ایران گردی

آخر هفته کرج کجا بریم؟

آخر هفته کرج کجا بریم؟ کرج به عنوان مرکز استان البرز در نزدیکی پایتخت قرار گرفته و جاذبه های متعددی را به خصوص در اطراف خود می بیند. از جاذبه های طبیعی و بکر اطراف کرج مانند جاده چالوس گرفته تا اماکن تفریحی، مراکز خرید و پارک های تفریحی همگی می توانند گزینه جذابی برای خوش گذرانی آخر هفته مردم تهران و کرج باشد. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم بهترین جاهای دیدنی کرج و اطراف آن را معرفی کنیم تا برنامه ریزی خاطره انگیزی برای تفریح در آخر هفته داشته باشید.

 

۱. جاده چالوس

جاده چالوس قطعا بهترین و زیباترین جاذبه گردشگری اطراف تهران است که احتمالا همه ما یک بار در این جاده سفر کرده ایم و خاطرات فوق العاده ای در این مسیر سرسبز داریم. جاده چالوس میان تهران و کرج واقع شده و با توجه به وجود رستوران ها و آشکده های متعدد به یکی از جاذبه های دیدنی اطراف تهران و کرج تبدیل شده است. شاید عده زیادی از مردم باشند که برنامه آخر هفته خود را برای تفریح در جاده چالوس تنظیم کنند و هیچگاه از این تفریح همیشگی و تکراری خسته نشوند.

علاوه بر زیبایی های بصری جاده چالوس، آب و هوای فوق العاده این جاده و روستاهای زیبای مسیر مانند روستای شهرستانک، روستای یوش، ارنگه، سیاه بیشه هم از جاذبه های این مسیر هستند.

برای سفر به جاده چالوس می توانید از طریق بزرگراه شهید خرازی یا آزادراه تهران – کرج اقدام کنید.

فاصله جاده چالوس تا تهران: ۴۰ کیلومتر (از ابتدای جاده چالوس تا منطقه ۲۲ تهران، ۳۰ دقیقه)

۲. روستای برغان کرج

روستای برغان از زیباترین روستاهای اطراف کرج است که با وجود باغ ها و کوچه باغ های زیبایی که دارد به یکی از اماکن دنج کرج تبدیل شده است. در این روستا کوچه باغ های قدیمی و مغازه های آلوچه و آشکده هایی وجود دارد که همگی آنها به زیبایی برغان افزوده اند. درختان کهنسال و چنارهای برغان هم امضای این روستا هستند که در کنار تکیه ها و مسجد جامع به این محله هویت داده اند.

این روستا در هر فصلی زیبایی های خود را دارد. اکثر مردم تهران و کرج برای آخر هفته این روستا را انتخاب می کنند و به خصوص در فصل زمستان برای خوردن آش در سوز سرما و برف بازی به برغان می روند.

برای رسیدن به برغان باید وارد جاده آتشگاه کرج شوید و این مسیر را تا جایی ادامه دهید که روستا را مشاهده کنید.

فاصله برغان تا تهران: فاصله این روستا تا تهران ۶۵ کیلومتر است. (ا ساعت و نیم، بدون ترافیک، از مرکز شهر تهران)

۳. پارک چمران کرج

پارک چمران معروف ترین شهربازی کرج محسوب می شود که در همان ورودی شهر و در نزدیکی پل فردیس قرار گرفته است. این پارک یکی از پارک های بزرگ کرج محسوب می شود که احتمالا بسیاری از مردم آن را با نمایشگاه باغ گل کرج می شناسند. علاوه بر باغ گل که انواع و اقسام گل ها در آن جای گرفته است و می توانید از آنها دیدن کنید، امکانات تفریحی دیگری مانند کافه و رستوران، فرش گل، پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری، پارک بانوان، سینما چهاربعدی و باغ پارندگان در بوستان چمران کرج وجود دارد.

برای رسیدن به پارک چمران باید از اتوبان تهران – کرج وارد این شهر شوید و با عبور از پل فردیس به خیابان شاه عباسی برسید که در سمت راستتان می توانید پارک چمران را مشاهده کنید.

فاصله پارک چمران تا کرج: ۴۲ کیلومتر (۴۰ دقیقه، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۴. باغ فاتح کرج

باغ فاتح یا پارک تنیس کرج یکی دیگر از بوستان های معروف این شهر است که می تواند مقصد مناسبی برای تفریحات آخر هفته مردم کرج باشد. طبیعت زیبا و مسیر پیاده روی مناسبی که در این بوستان وجود دارد باعث محبوبیت باغ فاتح شده است. در این باغ زمین بین المللی تنیس هم وجود دارد و می توانید از امکانات ورزشی بهره مند شوید. همچنین بوفه، کافی شاپ، زمین اسکیت و باغ کلبه کتاب از دیگر امکانات این پارک محسوب می شوند.

باغ فاتح که به محمدصادق فاتح یزدی متعلق بوده در منطقه جهانشهر، میدان سپاه و بلوار جمهوری قرار گرفته است.

فاصله باغ فاتح تا تهران: فاصله این باغ زیبا تا تهران ۵۰ کیلومتر (۵۰ دقیقه، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۵. روستای شهرستانک کرج

روستای شهرستانک کرج یکی از روستاهای خوش آب و هوای این استان است که ناصرالدین شاه قاجار هم در فصل تابستان از این روستا برای گذران اوقات خود استفاده می کرده است. شهرستانک هم مانند روستای برغان یکی از زیباترین روستاهای کرج محسوب می شود و می توانید در فصول مختلف از زیبایی های آن لذت ببرید. اگر به دنبال لوکیشن ایده آل عکاسی در کرج هستید روستای شهرستانک می تواند یکی از گزینه های مناسب شما باشد.

برای سفر به این روستا و لذت بردن از آب و هوای شهرستانک باید راهی جاده چالوش شده و نرسیده به گچسر وارد جاده شهرستانک شوید.

فاصله شهرستانک تا تهران: از جاده چالوس: ۱۱۴ کیلومتر (۲ ساعت، از مرکز تهران، بدون ترافیک) – از آزادراه تهران-شمال: ۲۶۰ کیلومتر (۱ ساعت و ۱۰ دقیقه، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۶. دریاچه سد کرج (سد امیرکبیر)

سد کرج یا سد امیرکبیر یکی دیگر از جاذبه های کرج است که در سال های 1337 تا 1342 ساخته شده است. آب شرب تهران از این سد تامین می شود که معمولا مردم کرج آخر هفته خود را برای تفریح به این سد می روند. توجه داشته باشید که شنا در سد کرج ممنوع بوده و بسیار خطرناک است.

برای رسیدن به سد کرج وارد جاده چالوس شوید و پس از حدود 35 کیلومتر رانندگی سد زیبای کرج را مشاهده می کنید. می توانید در مکان مناسبی خودروی خود را پارک کنید و در منطقه ای خوش آب و هوا در اطراف سد اتراق کنید.

فاصله سد کرج تا تهران: ۶۵ کیلومتر (۱ ساعت و ۱۰ دقیقه، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۷. پل دختر کرج (سلیمانیه)

پل دختر یا پل سلیمانیه یکی دیگر از اماکن دیدنی کرج است که به پل شاه عباسی هم معروف می باشد. اگر به دنبال یکی از آثار ملی و تاریخی و در کرج هستید می توانید این مکان را برای تفریحات آخر هفته خود انتخاب کنید. این پل روی رودخانه کرج واقع شده و در ابتدای جاده چالوس قرار گرفته است.

فاصله تا تهران: ۴۵ کیلومتر (۴۵ دقیقه، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۸. پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین یکی از معروف ترین پیست های اسکی کشور است که امکانات تفریحی و رفاهی فوق العاده ای دارد. اگر اهل اسکی و برف بازی هستید پیست اسکی دیزین می تواند گزینه جذابی برای تفریحات آخر هفته شما در زمستان و پاییز باشد. این پیست دارای دو تله سیژ و سه تله کابین و 7 تله اسکی بشقابی و 1 تله اسکی چکشی است. همچنین 5 رستوران، 19 کلبه و 2 هتل در پیست اسکی دیزین به افرادی که در این پیست حضور پیدا می کنند خدمات ارائه می دهند.

از مزایای این پیست می توان به فعالیت در تابستان اشاره داشت که پیست اسکی روی چمن برای شما فراهم است. در این پیست، زمین والیبال و فوتبال هم وجود دارد. همچنین مدرسه اسکی دیزین یکی دیگر از مزایای این پیست محسوب می شود که می توانید در آن اسکی کردن را بیاموزید.

فاصله پیست اسکی دیزین تا تهران: فاصله پیست اسکی دیزین تا تهران ۸۱ کیلومتر (از سمت آزادراه تهران-شمال، ۱ ساعت و نیم، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

فاصله پیست اسکی دیزین تا کرج: ۹۰ کیلومتر (از سمت جاده چالوس، ۲ ساعت، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۹. باغ پرندگان کرج

باغ پرندگان کرج در اتوبان کرج – هشتگرد قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید به سمت چهارباغ به مسیر خود ادامه دهید تا در نبش گلستان پنجم این باغ زیبا را مشاهده کنید. در این باغ که در سال های اخیر به خاطر عدم مراقبت های کافی شاید جذابیت هایش را از دست داده باشد پرندگان متعددی زندگی می کنند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

فاصله باغ پرندگان کرج تا تهران: ۶۵ کیلومتر (۱ ساعت، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۱۰. پارک جنگلی جهان نما

یکی از پارک های جنگلی که در اتوبان تهران – کرج و در بین این دو شهر قرار گرفته، پارک جنگلی جهان نما است. این پارک حدود 50 سال قدمت دارد و با وجود دریاچه مصنوعی، درختان کهنسال و گل های متنوع به یکی از جاذبه های اطراف کرج تبدیل شده است. اگر به دنبال یک مکان تفریحی مناسب برای خانواده ها هستید بوستان جهان نما می تواند گزینه جذابی باشد.

فاصله پارک جنگلی جهان نما تا تهران: ۳۸ کیلومتر (۴۰ دقیقه، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۱۱. کاخ مروارید (کاخ شمس کرج)

کاخ مروارید یا کاخ شمس متعلق به شمس پهلوی می باشد که در مهرشهر کرج قرار گرفته است. شمس خواهر محمدرضا پهلوی بود که در با هزینه ای 1 میلیون دلاری این بنا را توسط وسلی پیترز و بنیاد فرانک لوید رایت ساخت. با توجه به عدم نگهداری مناسب از این بنا، در بخش های مختلفی خرابی هایی را در کاخ شمس مشاهده می کنید.

۱۲. کردان از محبوب‌ترین جاهای تفریحی کرج

روستای کردان با وجود باغ ویلاهای لوکسی که دارد در بین مردم تهران و کرج محبوب شده است. این روستا از معروف ترین روستاهای اطراف کرج است که با توجه به آب و هوای فوق العاده‌ی خود می تواند مقصد جذابی برای تفریحات آخر هفته باشد. در این باغ ها درختان گیلاس، گردو، توت، زردآلو و آلبالو وجود دارد و اکثر باغ ها ملک شخصی هستند و برای ورود به آنها نیاز به اجاره باغ دارید.

برای رسیدن به کردان کرج باید وارد بزرگراه کرج – قزوین شوید و پس از رسیدن و دور زدن پل کردان به روستای کردان می رسید.

فاصله کردان تا تهران: فاصله این روستا تا تهران۷۰ کیلومتر است (۱ ساعت و ۱۵ دقیقه، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۱۳. آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه یکی از زیباترین آبشارهای اطراف تهران و کرج است که فقط نزدیک به 40 الی 50 دقیقه با کرج فاصله دارد. اگر در فصل تابستان قصد آبتنی در آب های خنک را دارید آبشار هفت چشمه گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود. این آبشار نزدیک به روستای ارنگه قرار گرفته و شامل هفت آبشار بزرگ و کوچک است که ارتفاع بزرگترین آنها به 5 متر می رسد.

برای رسیدن به آبشار هفت چشمه باید وارد جاده چالوس شده و 17 کیلومتر این مسیر را طی کنید تا تابلوی ارنگه را مشاهده کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که پس از رسیدن به روستای ارنگه باید مسیری را پیاده طی کنید.

فاصله هفت چشمه تا تهران: ۶۶ کیلومتر (۱ ساعت و ۲۰ دقیقه، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

فاصله هفت چشمه تا کرج: ۳۰ کیلومتر (۵۰ دقیقه، از مرکز کرج، بدون ترافیک)

۱۴. بام کرج

بام کرج یکی از بلندترین نقاط این شهر محسوب می شود که با رسیدن به آن می توانید به تمام شهر دید داشته باشید. پیاده روی به سمت بام کرج و کوهنوردی در این منطقه و شبگردی در بام یکی از اصلی ترین تفریحات جوانان کرج است. اگر به دنبال یک منطقه خوش آب و هوا و دنج در کرج هستید بام می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

بام کرج در انتهای بلوار طالقانی شمالی قرار دارد.

فاصله بام کرج تا تهران: فاصله بام کرج تا تهران ۵۰ کیلومتر (۱ ساعت، از مرکز تهران، بدون ترافیک)

۱۵. مراکز خرید کرج

بازارگردی و پاساژگردی در هر شهری یک تفریح هیجان انگیز برای مردم است. در شهر کرج هم مراکز خرید شیک و لاکچری وجود دارد که در لیست زیر می توانید اسامی تعدادی از آنها را به همراه امکانات و آدرسشان مشاهده کنید:

  • پاساژ مهستان

امکانات: رستوران گردان، کافه، پارکینگ، سوپرمارکت

آدرس: خیابان مطهری، بلوار نبوت، بالاتر از میدان نبوت

  • مرکز خرید طالقانی

آدرس: چهاراه طالقانی، مرکز خرید برج طالقانی

  • مرکز خرید ملاصدرا

امکانات: شهربازی سرپوشیده، پارکینگ

آدرس: گوهردشت تقاطع مطهری و ملاصدرا (ملک شاه سابق)

  • مرکز خرید اکومال

امکانات: سینما، شهربازی، فودکورت، هایپراستار، پارکینگ

آدرس: ابتدای جاده مشکین دشت، رزکان نو، مجتمع اکومال

  • مرکز خرید پروما

امکانات: شهربازی سرپوشیده، هایپراستار، پارکینگ

آدرس: البرز ماهدشت، جاده ماهدشت، نرسیده به محمدشهر

  • مرکز خرید نیکامال

امکانات: پارکینگ، فودکورت

آدرس: فلکه اول گوهردشت، مجتمع تجاری نیکامال

  • مرکز خرید مبنا

امکانات: رستوران، کافه، پارکینگ

آدرس: مهرشهر، بلوار شهرداری، خیابان ۱۱۱

۱۶. بهترین رستوران های کرج

شکم گردی و رستوران گردی تفریح جذاب دیگریست که با وجود باغ رستوران های متعدد در کرج می توانید این تفریح را برای آخر هفته خود انتخاب کنید. از رستوران ضیافت گرفته تا باغ رستوران افشار و رستوران های متعددی که در جاده چالوس قرار دارند همگی می توانند مقصد شما باشند.

کلام آخر

آخر هفته کرج کجا بریم؟ اگر برای تفریح در کرج هستید گزینه های متنوع و متعددی مانند شکم گردی، بازارگردی، طبیعت گردی و … پیش روی شماست. در این مطلب سعی کردیم بهترین تفریحات موجود در کرج را به شما معرفی کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا