ایران گردی

آبشارگردی در آبشار یاسوج

تودی تریپ – خدمات مسافرتی: آبشار یاسوج یکی از جاذبه های اصلی شهر یاسوج است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در 2 کیلومتری مرکز شهر یاسوج و در شمال شهر یاسوج قرار دارد. این آبشار 10 متری از چشمه‌های رشته کوه زاگرس سرچشمه می‌گیرد. جویبارهای آب در این شبکه مارپیچ، باغات میوه، چمنزارهای سرسبز و پر از گل های رنگارنگ از جلوه های زیبای آبشار یاسوج است.

آشنایی با آبشار یاسوج

آبشار یاسوج یکی از جاذبه های استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود که بهترین زمان برای بازدید از آن در فصول بهار، تابستان و پاییز است. منطقه ای که آبشار یاسوج در آن قرار دارد دارای باغ های شاداب، گل های معطر و آب و هوای طبیعی و سالم است.

پارک آبشار یاسوج به دلیل پتانسیل طبیعی منطقه در جهت شرقی-غربی ایجاد شده است و درختان زیبایی نیز در کنار رودخانه آبشار روییده اند و حصاری دیوار مانند در دو رشته کوه احاطه شده است. مناظر زیبا با هدایت آب رودخانه به استخرها، دریاچه ها، آبشارهای کوچک و آبشارها ایجاد می شود.

تور آبشار در آبشار یاسوج

آلاچیق ها در این پارک زیبا برای اقامت و نشستن برپا شده است. این مکان درختان بلندی دارد و دو رشته کوه آن را احاطه کرده است که در فصل تابستان آب و هوای خنک و مساعدی دارد.

آبشار یاسوج در انتهای یک تنگه قرار دارد و برای رسیدن به این آبشار باید حدود 150 متر به داخل تنگه پیمود. لوله های فلزی ضخیم در طول مسیر قرار داده شده است که گردشگران می توانند از آن عبور کنند تا پای خود را در آب سرد رودخانه نگذارند.

این لوله ها ظاهر تنگه را زشت می کرد. این تنگه شبیه تنگه وشی فیروزکوه است اما بسیار کوتاهتر از آن است و با قدم زدن در این مسیر آبشار نمایان می شود. این رودخانه از به هم پیوستن چند چشمه در بالادست کوهها تشکیل شده و دارای آبی زلال است.

برای تامین آب شرب یاسوج و آبیاری باغات این منطقه از آبشار یاسوج استفاده می شود. یک پله فلزی در کنار آبشار ساخته شده است که می توانید از آن برای بالا رفتن از آبشار استفاده کنید.

تور آبشار در آبشار یاسوج

فضای بالای آبشار با دروازه های فلزی محصور شده است و نمی توان بیشتر از این از آن گذشت. ممکن است این مناطق متعلق به RZI یا سازمان آب و فاضلاب باشد یا مالک خصوصی آنها را تصرف کرده باشد.

تنگه و آبشار یاسوج با نبود سازه‌های فلزی، لوله‌ها و پله‌ها جلوه زیباتری به خود می‌گیرد. اما این تسهیلات نه تنها منظره را زیبا نکرده، بلکه آن را زشت نیز کرده است. حتی در تابستان نیز آب رودخانه بسیار سرد است و بیش از چند ثانیه نمی توانید پای خود را در آن بگذارید.

در کنار آبشار جایی برای اقامت وجود ندارد و فقط می توانید آبشار را تماشا و عکاسی کنید.

ویژگی جالب آبشار یاسوج

آبشار یاسوج با جریانی باورنکردنی از دیوارهای سنگی زاگرس پایین می آید. این پدیده طبیعی و باشکوه همه ساله گردشگران زیادی را از دور و نزدیک به سوی خود می کشاند. باغات میوه، دشت های سرسبز پر از گل و هوای مطبوع در این منطقه از بهترین ویژگی های گردشگری این منطقه به شمار می رود.

تور آبشار در آبشار یاسوج

در ارتفاعات اطراف این آبشار گونه هایی از گیاهان دارویی کمیاب دیده می شود. از آن جمله می توان به گیاهانی مانند باریجه، آنغوزه و گزانگبین اشاره کرد. از سوی دیگر این منطقه از ایران زیستگاه انواع پرندگان به ویژه 27 گونه پرنده شکار کمیاب است. گردشگران با سفر به این آبشار دیدنی می توانند زیر سایه درختان بلوط، ساپیدار، بید، گنجشک زبان و بادام کوهی استراحت کنند و تنه های چند صد ساله آنها را لمس کنند.

رشته کوه های اطراف یاسوج با ایجاد حصاری طبیعی در اطراف رودخانه منتهی به آبشار، وظیفه هدایت آن را به مقصدی ارزشمند بر عهده گرفته است. وجود درختان و گونه های گیاهی سبز، فضای محصور به دیواره های سنگی کوه ها، جریان مداوم آب رودخانه و وجود استخرها و دریاچه های طبیعی متعدد، این مکان را به یکی از دلپذیرترین و خیال انگیزترین مکان های ایران تبدیل کرده است. این امر به ویژه در فصل تابستان صادق است.

مسیر 150 متری تنگه منتهی به آبشار شگفت انگیز یاسوج یکی از زیباترین دیدنی های این منطقه به حساب می آید. دیوارهای محکم و سنگی این تنگه هزاران سال تاریخ را در گوش رود زمزمه می کند.

تور آبشار در آبشار یاسوج

بازدید از آبشار یاسوج

یکی از زیباترین دیدنی های یاسوج که می توان گفت مهمترین جاذبه تفریحی آن است، آبشار یاسوج است که در 2 کیلومتری مرکز شهر یاسوج قرار دارد و آب آن از دل کوه های زاگرس می جوشد. منظره بسیار زیبای باغات و آبهای روان رودخانه ها در مسیرهای مارپیچ جذابیت آن را به خصوص در فصل بهار و پاییز دو چندان می کند.

گردشگران تور طبیعت گردی هنگام بازدید از آبشار یاسوج، آبشاری به ارتفاع 10 متر را می بینند که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند. در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد تماشای این آبشار را در برنامه گردش خود قرار دهید تا لحظات متفاوتی را تجربه کنید.

از دیگر جاذبه های این منطقه دیدنی که سفر شما را به این استان خاطره انگیزتر می کند، وجود پارک آبشار یاسوج است که مناظر زیبای آن هر طبیعت گردی را به وجد می آورد. با قدم زدن در این پارک دیدنی، علاوه بر یک آبشار دیدنی، رودخانه ای شفاف با درختان سبزی که در کنار رودخانه روییده اند، توجه شما را به خود جلب می کند.

تور آبشار در آبشار یاسوج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا