ایران گردی

آبتنی در چشمه آب گرم اهرم را باید تجربه کرد

تودی تریپا _ خدمات توریستی: چشمه آب گرم اهرم در شهر اهرم در 60 کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد. این فواره از میان شکاف‌های سنگ‌های رسوبی مارن و گچی از زمین بیرون می‌آید و آب آن در محدوده‌ای از آب‌ها با بارهای منفی و مثبت متفاوت گرم است.

این چشمه دارای دو استخر زنانه و مردانه است که آب گرم آن توسط کانالی از چشمه به سمت استخرها هدایت می شود.

چشمه آب گرم اهرم یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر است و همه ساله گردشگران زیادی از سراسر کشور برای دیدن این جاذبه تفریحی به این شهر می آیند. لازم به ذکر است در سال 1385 چشمه اهرم تنگستان به عنوان روستای نمونه تصفیه آب در ایران انتخاب شد.

آشنایی با چشمه اهرم

استان بوشهر علاوه بر سواحل 900 کیلومتری خلیج فارس دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف گردشگری از جمله آثار تاریخی، بازارهای تجاری و دریایی و همچنین مناظر سرسبز و زیبا است که مسافران را به خاطره خوش از این استان بردارد. . با خودتان

در میان جاذبه های استان بوشهر، چشمه های آب گرم شهرت دیرینه ای دارد و همین موضوع باعث شده تا گردشگران بیشتری به استان بوشهر بیایند.

این استان به دلیل همجواری با رشته‌کوه‌های زاگرس و خلیج فارس دارای طبیعتی منحصربه‌فرد و گرانبها است که باعث شده چشمه‌های جوشان آن سرشار از املاح معدنی باشد.

حمام کردن در چشمه آب گرم اهرم یک تجربه ضروری است

به طور کلی آب های معدنی این استان شامل آب های کلردار، گوگردی، کلر و سولفاته است که هر کدام دارای خواص دارویی متفاوت و متنوعی هستند.

استان بوشهر دارای هفت منطقه چشمه آب گرم معدنی است که در این میان چشمه آب گرم اهرم به عنوان پنجمین چشمه آبگرم برتر ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چشمه آبگرم اهرم که ساختمان جدید آن در سال 1380 توسط شهرداری در محل فعلی خود ساخته شد، در سال 1386 در بین 400 چشمه آب معدنی کشور در بین 5 چشمه برتر ایران قرار گرفت و عنوان روستای نمونه آب درمانی را از آن خود کرد.

طبیعت بکر این چشمه بی نظیر بسیار آرامش بخش است و زیبایی آن را دو چندان کرده است. مسیر منتهی به آبگرم به عنوان مسیر پیاده روی نیز مورد استفاده قرار می گیرد زیرا زیبایی خاصی دارد و شب ها هیجان و تفریح ​​خاصی دارد.

همچنین در این مسیر یک بیمارستان نیز وجود دارد.

چشمه آب گرم اهرم که میانگین دمای آب آن بین 35 تا 40 درجه سانتیگراد است، خواص درمانی زیادی دارد و همه ساله در ایام نوروز تعداد زیادی گردشگر از سراسر کشور برای بهره مندی از آب این چشمه به این منطقه سفر می کنند.

این چشمه که از دل رشته‌کوه‌های زاگرس و از میان سنگ‌های رسوبی مارن و گچ راهی زمین می‌شود، دارای دو استخر و 10 حمام است.

آب استخرها هر 24 ساعت یکبار به طور کامل تخلیه می شود و با کانال به نخلستان ها هدایت می شود. این چشمه دارای دو استخر زنانه و مردانه است.

در سال های اخیر این چشمه آب گرم و اطراف آن مورد توجه ویژه قرار گرفته و بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده است. بازار هفتگی این چشمه آب گرم که هر پنجشنبه برگزار می شود، ممکن است برای برخی از گردشگران جذاب باشد.

حمام کردن در چشمه آب گرم اهرم یک تجربه ضروری است

چند ویژگی جالب آب گرم اهرم

چشمه های آب گرم معمولاً به دلایلی مانند رانش زمین در نزدیکی آتشفشان ها ایجاد می شوند.

آب این چشمه ها به دلیل وجود مواد معدنی محلول در آن ها مانند گوگرد، خواص درمانی بسیاری دارد. به همین دلیل چشمه های آب گرم به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده اند.

دمای آب چشمه اهرم 35 تا 40 درجه سانتیگراد است و مجموعه آبگرم دارای دو حوض و 10 حمام است. آب استخرها هر 24 ساعت یکبار به طور کامل تخلیه می شود و با کانال به نخلستان ها هدایت می شود.

خوشبختانه در سال های اخیر توجه ویژه ای به این چشمه و اطراف آن شده است. بازار هفتگی چشمه اهرم که هر پنجشنبه برگزار می شود شاید برای برخی از گردشگران جذاب باشد.

به طور کلی آب غنی از املاح معدنی چشمه های آب گرم برای درمان بیماری های پوستی (مانند کورک و جوش و بیماری پیسی)، تسکین دردهای اعصاب و مفاصل، بیماری های مفصلی مانند دیسک کمر، نقرس، سیاتیک و آرتریت و غیره استفاده می شود. مشکلات مربوط به فیزیکی عبارتند از کبودی عضلانی، خشکی و سفتی عضلات، تورم موضعی و درد کلیه.

در عین حال آب این چشمه می تواند در درمان بیماری های عفونی، برخی از انواع زخم ها و حتی بیماری های خطرناکی مانند سرخک کمک زیادی کند.

چشمه آب گرم اهرم در استان بوشهر، اهرم، خیابان آب گرم واقع شده است. البته برای رسیدن به سرچشمه اصلی باید یک جاده خاکی دو کیلومتری را طی کرد.

  • فاصله چشمه آب گرم اهرم تا بوشهر: 60 کیلومتر
  • فاصله چشمه آب گرم اهرم تا خورموج: 38 کیلومتر
  • فاصله چشمه آب گرم اهرم تا برازیان: 48 کیلومتر

حمام کردن در چشمه آب گرم اهرم یک تجربه ضروری است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا