ایران گردی

آبشارگردی در آبشار نکارمن شاهرود

تودی تریپ: آبشار نکرمان یکی از دیدنی ها و جاذبه های طبیعی شاهرود است که در سه کیلومتری روستای به همین نام قرار دارد و دسترسی به آن نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. برای رسیدن به آبشار نکرمان، پس از طی 13 کیلومتر در جاده شاهرود به ماجن، باید وارد جاده فرعی روستای نکارمان شوید. آبشار Neckarman را می توان بیشتر در امتداد مسیر و در دامنه کوه شاهوار دید.

آشنایی با آبشار نکارمان شاهرود

آبشار نکرمان در استان سمنان قرار دارد. نکرمان یکی از روستاهای شهرستان شاهرود است. این روستا در دهستان خرگان دهستان بسطام قرار دارد. روستای نکرمان یا نوکرمان در 25 کیلومتری شمال شاهرود و قبل از ماجن قرار دارد.

پس از طی 13 کیلومتر در جاده شاهرود به ماجن وارد جاده فرعی روستای نکارمان می شویم که در این مسیر ادامه دارد و در دامنه کوه شاهوار، آبشار کوچک و زیبای آن نشانه ای برای کوهنوردان به شمار می رود. روستای نکارمان و روستای تاش یکی از مسیرهای اصلی صعود به کوه شاهوار است.

تور آبشار در آبشار نکرمان شاهرود

رودخانه فصلی نکارمان به طول 15 کیلومتر از دامنه های جنوبی رشته کوه شاهوار و چشمه های زلال آن سرچشمه می گیرد و سپس به رودخانه تاش می ریزد. این رودخانه در فصول گرم سال خشک می شود. علاوه بر این، مناطق زیبایی مانند قطار ارغوان و فواره فرحزاد هفترنگ نیز از جاذبه های نکارمن هستند.

مسیر دسترسی به آبشار نیاز به وسایل فنی ندارد و فاصله آن تا روستای نکرمان حدود 3 کیلومتر است. ارتفاع آبشار از سطح آب آزاد درد حدود 2460 متر است.

آبشار نکارمان شاهرود که برخی به آن نکارمان می گویند پس از طی 13 کیلومتر در جاده شاهرود به ماجن در جاده فرعی روستای نکارمان شاهرود در استان سمنان واقع شده است. آبشاری با آب زلال که از کوه سرازیر می شود و به دشتی سرسبز ختم می شود.

چشمه های جوشانی که زلالی آن نشانه برکت بیکران خداوند است. این منطقه به دلیل کوهستانی بودن بسیار معتدل و با ارزش است. موقعیت این منطقه از نظر آب و هوایی مورد تایید گردشگران است.

تور آبشار در آبشار نکرمان شاهرود

نکرمان در لیست روستاهای جذاب شاهرود قرار دارد. موقعیت مکانی این روستا به قدری جذاب است که می توانید یک روز کامل را به گشت و گذار در آن بگذرانید. این روستا به دلیل روستای معروف خرگان رشد کرده و در دهستان بسطام قرار دارد.

با 13 کیلومتر رانندگی در جاده شاهرود به سمت ماجن و وارد شدن به جاده فرعی، روستای نکارمان خودنمایی می کند. پوشش گیاهی منحصر به فرد که به صورت خوشه ای است. مسیرهای اصلی که به دلیل داشتن کلبه های چوبی جذاب بسیار جذاب هستند، مکان مناسبی برای پیاده روی هستند.

ویژگی های آبشار نکارمن در شاهرود

دامنه‌های کوه شاهوار که مانند گردن‌بندی زیبا دور تا دور این روستا را احاطه کرده و انگار تعطیلاتی را برای پذیرایی از گردشگران در نظر گرفته‌اند. رودخانه های فصلی که از دامنه های جنوبی رشته کوه های رقصنده باشکوه به شما خوش آمد می گویند. فصول گرم سال زیبایی خود را به شکلی منحصر به فرد نشان می دهد. از دیگر آبشارهای منطقه شاهرود می توان به آبشار ابرسج و آبشار ماجن اشاره کرد.

تور آبشار در آبشار نکرمان شاهرود

هفت چشمه رنگارنگ که مانند ستاره های زیبا می درخشند. محیطی بکر و جاذبه ای فوق العاده که کمتر کسی می تواند آن را زیر سوال ببرد. دسترسی به آبشار نگارمان شاهرود نیاز به ابزار و شرایط خاصی ندارد. تنها در سه کیلومتری روستای نکارمان به این آبشار زیبا خواهید رسید.

روستای نکرمان در 25 کیلومتری شاهرود است. منطقه ای زیبا با فواره ای جذاب و باغ های بزرگ آن بسیار معروف و جذاب است.

تابستان در نکارمان بسیار خنک است، پس کوله پشتی خود را بردارید و راحت ترین لباس های خود را بپوشید و از آبشار نکرمان شاهرود دیدن کنید. هوای تابستانی این منطقه معتدل، بادی و بارانی است، گرما سوزاننده نیست و خورشید دوست شماست.

اما امان از زمستان! اگر عاشق ورزش های زمستانی هستید و از یخ نوردی لذت می برید، آبشار نگرمان شاهرود زیبا نیز گزینه خوبی در فصل زمستان است. اما بدانید که با یک موقعیت استرس زا روبرو خواهید شد که همه نمی توانند از عهده آن برآیند.

تور آبشار در آبشار نکرمان شاهرود

این روستا به مردمان خوبش معروف است و با توجه به طبیعت آبشار نگارمان شاهرود مکانی بکر برای تکمیل این گردشگری است.

در اطراف آبشار نگارمان شاهرود ردیفی از بوته های زرشک، گل های خرنوب وحشی دیده می شود و دسترسی به این قسمت بی نظیر است. آب هایی که در چشمه های این آبشار به چشم می خورد از سنگ آهک استخراج می شود، درجه سختی آب نیز با توجه به فصل و شرایط فصلی تخمین زده می شود.

گردش در دل کوه شاهوار بسیار لذت بخش است. آبشاری کوچک در 3 کیلومتری روستا. رودخانه های فصلی که بسیار منظم جریان دارند و بسیار خوش آب و هوا هستند. جالب اینجاست که رودخانه های فصلی این منطقه در تابستان خشک می شوند و وضعیت گردشگری ندارند!

آبشار نگارمان شاهرود از میان کوه‌ها می‌گذرد، بنابراین منبع ریزش آن مشخص نیست. در هر صورت، این آبشار به دلیل موقعیت منطقه ای آن قابل ستایش است. کوه ها در اطراف آبشارها لایه لایه شده اند.

قسمت های خاصی از کوه ها طبقه بندی می شوند. فضای سبز زیبایی در زیر کوه وجود دارد. موقعیت مکانی این فضای سبز بسیار خاص است. گیاهان بسیار زیبا و ماشین هستند.

تور آبشار در آبشار نکرمان شاهرود

موقعیت منطقه ای این آبشار بسیار خاص است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است. از طرفی این آبشار به خاطر رودخانه ای که از زیر آن می گذرد، شهرت دارد.

با شروع از تهران می توانید مسافت 404 کیلومتری تهران تا شاهرود را در کمتر از 5 ساعت طی کنید. در این مسیر به 25 کیلومتری شمال این شهر می رسید و وارد روستای نکارمان می شوید.

فاصله روستا تا آبشار با ماشین فقط 5 دقیقه است. افرادی که قصد دارند شب را در این روستا سپری کنند می توانند از اقامتگاه های زیبای اطراف این منطقه استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا