ایران گردی

آبشار اسکلیم رود مازندران یکی از زیباترین آبشار دیدنی ایران + فیلم

به گزارش تودی تریپ، استان مازندران با مناظر منحصر به فرد خود یکی از مقاصد طبیعت گردی در ایران به شمار می رود که پذیرای بسیاری از دوستداران طبیعت است. از مهم ترین جاذبه های مازندران می توان به آبشارهای آن اشاره کرد، آبشارهایی مانند شاهندشت یا وانا در گزنک، گزو در سوادکوه شمالی، هفت آبشار در تیرکان، چلندر در نوشهر و اوبن در دودانگه وجود دارد. . آبشار جاده اسکلیم از دیگر آبشارها و جاذبه های طبیعی مازندران است که در شمال سوادکوه قرار دارد.

شهرستان سوادکوه شمالی به مرکزیت شیرگاه یکی از شهرستان های استان مازندران است که از بخش های نارنجستان و مرکزی تشکیل شده است. این شهرستان از سمت شمال به شهرستان قائم شهر، از جنوب به شهرستان سوادکوه، از غرب به شهرستان بابل و از شرق به شهرستان ساری محدود می شود.

روستای لفور با جاذبه های طبیعی و گردشگری در سوادکو شمالی مقاصد گردشگری زیادی وجود دارد که به دلیل نزدیک بودن به تهران مکان مناسبی برای سفرهای یک روزه در طبیعت است. از جاذبه های این منطقه می توان به جنگل لفور، دریاچه و آبگیر البرز یا آب انبار لفور و آبشار جاده اسکویلیم اشاره کرد. لفور به دلیل وجود آبشارهای فراوان به سرزمین آبشارها معروف شده است. 84 آبشار که زیباترین آبشارهای مازندران و ایران محسوب می شوند در لفور قرار دارند. در ادامه با آبشار اسکلیم آشنا خواهید شد.

بین جنگل لفور چند میلیون ساله زیبای خفته و حیرت انگیز چشمان شماست. این زیبایی، آبشار آهکی شگفت انگیز اسکلیم یا گالش کلا است که بر روی تپه ای سرسبز و پر درخت از کوه های افسانه ای هیرکان قرار دارد و برای رسیدن به آن باید بین دو تا سه ساعت در میان جنگل پیاده روی کرد. این آبشار به دلیل ماهیت آهکی و وجود املاح سنگ آهک خواص درمانی زیادی دارد. آبشار اسکلیم به دلیل موقعیت مکانی و ویژگی های زیبایی شناختی خود از دیگر آبشارها متمایز است و به عروس آبشار سوادکوه معروف است و یکی از زیباترین آبشارهای منطقه لفور نیز به شمار می رود. اسکایلیم دیدنی 32 متر ارتفاع دارد که به صورت پلکانی و طبقاتی است. این آبشار در مسیر خود به سمت رودخانه اصلی در جاده اسکلیم آبشارها و برکه های کوچک و زیبایی ایجاد کرده است.

سرگرمی در اسکلیم

جنگل پیمایی:

پیاده روی و جنگل نوردی علاقه مندان خود را دارد. به خصوص اگر بدانید که در جنگلی چند میلیون ساله قدم می زنید. بنابراین اگر جزو این دسته از طبیعت گردها هستید، پس از بررسی آبشار، یک ساعت را به قدم زدن در اطراف اختصاص دهید.

عکسبرداری و مشاهده مناظر منظره:

نمی توان به دل طبیعت رفت و از مناظر زیبای آن خاطره ای ساخت. عکاسی و گرفتن عکس های زیبا از ضروریات طبیعت گردی به ویژه آبشاری رویایی در دل جنگلی قدیمی است.

شنا در آبشار اسکلیم ممنوع است

لطفا توجه داشته باشید که شنا در آبشار اسکلیم و دریاچه های آن ممنوع است. استخرهای این آبشار رسوبی هستند و تشکیل آن زمان زیادی می برد. بنابراین برای حفظ این میراث ارزشمند طبیعی از شنا در آن خودداری کنید.

چه زمانی باید به جاده اسکلیم برویم؟

فرا رسیدن بهار آغاز سفری به دل طبیعت و تماشای زیبایی های آن است. گرمای فصل تابستان نیز انسان را وسوسه می کند که به مسافرت و رفتن به مکان های خوش آب و هوا; پس چه جایی بهتر از جنگل انبوه لفور و گذراندن لحظات خنک در کنار آبشاری رویایی و شنیدن صدای مسحورکننده آب و سنگ.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا