ایران گردی

آبشارگردی در شاهرود

تودی تریپ: آبشار ماژن در 35 کیلومتری شمال غربی شاهرود قرار دارد. این آبشار زیبا و تمیز واقع در تنگه دستان یکی از جلوه های طبیعی شهرستان ماجن است. برای دیدن آبشار باید وارد آب سرد و زلال شوید و با پیاده روی حدود بیست متری در آب از فضای زیبا و هیجان انگیز آن لذت ببرید. گیاهان و جانوران متنوع و آب و هوای مساعد از جاذبه های گردشگری این منطقه است.

آشنایی با آبشار ممتاز ماژن در شاهرود

آبشار ماژن در سی و پنج کیلومتری شمال غربی شاهرود و در حاشیه شهر ماژن شاهرود قرار دارد. این آبشار زیبا یکی از جلوه های طبیعی شهر موین است. در انتهای ماجن دره ای زیبا با چشم اندازهای بی نظیر از کوه ها، دشت ها و رودخانه ها وجود دارد. از شهر تا ابتدای آبشار جاده ای خاکی و پر دست انداز در وسط این دره زیبا به طول حدود 10 کیلومتر ساخته شده است.

تور آبشار شاهرود

در فصل بهار بوی گل های وحشی و در تابستان گل های آفتابگردان زیبا بر زیبایی منطقه می افزاید. این آبشار در زمستان نیز بسیار دیدنی است، کبک ها شما را تا آبشار همراهی می کنند.

آبشار تنگه دستان که یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان شاهرود است تاکنون ناشناخته مانده است. این آبشار برای کسانی که به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند بسیار مناسب است. برای دیدن آبشار باید وارد آب سرد و زلال شوید و با پیاده روی حدود بیست متری در آب در فضایی زیبا و هیجان انگیز از آن لذت ببرید. این آبشار زیبا و باشکوه در وسط تنگه ای به نام دستان با ارتفاع دوازده متر در میان دو سنگ عظیم جریان دارد. در نگاه اول بیننده فکر می کند که سنگ ها در چند لحظه فرو می ریزند. ریزش این آبشار به رودخانه ای به طول 25 کیلومتر منتهی می شود که از نظر فصلی مرتفع و برخی فصول کم ارتفاع است.

تور آبشار شاهرود

بر فراز اولین آبشار نیز چندین آبشار در دل صخره های اسرارآمیز و بکر وجود دارد که دسترسی به آنها بسیار سخت است و محل استراحت مناسبی برای پرندگان است. صخره های شیب کنار آبشار برای صخره نوردی بسیار مناسب هستند و اندازه بزرگی دارند.

رودخانه زیبای مژن رودخانه ای فصلی به طول بیست و پنج کیلومتر است که پس از آمیختن با نهرهای کوچک فراوان در جهت شرقی حرکت کرده و به رودخانه تاش می ریزد. نهر آبی که آب شهر معین را تامین می کند به قدری سرد است که وقتی وارد دهانه کانال می شوی سردی آن محسوس است و حتی در فصل تابستان و در اوج گرما نمی توان به چند دقیقه رسید. متری از آبشار

موجن در میان دره ای نسبتاً وسیع بین دو رودخانه پی حصار و پیده ساخته شده است. شغل اکثر اهالی آن زراعت، باغداری و دامداری است. محصولات کشاورزی آن سیب زمینی و گندم و محصولات باغی آن زردآلو، گیلاس و آلبالو است. مژن به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی شهر بن بست است و تنها راه ارتباطی آن جاده آسفالته ای است که مجن را به شاهرود و بسطام متصل می کند.

تور آبشار شاهرود

برای رفتن به این آبشار از خود روستا باید حدود ده کیلومتر را در جاده های خاکی طی کرد و سپس به آبشار رسید! این جاده خاکی زیاد جالب نیست، اما هدف شما دیدن یک آبشار زیبا است. در این مسیر چیزهایی مانند کلبه های گلی، درختان سپیدار بلند و زیبا، مزارع سرسبز و … وجود دارد که می تواند چشمان شما را به خود جلب کند و شادی روح شما را دوچندان کند.

در مجموع طبیعت سرسبز و رودخانه های روان ماجن را به باغی دلپذیر در حاشیه کویر تبدیل کرده است. البته نباید از بارش های سیل آسا و شدید در این منطقه غافل شد.

آب و هوای ماجن در پاییز و زمستان سرد و یخبندان با بارش برف شدید و در بهار و تابستان معتدل است. وجود آثار سفالی و قلعه در اطراف شهر مژن و همچنین درختان کهنسال ارس که در منطقه به سور معروف هستند نشان از قدمت تاریخی این منطقه دارد.

تور آبشار شاهرود

آنچه ماجن را از نظر جذب گردشگر خاص می کند، سبک معماری و مناظر زیبای آن است. در این شهر خانه ها در اطراف تپه ای در دامنه کوه و بین دو رودخانه پی حصار و پیش ده که از کوه های اطراف سرچشمه می گیرند ساخته شده است.

جاده دسترسی

شهر مجن در 35 کیلومتری غرب شاهرود در منطقه ای کوهستانی و تنگه دستان نیز در ده کیلومتری شهر مجن قرار دارد که آبشار در این تنگه قرار دارد.

در جاده شاهرود به بسطام بعد از 1.8 کیلومتر یک جاده آسفالته عریض در سمت چپ ما نمایان است که مسیر روستای ماجن است. پس از طی 31.5 کیلومتر در این مسیر به روستای معین می رسیم. از روستا تا آبشار 12.5 کیلومتر راه است که 10 کیلومتر آن جاده خاکی است اما جاده خاکی بسیار خوبی است و هر نوع وسیله نقلیه ای می تواند در آن تردد کند. در انتهای این جاده خاکی به پارکینگ آبشار که در کنار آبشار است می رسیم و پس از چند متر پیاده روی در آب سرد به زیر آبشار می رسیم.

منبع: تریپ یار

تور آبشار شاهرود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا