ایران گردی

آبشار خروشان نگین کجاست؟

تودی تریپ: آبشار نگین یکی از مقاصد طبیعت گردی است و در روستایی به همین نام و در محلی متروک و دورافتاده در میان کوه ها و دشت های منطقه شیمبار و در شمال دریاچه شهید آباپور واقع شده است.

بهترین راه دسترسی به آبشار مسیری است که از مسجد سلیمان به روستای آب شلال منتهی می شود و پس از حدود چهار ساعت پیاده روی به روستای بکر و بکر نگین و آبشار زیبای آن می رسید.

در پایین دست آبشار، دشت زیبای ناگین قرار دارد که به ساحل دریاچه شهید عباسپور منتهی می شود.

مناظر بسیار زیبا و رویایی از چمنزارهای پوشیده از درختان بلوط و دیواره های صخره ای و باشکوه تا دره های عمیق و هیجان انگیز، همه اینها بر زیبایی این منطقه می افزاید.

آشنایی با آبشار نگین مسجد سلیمان

آبشار ناگین مسجد سلیمان در استان خوزستان قرار دارد. آبشار نگین در روستایی به همین نام در مکانی بسیار متروک و دورافتاده در میان کوه‌ها و دشت‌های منطقه شینبر و در شمال دریاچه مخزن شهید عباسپور قرار دارد.

آبشار سرسبز نگین کجاست؟

بهترین راه برای بازدید از این مسیر و آبشار آن مسیری است که از مسجد سلیمان به روستای آب شلال منتهی می شود و از آنجا حدود چهار ساعت پیاده روی طول می کشد تا به روستای بکر و بکر نگین و آبشار زیبای آن برسید.

البته از شهرکرد، جونکان، بهش آباد و پس از عبور از گردنه های کوه ملی و چمن گلی میز می توان به این منطقه رسید که بیشتر برای پیاده روی مناسب است.

در بالای این آبشار مرتفع و سرسره مانند، روزنه ای وجود دارد که آب را به سمت دیگر کوه هدایت می کند و آبشاری را ایجاد می کند که واقعاً مانند نگینی بر وسعت این سرزمین بکر و دست نخورده می درخشد.

در پایین دست آبشار، دشت زیبای ناگین قرار دارد که به ساحل دریاچه شهید عباسپور منتهی می شود.

مناظر بسیار زیبا و رویایی با دشت های پر از شقایق در دامنه ها، پوشیده از درختان بلوط و دیواره های صخره ای و باشکوه و از همه مهمتر دره های عمیق و هیجان انگیز بر زیبایی این منطقه افزوده است.

آبشار سرسبز نگین کجاست؟

این منطقه زیبا در صد کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان قرار دارد و با استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری هم مرز است.

آبشار نگین یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری کوه سلیمان است. این آبشار در روستایی به همین نام واقع شده است.

این آبشار زیبا را می توانید در میان کوه های منطقه شیمبار در قسمت شمالی دریاچه شهید عباسپور مشاهده کنید. برای رسیدن به آن باید 4 ساعت در مسیری که از مسجد سلیمان به روستای آب شلال منتهی می شود پیاده روی کرد و به روستای نگین و آبشار آن رسید.

دشتی بسیار زیبا و سرسبز در پایین این آبشار دیده می شود. زمانی را در این منطقه بگذرانید و از طبیعت زیبا و جذاب اطراف آن نهایت لذت را ببرید. دشت های این منطقه پر از شقایق است. همچنین می توانید درختان بلوط جذابی را در این منطقه ببینید.

آبشار ناگین آبشاری بسیار زیباست که همچون نگینی بر وسعت این سرزمین بکر و بکر در روستایی به همین نام در نقطه‌ای کمتر شناخته شده در شمال دریاچه آب انبار شهید عباسپور مسجد سلیمان می‌درخشد.

در بالای این آبشار سرسره مانند، دهانه ای وجود دارد که آب را به سمت دیگر کوه هدایت می کند و باعث پیدایش این آبشار می شود.

نشانی: ایران، خوزستان، مسجد سلیمان، روستای ناگین

آبشار سرسبز نگین کجاست؟

دیدنی های نزدیک آبشار نگین

تپه باستانی گلگیر

یکی دیگر از تپه های باستانی مسجد سلیمان تپه ای به نام گلگیر است. قدمت این مکان باستانی به 5 هزار سال قبل از میلاد می رسد. آثاری از حکومت هخامنشیان نیز در این منطقه یافت شده است.

قلعه دیزه وراز

یکی از قلعه های قدیمی مسجد سلیمان دیزه وراز نام دارد. قدمت این قلعه به دوران اشکانیان می رسد. برای دیدن این قلعه تاریخی باید پله های زیادی را در دامنه کوه دلا طی کنید تا بتوانید قلعه دیزه وراز در قسمت شمالی این کوه را ببینید.

موزه شماره یک

اولین چاه نفت خاورمیانه در شهر مسجد سلیمان کشف شد. موزه شماره 1 در محل اولین چاه نفت ایجاد شد. این چاه در سال 1286 خورشیدی حفر شده است. در این موزه می‌توانید دستگاه‌های مختلفی را که در صنعت نفت مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله دیگ‌های بخار، پمپ‌های رفت و برگشتی، لوله‌های تجهیزات و درایوهای رفت و برگشتی با موتور بخار که برای تولید نفت خام استفاده می‌شوند، مشاهده کنید.

منطقه بیل

یکی از مناطق طبیعی شهر مسجد سلیمان، منطقه شو و لندر یا منطقه شکار ممنوع شو و لندر است. این منطقه در رشته کوه های زاگرس جنوبی قرار دارد. تنوع گونه های گیاهی و جانوری در این منطقه آن را جذاب و ارزشمند کرده است. یکی از گونه های جذاب و کمیاب در این منطقه نوعی سمندر به نام سمندر شاهی است.

آبشار سرسبز نگین کجاست؟

پارک جنگلی تمبی

یکی از مکان های جذاب برای تفریح ​​در نزدیکی مسجد سلیمان، پارک جنگلی تمبی است. برای دیدن این پارک باید از ۶ کیلومتری جنوب این شهر دیدن کنید. معمولا مردم این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت خود به این پارک جنگلی می روند.

چشمه های آب گرم گلگیر

یکی از جاذبه های مسجد سلیمانیه چشمه آبگرم گلگیر است. این چشمه گوگردی متعلق به دوران پادشاهی کایان است. خواص درمانی آب های این چشمه توسط کارشناسان تایید شده است. اگر دچار گرمازدگی شدید می توانید از آب این چشمه استفاده کنید. همچنین افراد مبتلا به بیماری های پوستی و درد مفاصل نیز می توانند از خواص درمانی آب های گوگردی چشمه گلگی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا