ایران گردی

آدرس روستای ازمیغان طبس

تودی تریپا _ خدمات توریستی: در گوشه ای دور از شهر طبس و در میان کویر روستایی به نام ازمیگان قرار دارد که در ارتفاع 1000 متری قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری طبس شناخته می شود.

ازمیغان یکی از روستاهای نمونه گردشگری است که در شمال شرقی طبس و در منطقه ای کوهستانی قرار دارد.

سرسبزی نخلستان ها و وجود مزارع برنج و جریان مداوم آب، این روستا را به بهشتی در دل کویر تبدیل کرده است که همه را به آن نگاه می کند و حال و هوای شمال و جنوب ایران را به یاد می آورد. همان زمان.

خانه‌های این روستا با خشت، گل، خاک و چوب مشابه دیگر خانه‌های کویری ساخته شده‌اند و جلوه‌ای خاصی به وجود آورده‌اند. گفته می شود نام این روستا در زبان محلی به معنای محل تفریح ​​لاتی است. در ادامه با زیبایی های این روستا بیشتر آشنا خواهیم شد.

روستای ازمیگان طبس کجاست؟

موقعیت روستای ازمیگان: استان خراسان جنوبی در 40 کیلومتری شهر طبس

روستای ازمیگان در قسمت شرقی بخش مرکزی شهرستان طبس قرار دارد و در 40 کیلومتری طبس قرار دارد. این روستای زیبا یکی از حومه شهر طبس است که به دلیل داشتن آب و هوای بسیار خوب یکی از بهترین مقاصد تفریحی و دیدنی به شمار می رود.

در جاده طبس به مشهد تابلوی ازمیغان بعد از 50 کیلومتر دیده می شود.

آدرس روستای ازمیگان طبس

روستای ازمیگان در ارتفاع 1000 متری قرار دارد و آب و هوای فوق العاده مدیون همین ویژگی است.

روستای کم عمق و کوهپایه ای ازمیگان در دل مناظر کویری خود رودخانه های خروشان و فراوانی دارد. این روستا با وجود رودخانه های پر آب دارای دو نوع هوای گرم و مرطوب و گرم و خشک است.

وجود شالیزارها در دل نخلستان های زیبای ازمیغان نشان از آشتی تضادهای طبیعت دارد.

خاک روستای ازمیگان حاصلخیز است. وجود رودخانه ها و حاصلخیزی خاک، کشت شالیزار و کشت باغات در کویر و آب و هوای گرم روستا را شرط می کند. شاهکار طبیعت در روستای زیبا و خوش آب و هوای ازمیغان در کنار شالیزارها نمایان است.

سفر به روستای ازمیگان مانند بازدید از دو منطقه با خصوصیات متضاد است که در یک دل قرار گرفته اند.

برای گردشگران بسیار هیجان انگیز است که از یک طرف بوی مزارع برنج حس طبیعت شمال ایران را القا می کند و از طرف دیگر نخل های کشیده شده را می بینند و اسیر حال و هوای جنوب می شوند. کشور.

جاذبه های روستای ازمیگان طبس

شالیزار و بیشه: قرار گرفتن روستا در دره ای کم عمق و آب فراوان از ابتدا تا انتهای این دره، ازمیغان را از جغرافیای گرم و خشک ایران دور کرده و به دلیل آب بیشتر از زمین های کشاورزی، مکان مناسبی است. برنج پرورش دهید

در این روستا دو قسمت گرم و مرطوب و گرم و خشک وجود دارد که یکی از آنها خرما می روید و دیگری برای کاشت برنج مناسب است.

ازمیغان تنها جایی است که می توان در کنار هم شاهد کشت خرما و برنج بود.

آدرس روستای ازمیگان طبس

نخل های این روستا که به شکل ماشین روییده اند، بافت منظمی ندارند و در دسته های چهار پنج تایی در کنار هم چیده شده اند.

زمین های بین این نخل ها به صورت پلکانی شکل می گیرند تا از شیب منطقه کاسته شود و فضایی برای کشت برنج ایجاد شود.

باغ های گل: گل نرگس در روستای ازمیگان می روید و به دلیل آب و هوای این منطقه از کیفیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل گلزارهای زیبای این روستا از جاذبه های مهم آن است.

طبیعت مگان: از جاذبه های طبیعی این روستا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخت عروس: در دره ای زیبا و در وسط رودخانه، سنگ سفید بزرگی شبیه صدف باز وجود دارد که به آن تخت عروس می گویند. این سنگ سفید بزرگ در وسط رودخانه قرار دارد و با حرکت آب در دو طرف شبیه یک تغار به نظر می رسد. قدیم ها دختران خوش شانس را به این رودخانه می بردند تا شانس خود را بهبود بخشند. غواصی از بالای صخره ها به داخل رودخانه یکی از تفریحات گردشگران است.
  • آبشار و تنگه گدگاه: از روستا تا این آبشار حدود 30 دقیقه پیاده روی است و مسیر رسیدن به آن از میان باغات و شالیزارهای برنج می گذرد. ازمیگان در دل کویر است. اما می تواند مکانی مناسب برای ورزش های آبی، شنا و غواصی در اختیار شما قرار دهد. به هشدارهای مربوط به شنا، غواصی یا حتی فقط شنا توجه کنید. شنا در تنگه می تواند خطرناک و خطرناک باشد، این تنگه معمولا دارای لبه های سنگی است که زیر آب هستند و قابل مشاهده نیستند. تا حد امکان از شنا به تنهایی در مناطق حادثه خیز خودداری کنید.
  • درخت انجیر: نوعی گیاه وحشی با ارتفاع 20 متر و قدمت 300 سال در روستا یافت می شود.
  • نزار: یکی از جاذبه های این روستا نیزارها است که به دلیل تراکم و ارتفاع آن باعث کاهش دید می شود. هر چند جای زیبایی است؛ اما برای دیدن این نی بهتر است با راهنما همراه باشید.
  • زیبایی های کویر: این روستای زیبا در منطقه ای کویری واقع شده است و می توانید در گردش های خود از زیبایی های کویر نیز دیدن کنید.

آدرس روستای ازمیگان طبس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا