ایران گردی

آبشارگردی در آبشار رنگو گرگان

تودی تریپ: این آبشار در 15 کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار دارد. محیط اطراف رودخانه رنگو هوای خنک و ملایم دارد و پوشیده از درختان سر به فلک کشیده است.

آبشار رنگو اگرچه ارتفاع چندانی ندارد، اما به دلیل وجود آبشار نیم دایره ای که دارای یک آبشار اصلی و چندین آبشار فرعی با حجم آب نسبتاً قابل توجهی است، منظره جالب و دیدنی را ایجاد می کند. این مجموعه امکانات تفریحی برای دوستداران طبیعت ندارد.

آشنایی با آبشار رنگو

جنگل رنگو دارای چشمه آب گرم قدیمی امامزاده ابراهیم است و طبیعتا مناظر زیبایی در اطراف دره های آبشار کنار رودخانه های منطقه وجود دارد. پس از حدود 5 ساعت پیاده روی در کنار دره و رودخانه، آبشار رنگو نمایان می شود. از پارک جنگلی و روستای توشان در 5 کیلومتری جنوب گرگان می توان به این آبشار رسید.

در ابتدای ورودی جاده جنگلی رنگو با بقایای یک چشمه آب گرم قدیمی مواجه می شویم که سال هاست رها شده است و کمی جلوتر قبرستان قدیمی روستا جلب توجه می کند. در طول مسیر می توانید رودخانه و دره ای به ارتفاع بیش از پنجاه متر با درختان بلند در دو طرف آن را ببینید.

تور آبشار در آبشار رنگو گرگان

شیب دره در برخی نقاط به هشتاد درجه می رسد. پس از حدود پنج ساعت پیاده روی در امتداد این دره و مسیر رودخانه، از بالای صخره های عظیم آبشار رنگو را می توان دید که با قدرت زیاد به پایین می ریزد و صدای عالی آن از دور به گوش می رسد.

قبل از رسیدن به آبشار رنگو، کمپ رنگو نیز در راه است. این کمپ برای اقامت دوستداران طبیعت و کوهنوردان ساخته شده است. راه دسترسی به آبشار رنگو از میان جنگل های انبوه و تاریک منطقه، مسیری واقعا سخت و گمراه کننده است و کمک یک راهنمای محلی لازم است.

در مسیر آبشار امامزاده مکانی به نام امامزاده ابراهیم نیز وجود دارد که ساختمان آن به تازگی بازسازی شده است. علاوه بر آبشار اصلی رنگو، روی رودخانه ای که از میان جنگل می گذرد، آبشارهای کوچک و بزرگ زیبایی وجود دارد که هر کدام جلوه خاص خود را دارند.

بازدید از آبشار رنگو گرگان

استان گلستان و به ویژه شهر گرگان مانند اکثر شهرهای شمالی حاشیه دریای خزر دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. یعنی به غیر از 2 تا 3 ماه به دلیل گرما و رطوبت در تابستان و 1 تا 2 ماه به دلیل سرما در اواخر زمستان، در بقیه ایام سال هوا فوق العاده مطبوع است.

برای اینکه بدانید بهترین زمان بازدید از آبشار رنگو گرگان چه زمانی است، ابتدا باید اهداف و شرایط خود را در نظر بگیرید.
فصل بهار و تابستان برای تمامی گروه های حرفه ای و غیرحرفه ای برای کشف زیبایی های بکر طبیعت بسیار مناسب است. جنگل های انبوه و رودخانه ای روان در کنار چشم اندازهای شگفت انگیز مسیر آبشار رنگو شما را ناامید نخواهد کرد. به دلیل سختی دسترسی به آبشار، توصیه می کنیم اگر کوهنورد حرفه ای و با تجربه نیستید، در فصل بهار یا تابستان از آبشار رنگو گرگان دیدن کنید.

تور آبشار در آبشار رنگو گرگان

اما اگر فکر می کنید در هر شرایطی می توانید از پس سختی مسیر بر بیایید، فراموش نکنید که به فصل پاییز نیز فکر کنید. درست است که باران می تواند برای شما مشکل ایجاد کند، اما طبیعت منحصر به فرد جلوی چشمان شما آنقدر جادویی است که همه سختی ها را فراموش می کنید و تا رسیدن به آبشار ادامه می دهید.
حتما صبح خیلی زود سفر خود را شروع کنید تا تا ظهر به آبشار برسید و خسته باشید. اگر با تنبلی شروع کنید، احتمالاً در تاریکی قرار خواهید گرفت و تمام تلاش های شما بیهوده خواهد بود.

جاده دسترسی به جنگل انبوه رنگو می تواند خطرناک و خائنانه باشد. پس بهتر است با راهنما یا افراد محلی به سمت آن حرکت کنید. برای رسیدن به این مسیر جنگلی ابتدا باید از شهر گرگان به بلوار صیاد شیرازی رفته و از آنجا به سمت بلوار ناهرهران و روستای توشان تغییر مسیر دهید.

اگر به خروجی ها دقت کنید، داشبورد رنگو را نیز در میان خروجی ها مشاهده خواهید کرد. خروجی که به امامزاده رنگو منتهی می شود. اگر قصد دارید این سفر اکتشافی را بدون راهنما و به تنهایی انجام دهید، همین امتیاز رنگو کافی است. در غیر این صورت بهتر است ابتدا به توشان بروید و برای ادامه مسیر با راهنمای محلی هماهنگ کنید.

در ابتدای پیمایش از روستای «فخرآباد و گلند تاریکی» در حوالی روستای توشان عبور خواهید کرد. در این مسیر پیشنهاد می کنیم از امامزاده ابراهیم از این روستا دیدن کنید. امامزاده ای که اخیراً مرمت شده است.

قبل از روستای توشان، خرابه های آبگرم قدیمی توجه را به خود جلب می کند. آبفشانی که سال هاست رها شده و به دلیل تجهیز آب و خانه ها به حمام بلااستفاده مانده است. کمی جلوتر به قبرستان قدیمی روستای توشان می رسید. این علائم می تواند به شما کمک کند راه خود را پیدا کنید.

در حدود دو کیلومتری روستای توشان به بوته های تمشک می رسید. باید مسیر رودخانه را که از روی بوته های تمشک عبور می کند دنبال کنید. کمی جلوتر کمپی برای گردشگران و گردشگران وجود دارد که تنها مکانی برای استراحت است و امکانات رفاهی خاصی ندارد.

پس از عبور از این کمپ، دیگر تابلوی شهر وجود ندارد و باید مسیر خود را به داخل جنگل ادامه دهید. اگر اهل پیاده روی هستید، این مسیر جنگلی می تواند به اندازه رسیدن به مقصد لذت بخش باشد.

تور آبشار در آبشار رنگو گرگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا