ایران گردی

آبشار متحیرکننده شوی / تجربه آبشارگردی در دزفول

تودی تریپ: آبشار شوی یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار از نظر وسعت به عنوان یکی از بی نظیرترین آبشارهای خاورمیانه شناخته می شود. مناظر کوهستانی، طبیعت بکر و نقاط دیدنی بی نظیری در مسیر رسیدن به این آبشار یافت می شود که جذابیت سفر شما را دو چندان می کند. یکی از مقاصد جذاب برای دوستداران طبیعت است.

آشنایی با آبشار شوی دزفول

آبشار شوی نام جاذبه ای طبیعی در 100 کیلومتری مرکز دزفول و در دل رشته کوه های زاگرس است که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. آبشار شوی با ارتفاع 80 متر و عرض 75 تا 85 متر یکی از بی نظیرترین آبشارهای طبیعی خاورمیانه محسوب می شود.

نام آبشار شوی از ۸ آذر ۱۳۹۳ به عنوان سی و پنجمین اثر طبیعی ملی و اولین اثر ملی خوزستان به ثبت رسیده است.

در بدنه آبشار خروجی های غار مانندی وجود دارد که با فشار آب را هدایت می کنند. آب پس از سقوط از ارتفاع، قدم به قدم در مسیری پوشیده از خزه های سبز جاری می شود و در نهایت پس از عبور از میان کوه ها و دره ها به رودخانه دز و شهر دزفول در استان خوزستان می رسد.

آبشار شگفت انگیز / آبشار شوی در دزفول

آبشار دوم باش

کمی پشت این آبشار، آبشار دیگری قرار دارد که به آبشار دوم شوی یا سنگمار معروف است. در مسیر شوی ابتدا با این آبشار روبرو می شوید که حدود 10 تا 15 دقیقه با آبشار اصلی فاصله دارد.

شکل این آبشار با آبشار اول بسیار متفاوت است. دومین آبشار شوی بسیار پرآب تر به نظر می رسد و می توانید حوض زیبایی را در زیر آن ببینید. بسیاری از مردم این دو آبشار را دوقلوهای همسان طبیعت می نامند.

از سفر خود به آبشار شوی لذت ببرید

مسیر آبشار شوی: یکی از ویژگی هایی که افراد را به آبشار شوی جذب می کند، طبیعت گردی و مسیر زیبای این آبشار است. برای رسیدن به شوی، بخشی از راه را با وسایل نقلیه طی می کنید. اما در نهایت باید حدود 2 تا 3 ساعت در مسیری شیب دار و صخره ای پیاده روی کنید تا بتوانید آبشار را ببینید.

آبشار شگفت انگیز / آبشار شوی در دزفول

به جای استفاده از ماشین، می توانید با قطار به ایستگاه تله زنگ بروید و از آنجا به شوی بروید. البته باید بدانید که حدود 3 ساعت به زمان پیاده روی شما اضافه می شود.

در مسیر رسیدن به آبشار، زیبایی های بسیاری را خواهید دید. از دره های سرسبز گرفته تا آبشارهای کوچک و بزرگی که با زمزمه آب شما را همراهی می کنند، همگی به روح شما جان تازه ای می بخشند و خستگی را از تن شما دور می کنند.

آب بازی و شنا: می توانید به زیر آبشار بروید و کمی آب بازی کنید. در پایین آبشار دوم حوضچه ای وجود دارد که به دلیل عمق خوب و موقعیت مناسب می توانید در آن شنا کنید.

غار: در خروجی آبشار غاری دیده می شود که به گفته اهالی کیلومترها طول دارد. البته نباید بدون ابزار و وسایل غارنوردی و آشنایی با اصول اولیه وارد آن شوید. اما اگر تجهیزات را دارید، ارزش دیدن را دارد.

کمپینگ: کمپینگ در کنار آبشار یکی از جاذبه های سفر به شویی است. اگر ابزار و مهارت لازم را دارید، این فرصت را از دست ندهید.

منبع: کارناوال

آبشار شگفت انگیز / آبشار شوی در دزفول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا