالت نیروی انسانی از تجمع رسوبات شنی به وجود آمده است. محققان و باستان شناسان تحقیقات زیادی روی این تپه تاریخی انجام داده اند و توانسته اند ابزار و تجهیزات تاریخی زیادی پیدا کنند.

آشنایی با بخش جنوبی قم

آشنایی با بخش جنوبی قم

آتشکده کرمژگان

در این قسمت از مقاله گشت و گذار در جنوب قم شما را با آتشکده کرمجگان آشنا می کنیم. این آتشکده به دلیل قدمت بسیار یکی از مهمترین آثار تاریخی در قسمت جنوبی قم به شمار می رود. تاریخچه این آتشکده به دوران سلطنت شاهان ساسانی باز می گردد. می توانید از این آتشکده تاریخی در روستای کرمجگان دیدن کنید. روستای کرمجاگان از دیگر جاذبه های گردشگری در قسمت جنوبی کوم است. این روستا طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر دارد. پس به شما عزیزان توصیه می کنیم پس از دیدن آتشکده کرمجاگان از این روستای زیبا و دیدنی دیدن کنید.

امیدواریم اطلاعات جامعی در مورد کاوش در جنوب قم دریافت کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا