ایران گردی

آبشار درجه یک کلوگان در لواسان

تودی تریپ: آبشار زیبای کلوگان یکی از دیدنی های طبیعی و زیبای استان تهران است که در منطقه روستای کلوگان شهرستان شمیرانات واقع شده است.

ارتفاع آبشار از سطح زمین حدود 30-40 متر است که به صورت آبشاری دو شیب است. در وسط آبشار سکویی قرار دارد و در پایین آن حوض کوچکی ایجاد شده است که محل مناسبی برای شنا و بازی های آبی است.

این آبشار در انتهای دره ای بسیار زیبا در مسیر روستای کلوگان به امامه قرار دارد که برای دیدن آن باید از روستای کلوگان گذشت و به دشت زیبای کلوگان رسید. دشتی زیبا که در فصل بهار مملو از شکوفه های میوه های زیبا و در تابستان بسیار گرم و سوزان است.

پس از عبور از دشت به دره ای زیبا و پر از آبشارهای کوچک فصلی و رودخانه ای می رسید که از روستا با شما می آید. اگر در فصل بهار به دیدن آبشار بروید، می توانید شکوه و عظمت آن را ببینید و از آن لذت ببرید.

آبشار کلوگان کجاست؟

نشانی: ایران، تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار کسران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان

خودرو شخصی: برای رسیدن به روستای کلوگان از اتوبان بابایی در شرق تهران وارد جاده لشگرک شوید.

آبشار کلوگان درجه یک در لواسان

پس از عبور از جاده وارد جاده اوشان می شوید – متوجه می شوید که پس از عبور از جاده به رستورانی به نام دادا می رسید که درست جلوتر از آن یک جاده فرعی در سمت راست به نام جاده کلوگان وجود دارد.

انتهای جاده به روستا منتهی می شود.

حمل و نقل عمومی: با اتوبوس، بی آر تی یا مترو تهران به میدان تجریش بروید. در میدان، انتهای خیابان بهنار، مینی بوس هایی وجود دارد که به سمت روستای کلوگان می روند که می توانید از آنها استفاده کنید.

اگر به کلوژ ناپوکا سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم پس از گشت و گذار در این دره زیبا و مشاهده مناظر رویایی آن، حتما با پای پیاده به سمت امامه رفته و آن را تجربه کنید.

مسیر پیاده روی از کلوگان به امامه یا بالعکس یکی از مسیرهای دیدنی و بکر اطراف تهران است که طبیعت گردان در فصول مختلف سال اعم از بهار و تابستان آن را طی می کنند.

مسیر دره و رودخانه کلوگان را دنبال می کند و دارای شیب نسبتا کم است. شیب مسیر از امامه به کلوگان است. یعنی کلوگان در ارتفاع پایین تری قرار دارد و امامه در ارتفاع بالاتر.

همچنین می توانید پیاده روی خود را از امامه تا کلوگان برنامه ریزی کنید. اما اگر قصد سفر برگشتی را دارید، از آنجایی که امامه در ارتفاع بالاتری قرار دارد، توصیه می شود که نقطه شروع آن کلوگان باشد.

کل مسیر دره مالرو یا پاکوب است و برای رسیدن به مقصد مشکل زیادی نخواهید داشت. به جز بخشی از مسیر (یعنی بعد از آبشار کلوگان)، در طول رودخانه مرتفع ممکن است مجبور شوید از یک مسیر سنگی در سمت چپ و روی رودخانه عبور کنید.

آبشار کلوگان درجه یک در لواسان

ویژگی های درجه یک آبشار کلوگان

آبشار کلوگان در ارتفاع 2050 متری قرار دارد. کلوگان یکی از مرتفع ترین آبشارهای استان تهران است که 40 متر ارتفاع دارد و به صورت پلکانی پایین می آید. این آبشار در فصل بهار مملو از آب است و معمولاً از اواسط تابستان به بعد چیزی جز قطره‌ای رقیق آب از آن دیده نمی‌شود.

این آبشار در مسیر رودخانه فرعی قرار دارد که در سمت چپ به رودخانه اصلی می ریزد. برای رسیدن به پای آبشار باید حدود 200 تا 300 متر در کنار رودخانه کناری پیاده روی کرد و از روستا حدود یک ساعت و نیم پیاده روی طول می کشد.

در طول مسیر ضمن لذت بردن از مناظر و مناظر زیبا، چشمه های آبی را نیز خواهید دید. پس از حدود یک ساعت پیاده روی، چشمه اول تقریباً سر راه است و به خوبی قابل مشاهده است و چشمه بعدی در مسیر رودخانه کناری و قبل از آبشار است.

این چشمه کوچک حدود 100 متر پس از ورود به دره و در سمت چپ رودخانه قرار دارد که برای یافتن آن باید مراقب باشید.

آبشار کلوگان یک آبشار پلکانی است که ارتفاع آن حدود 40 متر است و مرتفع‌ترین آبشار استان تهران محسوب می‌شود. آب این آبشار به برکه ای در پای آبشار می ریزد و در فصل بهار و تابستان مکان مناسبی برای شنا و استحمام محسوب می شود.

این آبشار در نزدیکی روستای کلوگان قرار دارد و برای رسیدن به آن باید مسیری را از روستا طی کنید. پس از گذر از روستا به دشت زیبای کلوگان می رسید و سپس به دره ای پر از آبشارهای کوچک فصلی می رسید.

دره کلوگان ورودی نسبتاً باریکی دارد، اما به سمت آبشار دهانه دره باز می‌شود و عریض می‌شود، در حالی که در نزدیکی آبشار منطقه‌ای دشت مانند جلوی شما امتداد دارد. رودخانه آبی در تمام مسیر روستا شما را همراهی می کند.

آبشار کلوگان درجه یک در لواسان

بهترین فصل برای بازدید از کلوگان بهار است. در این فصل آبشار را در پرآب ترین حالت خود خواهید دید و دشت کلوگان زیباترین جلوه آن را به شما نشان خواهد داد.

اگر در فصل بهار به کلوگان بروید، صحنه گلدهی درختان در دشت کلوگان قطعا شما را از عکس گرفتن و لذت بردن باز می دارد.

تابستان در این منطقه نیز آفتاب گرم و سوزان دارد، اما البته همنشین رودخانه در مسیر پیاده روی این امکان را به شما می دهد که هر از چند گاهی به دست و صورت خود آب بپاشید و از خنکی آب لذت ببرید.

همچنین می توانید در تابستان از شنا در استخر پای آبشار لذت ببرید. از آنجایی که آب آبشار کلوگان از ذوب شدن برف های کوهستان تامین می شود، در فصول مختلف سال میزان آب متفاوت است و گاهی فقط قطره ای آب از محل آبشار می ریزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا