ایران گردی

آبشار گزو؛ آبشاری فوق العاده در مازندران

تودی تریپ: آبشارها یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت گردی هستند.

این جاذبه‌های شگفت‌انگیز بهترین مکان برای سفرهای خانوادگی و دوستانه به‌ویژه در تابستان و برای یک روز فراموش‌نشدنی و بی‌نظیر در دامان طبیعت محسوب می‌شوند.

یکی از زیباترین آبشارهای ایران که می تواند انتخاب شما برای این سفر باشد، آبشار گزو در مازندران است.

آبشار Gezo در منطقه ای جنگلی و بکر و در قلب جنگل افسانه ای Lefour واقع شده است. می توانید از این آبشار رویایی در شهر سوادکوه شمالی و در 15 کیلومتری شهر زیر آب دیدن کنید.

درباره آبشار Gezo

آبشار گزو آلاشت جاذبه بسیار زیبایی است که در دل جنگل قرار دارد. هر چه آبشار بالاتر باشد، خیره کننده تر خواهد بود.

این آبشار با ارتفاع 45 و 5 متر در دو قسمت مجموعاً 48 متر است که از صخره ای نیم دایره و زیبا سرچشمه می گیرد. جنگل های هیرکانی و سر به فلک کشیده اطراف آبشار نیز بر زیبایی آن افزوده است.

آبشار Gezo;  آبشاری زیبا در مازندران

این آبشار زیبا در فاصله 15 کیلومتری زیر آب سوادکوه قرار دارد و با زیبایی های طبیعی خود یکی از زیباترین مکان های دیدنی است. آبشاری که در جنگل‌های افسانه‌ای لفور استان مازندران قرار دارد از ویژگی‌های شهر سوادکوه شمالی است.

این منطقه با آب و هوای کوهستانی در 15 کیلومتری شیرگه قرار دارد.

اگرچه زیبایی این آبشار بسیار خیره کننده است. اما چون در منطقه ای بکر و جنگلی قرار دارد و راه دسترسی کمی سخت است، خیلی ها آن را نمی شناسند.

اما افرادی که یک بار به دیدن این آبشار می روند آن را برای همیشه یکی از برنامه های جذاب خود قرار می دهند.
ارتفاع صخره ها آبشار را خاص و منحصر به فرد کرده است. همچنین حرکت آب در مسیر این آبشار باعث تشکیل دریاچه های پرآب زیادی شده است.

امکان حمام کردن در این دریاچه ها باعث می شود تا در فصل تابستان به گردشی جذاب تبدیل شوند.

شما می توانید آبشار Gezo را در بهار، تابستان و حتی اکتبر ببینید. اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه گردشگری جذاب فصل تابستان است تا بتوانید در دریاچه های اطراف آبشار شنا کنید.

آبشار Gezo;  آبشاری زیبا در مازندران

برای دیدن این آبشار باید یک راهنما همراه شما باشد تا شما را در مسیر رسیدن به آبشار راهنمایی کند. به این ترتیب متوجه خواهید شد که از کدام قسمت باید به آبشار بروید.

حتی می توانید در اطراف آبشار چادر بزنید، بنابراین اگر تجهیزات امنیتی دارید، می توانید به راحتی شب را در دل جنگل لفور مازندران بگذرانید و از آواز پرندگان و صدای رودخانه لذت ببرید.

همانطور که گفتیم، آبشار Gezo در قلب جنگل Lefour قرار دارد و برای دیدن آن باید مسیر طولانی را طی کنید.

بنابراین اولین نکته مهم در این سفر داشتن کفش مناسب برای پیاده روی در مسیر ناهموار جنگلی است.

همچنین آب آشامیدنی کافی از دیگر نیازهای این پیاده روی است. زیرا آب آشامیدنی سالم به ندرت در محیط جنگل یافت می شود.

مسیر آبشار Gezo

آبشار زیبای گوزو در منطقه ای قرار دارد که گردشگران و علاقه مندان می توانند از جاذبه های دیگر لذت ببرند. در واقع به بهانه دیدن این آبشار می توانید از طبیعت بکر اطراف نیز دیدن کنید و از تصویر شگفت انگیز خداوند لذت ببرید.

درختان کهنسال این جنگل به قدری بلند هستند که اگر به بالای سر خود نگاه کنید، چیزی جز پرتوهای کم نور نور نخواهید دید. قدم زدن در میان این درختان در هم تنیده قطعا خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود.

این مسیر جنگلی بسیار سرسبز و دلپذیر است. سکوت و زیبایی جنگل باعث می شود همه خستگی را فراموش کنند.

آبشار Gezo;  آبشاری زیبا در مازندران

قدم زدن در چنین طبیعتی و احساس بوی طبیعت بکر و گوش دادن به آواز پرندگان در میان شاخه های بلند درختان بسیار روح انگیز است.

در این مسیر درختانی مانند راش، کوکری، یاس بنفش، گلپر، ازگیل و … را می‌توان دید. و از میوه های وحشی و بی نظیر آن لذت ببرید.

پس از کمی پیاده روی در جنگل، کم کم صدای غرش آبشار را خواهید شنید.

صدای برخورد آب زلال به صخره ها و سنگ های مسیر از ارتفاع چند متری یکی از دلنشین ترین صداهایی است که هر کسی می تواند بشنود.

وقتی به آبشار زیبای گوزو می رسید، می توانید آب را از لابه لای صخره ها و بوته های کوچک و بزرگ مشاهده کنید.

آبشار Gezo در واقع دو آبشار هستند که خیلی از هم دور نیستند. یکی از آنها 5 متر و دیگری 43 متر ارتفاع دارد.

این آبشار که ارتفاع کمتری دارد، پهن‌تر و حوض بزرگ‌تری دارد که مانند نگینی در میان درختان و شاخ و برگ‌های انبوه آن می‌درخشد.

پس از پر شدن حوض، آب این آبشار مانند رودخانه ای در دل جنگل جاری می شود. آبشار بلندتر از میان صخره‌ای گودال‌مانند می‌گذرد و حوضچه نسبتاً کوچک‌تری در پایه خود ایجاد می‌کند.

اگر در پای این آبشار بایستید، طراوت و خنکی آب و جنگل را حس می کنید. دریاچه ها مکان های محبوبی برای شنا و حمام کردن در اوج تابستان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا