ایران گردی

آبشار وارگ کجاست؟

تودی تریپ: لرستان در غرب ایران با طبیعتی بکر و منحصر به فرد یکی از مراکز گردشگری ایران به شمار می رود.

این استان زیبا با زنان و مردان غیور سالانه میزبان گردشگران زیادی است که شهرهای ازنا، الیگودرز، دورود، خرم آباد و … را انتخاب می کنند. برای سفرش در فصول مختلف

آبشار وارگ در روستای ورگ در جنوب شهر الیگودرز قرار دارد. آبشار ورک از دو آبشار تشکیل شده است که در ارتفاع 1320 متری از سطح دریا و در فاصله 15 متری از یکدیگر قرار دارند.

به همین دلیل یکی از آبشارهای دوقلوی ایران به شمار می رود که یکی از مناظر بی نظیر ایران را خلق کرده و چشم هر طبیعت دوستی را به خود جلب می کند.

آشنایی با آبشار وارگ

استان لرستان که به سرزمین آبشارها معروف است تعدادی از زیباترین آبشارهای ایران را در خود جای داده است که یکی از آنها آبشار ورک است که در غرب گردنه نوژیان و در جنوب شرقی خرم آباد در 48 کیلومتری آن قرار دارد. دور از خرم آباد قطعا یکی از پدیده های طبیعی منحصر به فرد این شهر است.

آبشار وارگ کجاست؟

این آبشار دوقلو از یک جویبار بالای صخره سرچشمه می گیرد و از ارتفاع زیاد آب می ریزد.

اما تنها جذابیت آبشار نیست که اقامت در نزدیکی آن را به یکی از جذاب ترین تورهای اطراف آبشار تبدیل می کند، طبیعتی بکر نیز وجود دارد که برای عاشق شدن باید کمی طبیعت دوست باشید. زیبایی اطراف آبشار

در اطراف این آبشار درختان بلوط و انجیر کوهی را می‌بینید که زیبایی اطراف را دو چندان کرده و مناظری بی‌نظیر خلق کرده‌اند.

این آبشار از نوع دوبل است و همانطور که گفتیم آبشار از یک صخره سنگی سرچشمه می گیرد و پس از طی 15 کیلومتر از صخره دوم سقوط می کند و آبشار دوم را ایجاد می کند.

دو آبشار وارک و نوژیان نزدیک به هم هستند و با بازدید از یکی می توانید از دیگری نیز دیدن کنید.

آبشار وارگ در روستایی به همین نام واقع شده و یکی از دیدنی های الیگودرز است.

آب این آبشار بسیار فراوان است و پس از سرچشمه گرفتن از چشمه های بالای صخره سنگی، اولین آبشار را ایجاد می کند و پس از طی مسافتی 15 متری از صخره دوم می ریزد و آبشار دوم را ایجاد می کند که رودخانه رودبار به داخل آن می رود. جریان می یابد.

ارتفاع منطقه ورگ از سطح دریا 1320 متر است.

این آبشار یکی از آبشارهای دوقلو است.

راه رسیدن به آبشار سخت است، باید ماشین خود را در روستای دستگرد پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده روی کنید. ارتفاع آبشار 57 متر و عرض آن 50 متر است.

آبشار وارگ کجاست؟

موقعیت آبشار وارگ

آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان بخش پاپی در جنوب شرقی خرم آباد قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است. فاصله این آبشار تا شهر خرم آباد حدود 60 کیلومتر است.

سرچشمه آبشار ورک صخره ای صخره ای است که پس از حدود 15 متر از صخره دوم می ریزد و آبشار دوم ایجاد می شود. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد.

در هنگام جزر، قسمت اول این آبشار منحصر به فرد هفت متر با عرض حدود 12 متر و قسمت دوم 15.5 متر با عرض 5.56 متر و یکی از زیباترین مناظر این منطقه است. قابل مشاهده است.

حداکثر ارتفاع آبشار ورک به 57 متر و عرض آن به 50 متر می رسد. اطراف این آبشار پوشیده از درختان بلوط، گلابی و زالزالک است.

این آبشار در جنوب شرقی خرم آباد و در غرب گردنه چاقو و در نزدیکی آبشار چاقو در روستایی به همین نام قرار دارد.

فاصله آبشار از دوراهی پلیس راه خرم آباد – بروجرد 40 کیلومتر است. اگر از جاده پلیس حدود 14 کیلومتر در جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب حرکت کنید، به تقاطعی با تابلوی آبشار نوژیان در سمت مقابل جاده خواهید رسید.

از همین جاده برای رسیدن به آبشار وارک استفاده می شود، به سه راهی دیگر می رسید، اگر به سمت شرق (چپ) بپیچید به آبشار نوژیان و اگر به سمت غرب بپیچید (راست). ) پس از طی چند کیلومتر به آبشار زیبای وارک می رسید.

این مسیر ماهیتی جنگلی دارد و پر از درختان بلوط است.

تا آبشار جاده شوسه یازده کیلومتر راه است، 5 کیلومتر آخر جاده با ماشین قابل استفاده نیست و برای رسیدن به آبشار و دیدن گوشه ای از خلقت زیبای خداوند باید پیاده روی کرد.

آبشار وارگ کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا