ایران گردی

آبشار گویله؛ زیباترین آبشار کردستان

تودی تریپ: آبشار گیله در 20 کیلومتری مریوان و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد و یکی از مقاصد گردشگری و دیدنی های مریوان است.

این آبشار در دل جنگل های انبوه و سرسبز منطقه مرزی کردستان در امتداد محور سقز – مریوان قرار دارد و ارتفاع آن به بیش از 50 متر می رسد. در فاصله یک کیلومتری از جاده، با عبور از جاده می توانید این آبشار زیبا را ببینید که با نهر خروشان به اعماق دره می ریزد.

آشنایی با کردستان زیبا و دیدنی

برای سفر به کردستان دو راه زمینی و هوایی وجود دارد. پروازهای مستقیم روزانه از تهران به سنندج و برگشت (فرودگاه سنندج در جنوب این شهر در جاده کامیاران قرار دارد) و از اکثر شهرهای بزرگ اتوبوس به سنندج وجود دارد. سنندج دارای دو پایانه است: ترمینال اصلی شهر که در شرق قرار دارد و به اکثر شهرها اتوبوس دارد و ترمینال شمالی که به ترمینال سقز معروف است.

آبشار آبشش؛  زیباترین آبشار کردستان

اگر قصد دارید از تهران با ماشین شخصی به کردستان بروید، از اتوبان قزوین به سمت زنجان و همدان بروید. در تقاطعی که شما را به دو شهر کرمانشاه و همدان می رساند، مسیر کرمانشاه را انتخاب کنید.

پس از گذر از کامیاران (اگر قصد بازگشت از این راه را ندارید، بازدید از کامیاران را در مسیر فراموش نکنید) به سنندج خواهید رسید. مسیر تهران – سنندج 512 کیلومتر است و 5 تا 6 ساعت طول می کشد. برای سفر از سایر شهرها از سمت شرقی مسیر زنجان-بیجار، از سمت همدان مسیر همدان-قروه، از سمت شمالی (آذربایجان غربی) از مسیر تکاب-بیجار، بوکان-سقز و سردشت-بانه. و از سمت جنوب از کرمانشاه – باختران به کردستان می رسد.

استان کردستان یکی از استان های غربی ایران است که در میان رشته کوه های سر به فلک کشیده زاگرس قرار دارد و این کوه ها باعث جذابیت بیشتر این استان شده و ویژگی های خاص و متمایزی به این استان بخشیده است.

آبشار آبشش؛  زیباترین آبشار کردستان

اگر اهل طبیعت گردی هستید، باید بدانید که کشور ما مملو از طبیعت های جذابی است که تجربیات بی نظیری را برای شما به ارمغان می آورد. سفر همیشه در مناطق شمالی کشور نیست، بهتر است به استان های دیگر هم توجه کنید، یکی از این استان ها کردستان است که حداقل یک بار در زندگی خود باید به آن سفر کنید تا به زیبایی های نهفته این استان پی ببرید. نفسی تازه کنید و روح خود را در این مقصد جذاب غرق کنید.

آبشار زیبای گیل در کردستان

آبشار گیله در فصل بهار مملو از آب است و یکی از زیباترین نقاط منطقه به شمار می‌رود که با هوای فوق‌العاده سرد و یخبندان آبشار، منظره‌ای فوق‌العاده برای دوستداران طبیعت است. آبشار گیله در میان جنگل های انبوه منطقه مرزی کردستان قرار دارد و با مناظر زیبای خود در مسیر جاده سقز به مریوان از پیچ های جاده جنگلی قدیمی سقز می گذرد و به اعماق دره می ریزد.

آبشار آبشش؛  زیباترین آبشار کردستان

آبشار گیله از کنار جاده نیز قابل مشاهده است اما برای رسیدن به بالای آن باید نحوه صعود را بدانید که البته برای صعود به این آبشار یک صعود جزئی کافی است و مسیر حدود یک ساعت طول می کشد. در زیر و مسیر پاکوب که از اینجا شروع می شود با دنبال کردن مسیرها می توانید به زیر آبشار گویله بروید و از منظره زیبای آنجا لذت ببرید.

برای رسیدن به آبشار گویله مریوان باید از جاده مریوان به سقز بروید و پس از طی 20 کیلومتر در این جاده به روستای گویله برسید. در این میان آبشار گویله مریوان را خواهید دید که در یک کیلومتری جاده قرار دارد. پوشش گیاهی این روستا به قدری خاص و بکر است که گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما سنندج برای بازدید از آبشار گویله مریوان به این منطقه زیبا سفر می کنند.

آبشار آبشش؛  زیباترین آبشار کردستان

شما می توانید 24 ساعت شبانه روز از آبشار زیبای گیله دیدن کنید، اما پیشنهاد می کنیم قبل از غروب و تاریکی آفتاب از آن دیدن کنید تا بتوانید از مناظر اطراف لذت ببرید و مسیر خود را بدانید. برای بازدید از این آبشار نیازی به پرداخت هزینه ندارید و رایگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا