ایران گردی

آدرس دره راگه رفسنجان کجاست؟

تودی تریپ: این بهشت ​​زمینی که در اثر یک فرآیند فرسایش ترک مانند در قلب کرمان ایجاد شده است، علاوه بر اینکه مکانی کاملاً تاریخی محسوب می شود، امروزه مکانی بکر و توریستی است که گردشگران طبیعی بسیاری را به سوی خود می کشاند و آنها را مجذوب زیبایی خود می کند. .

البته اگر در گذشته های دور می خواستید به دل دره بروید، به شما می گفتند نرو یا خیلی مواظب باش! زیرا ممکن است به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، سنگ ها روی سرتان بیفتند و یا دچار سیلاب شوید.

به همین دلیل از دیرباز این دره را دره مرگ نیز می نامیدند.

البته من کلمه بهشت ​​را بیهوده به کار نرفته ام، زیرا یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین ویژگی های دره راگه این است که در میان کویر و در میان عظمت سنگلاخی آن رودخانه ای به نام «قدری» جاری است. به ته آن می رسد و منظره ای شگفت انگیز ایجاد می کند.

در برخی از نقاط دره خشم باید از رودخانه عبور کرد، اما از آنجایی که این رودخانه طولانی نیست، برخی از نقاط آن خشک و به راحتی قابل عبور است.

آدرس دره راغه رفسنجان کجاست؟

دره راگا کجاست

تنگه راگه یکی از مقاصد طبیعت گردی استان کرمان در نزدیکی رفسنجان است. این دره حدود 20 کیلومتر طول دارد و عمق آن به 80 متر می رسد.

بر روی دیواره های تنگه سنگ ها و سازه های زیبایی دیده می شود که شبیه سنگ های تراشیده شده تمدن های باستانی است. در کنار صخره های خیره کننده، رودخانه همیشه جاری Giudari که از میان تنگه می گذرد، Rage را به مکانی الهام بخش تبدیل کرده است.

راغه در کنار ژئوپارک جهانی قشم و ژئوپارک ارس، سومین ژئوپارک ایران است و علاوه بر زیبایی زمینی، آسمان پرستاره خیره کننده ای دارد که آن را مکانی مناسب برای گردشگری نجومی یا نجومی کرده است.

حیات وحش تنگه خشم در منطقه بی نظیر است و پرندگانی چون عقاب، اژدها و کبک در منطقه آن حضور دارند.

در طول راهپیمایی Rage Gorge، اگر خوش شانس باشید، می توانید حفره هایی را در دل صخره ها ببینید که لانه عقاب هستند.

این دره تنها چند کیلومتر با منطقه حفاظت شده بدویه که پناهگاه آهو در استان کرمان محسوب می شود فاصله دارد و حضور این گونه جانوری در منطقه توسط مردم محلی نیز گزارش شده است.

آدرس دره راغه رفسنجان کجاست؟

تنگه خشم در استان کرمان، رفسنجان، منطقه حفاظت شده بدویه واقع شده است.

  • فاصله تنگه خشم تا رفسنجان: حدود 30 کیلومتر
  • فاصله تنگه خشم تا کرمان: حدود 100 کیلومتر

به رفسنجان برسید و سپس وارد مسیر رفسنجان – کرمان شوید و از پل لین و تابلوی روستای نصیریه عبور کنید.

کمی جلوتر قسمت فرعی را می بینید که روبروی کارخانه فرمولاسیون کویر رفسنجان قرار دارد. از این سمت وارد شوید و 10 کیلومتر را طی کنید تا به دره راگه برسید.

راه فرعی نهایی در ابتدا آسفالت است. اما بعد از مدتی گرد و غبار می شود.

دره خشم در یک منطقه کویری واقع شده است و پیمایش در فصل تابستان می تواند خسته کننده باشد. از طرفی فصل زمستان به دلیل افزایش بارندگی زمان مناسبی برای دره نوردی در راگا نیست. اما فصل های بهار و پاییز آب و هوای نسبتا معتدل تری را برای این دره کویری به ارمغان می آورد و سفر در این دو فصل آرامش بیشتری خواهد داشت.

آدرس دره راغه رفسنجان کجاست؟

بازدید از دره خشم رفسنجان

قبل از شروع هر طبیعت گردی، یکی از مهم ترین اقدامات این است که نکات اصلی سفر به منطقه را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام نکات ایمنی را می دانید.

این به شما کمک می کند تا سفری ایمن داشته باشید و بهترین بهره را از تور طبیعت ببرید.

در همین راستا در ادامه این قسمت نکات مهم بازدید از دره راگه را برای شما بیان کرده ایم.

  • آب رودخانه گیودری که به دره راگه می ریزد آلوده به مس است و آب آشامیدنی نیست. بنابراین به هیچ عنوان از آب این رودخانه ننوشید.
  • بهتر است با یک فرد محلی یا شخصی که قبلاً به این دره سفر کرده است به این مکان بروید. گاهی اوقات می توانید با استفاده از برنامه های ناوبری گم شوید. زیرا این منطقه به تازگی کشف شده است و افراد کمی از موقعیت آن اطلاع دارند.
  • ایمنی شما تا حد زیادی به آب و هوای منطقه بستگی دارد. حتما در هوای خوب به دره راگه رفسنجان سفر کنید. قبل از سفر به دره از شرایط آب و هوایی مطمئن شوید و در صورت بارش برف، باران و طوفان به این دره سفر نکنید.
  • مگر اینکه با افراد حرفه ای به دره سفر کنید و قصد ندارید یک شبه کمپ بزنید، حتما قبل از تاریک شدن هوا به شهر برگردید. زیرا احتمال حمله حیوانات وحشی وجود دارد.
  • تمام تجهیزات لازم برای دره نوردی، آب، غذا و کمک های اولیه را با خود حمل کنید.
  • لباس و کفش مناسب برای پیاده روی بپوشید.

آدرس دره راغه رفسنجان کجاست؟

بررسی دره: به عمق تنگه بروید، از رودخانه عبور کنید و دیواره های زیبای دره را تحسین کنید. در این مسیر با کمی شانس می توانید سوراخ های دل صخره ها را که لانه عقاب هستند نیز مشاهده کنید.

عکاسی: شگفتی های Rage Valley را بنویسید تا آنها را به خاطر بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا