ایران گردی

آبشار شلماش کجاست

تودی تریپ: آبشار شلمش در 15 کیلومتری شهر سردشت و 241 کیلومتری شهر ارومیه و در کنار دره ای بسیار زیبا قرار دارد.

این آبشار دیدنی منظره بی نظیری را ایجاد کرده و به مقصدی محبوب برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است.

سرچشمه آبشار شلماش سردشت بر روی رودخانه زاب است.

این آبشار بر روی گسل بزرگی قرار دارد که در جاده بین روستاهای المان و شلمش قرار دارد و در واقع یک آبشار سه طبقه است که از ارتفاع 50 متری سرازیر می شود.

می توان اولین آبشار را از قبل در پای کوه مشاهده کرد.

اما برای بازدید از سطوح دیگر آبشار، مسافران باید با بالا رفتن از 400 پله از دره پایین بروند. تماشای منظره زیبای آبشار در مسیر را فراموش نکنید.

آبشار شلماش سرد است

شلماش در نزدیکی روستایی به همین نام در استان آذربایجان غربی قرار دارد. از آنجا این جاذبه گردشگری تنها 15 کیلومتر با شهر سردشت فاصله دارد که برخی آن را با نام آبشار شلماش سردشت می شناسند.

آبشار شلماش کجاست؟

سردشت شهری مرزی با آب و هوای معتدل و کوهستانی است. کوه های بزرگ احاطه شده توسط درختان جنگلی منظره ای وصف ناپذیر به این منطقه بخشیده و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آب آبشار شلماش سردشت از رودخانه زاب کوچوچ سرچشمه می گیرد که بر روی گسل بزرگی در جاده بین روستای المان و شلماش قرار دارد.

این رودخانه در فصل بهار به خصوص در فروردین و اردیبهشت ماه پرتر است و حال و هوای دیگری به این منطقه می دهد.

پس از رسیدن به استان آذربایجان غربی باید به سمت شهرستان مرزی سردشت حرکت کنید. این شهر تا ارومیه حدود 240 کیلومتر فاصله دارد.

از ارومیه تا سردشت با ماشین حدود 4 ساعت راه است. در مسیر سردشت به روستای ماراگان و شلمش می رسید و تابلوهای راهنما شما را به سمت آبشار شلمش هدایت می کنند.

هوای خوب و درختان زیبا و سرسبز جاده آنقدر وسوسه انگیز است که در این سفر نه خسته می شوید و نه از تماشای زیبایی های جاده سیر نمی شوید.

جاده آسفالته و امنیت بالای آن تضمین کننده یک سفر خوب و راحت است.

ترکیب هنری درختان رنگارنگ با آسمان و کوه های سبز که در این مسیر به چشم می خورد منظره ای بی نظیر را به تصویر می کشد.

به همین دلیل توصیه می کنیم از این زیبایی ها استفاده کنید و دقایقی در کنار جاده توقف کنید و از نعمت های بی پایان خداوند بهره مند شوید. همچنین می توانید عکس های زیبایی بگیرید تا در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

آبشار شلماش کجاست؟

اگر قصد دارید برای فرار از گرمای شدید تابستان به یکی از شهرهای ایران سفری چند روزه داشته باشید. سفر به سردشت و بازدید از آبشار سرسبز آن ایده بسیار خوبی خواهد بود.

البته بازدید از این آبشار در فصل بهار خالی از لطف نیست، اما باید بدانید که هوا کمی سرد است و این سردی هوا ممکن است برای برخی افراد خوشایند نباشد. لازم به ذکر است که اگر در فصل بهار قصد سفر به آبشار شلماش را دارید باید لباس گرم همراه خود داشته باشید.

عمق آبشار شلماش

آبشار شلمش در سردشت مجموعه ای سه طبقه است که محوطه بازدید از آبشار را به یک نمای کامل از بالا به پایین تبدیل کرده است.

پس از پارک ماشین و پیاده روی به سمت آبشار، از میان درختان بلوط، چنار، انار و گردو عبور خواهید کرد.

فاصله این آبشار تا پارکینگ حدود 20 متر است که با ورود به محوطه آبشار اولین و مرتفع ترین آبشار را خواهید دید و برای دیدن دو آبشار بعدی باید به قسمت های پایین دره بروید.

مسیر کوهستانی که پیش روی مسافران قرار دارد، دره ای عمیق با بیش از 380 پله و حصار است که اصیل شده و شرایط تقریباً مناسبی را برای بازدید آنها فراهم می کند.

آبشار شلماش کجاست؟

فقط باید از پله های نصب شده در این قسمت استفاده کنید و پایین بروید و در طبقات مختلف توقف کنید تا مناظر دیگری از آبشار را ببینید.

حتما در طبقه وسط توقف کنید زیرا بهترین دید را خواهید داشت و فاصله شما تا آبشار به حداقل می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا