اخبار گردشگری

چگونه برای اربعین گذرنامه بگیریم؟ + عکس

به گزارش تودی تریپ به نقل از مهر، هر ساله با شروع ایام سوگواری امام حسین(ع) بر حجم سفرهای زائران به حرم ها افزوده می شود. به همین دلیل، به ویژه در ایام اربعین، تعداد درخواست‌ها برای خروج گذرنامه از کشور افزایش می‌یابد. بهتر است زائران قبل از سفر به کشور با روش ها و شرایط اخذ گذرنامه از اتلاف وقت خودداری کرده و اخذ پاسپورت را تسهیل کنند.

تمامی علاقمندان به سفر به کربلا و سایر کشورهای هم مرز با ایران نیازمند داشتن گذرنامه می باشند. بسیاری از مردم فکر می کنند که پروسه گرفتن پاسپورت بسیار طولانی و خسته کننده است. به همین دلیل این افراد از گرفتن پاسپورت خودداری می کنند.

یکی از مزایای عمده گرفتن پاسپورت اینترنتی برای افرادی است که در مواقعی مانند اربعین با صف شلوغی برای گرفتن پاسپورت مواجه می شوند. دریافت گذرنامه به صورت آنلاین باعث می شود این دسته از افراد زمان کمتری را برای دریافت گذرنامه خود صرف کنند و فرآیند درخواست گذرنامه را به روشی آسان تر انجام دهند.

دریافت گذرنامه زیارتی از طریق درگاه اینترنتی سخا و اپلیکیشن Police lk در تلفن همراه امکان پذیر است. برای ثبت نام از طریق درگاه اینترنتی سخا، سامانه سخا را در موتور جستجوی وب جستجو کنید، درگاه epolice.ir را انتخاب کرده و وارد سرویس شوید. پنجره برای گذاشتن

چگونه برای اربعین پاسپورت بگیریم؟  + عکس

در این مرحله با باز کردن پیشخوان خدمات به قسمت خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه بروید و سپس گزینه درخواست صدور گذرنامه زیارتی را انتخاب کنید و آن را با پس زمینه سفید و حجم کمتر از 200 کیلوبایت آپلود کنید و گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

چگونه برای اربعین پاسپورت بگیریم؟  + عکس

چگونه برای اربعین پاسپورت بگیریم؟  + عکس

در نهایت پس از تایید مراحل ثبت نام، هزینه 650000 ریال جهت صدور گذرنامه زیارتی را از طریق لینک نشان داده شده پرداخت نمایید و پس از طی مراحل صدور گذرنامه زیارتی، از طریق شرکت ملی پست به شما تحویل داده خواهد شد.

چگونه برای اربعین پاسپورت بگیریم؟  + عکس

همچنین برای ثبت نام از طریق تلفن همراه وارد اپلیکیشن پلیس من شده و در لیست خدمات گزینه پاسپورت پلیس و اماکن را انتخاب کرده و سپس گزینه صدور پاسپورت را انتخاب کرده و وارد پنجره واحد خدمات فراجا شوید.

چگونه برای اربعین پاسپورت بگیریم؟  + عکس

ثبت گذرنامه

در این مرحله کاربرانی که قبلا ثبت نام کرده اند با وارد کردن نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی خود وارد سیستم می شوند و کاربرانی که هنوز ثبت نام نکرده اند گزینه ثبت نام را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات ورود درخواستی، نام کاربری و رمز عبور انتخابی، مراحل ثبت نام را تکمیل می کنند.

چگونه برای اربعین پاسپورت بگیریم؟  + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا