ایران گردی

محلات؛ گشتی در میان عطر گل‌ها و سوغات‌های ناب

به گزارش تودی تریپ به نقل از کجارو، محلات شهر گل و زیبایی در استان مرکزی ایران بهشت ​​دوستداران گل و گیاه و طبیعت است. این شهر که در 262 کیلومتری تهران قرار دارد، به دلیل وجود مزارع وسیع گل و گیاهان زینتی و تنوع منحصر به فرد آن به «هلند ایران» معروف است.

همه جا بوی گل می آید:

بدون شک گل و گیاه مهم ترین سوغاتی محلی است. در این شهر می توانید گل و گیاه را برای هر سلیقه ای پیدا کنید. از گل های منشعب و مسطح گرفته تا نهال های مثمر و درختچه های زینتی، همگی در این محله به وفور یافت می شوند.

حلوای اردک بهشتی:

حلوای ارده محلات طعم و عطر بی نظیری دارد. این سوغات خوشمزه از دانه های کنجد مرغوب تهیه شده و می توان از آن به عنوان یک میان وعده یا دسر خوشمزه استفاده کرد.

سپرده ها  توری در میان عطر گل ها و سوغاتی های ناب

شفا در دل گیاهان:

محلات به دلیل آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز محل مناسبی برای پرورش گیاهان دارویی است. در این شهرستان انواع گیاهان دارویی با خواص درمانی مختلف کشت و فرآوری می شود و به سراسر ایران و حتی کشورهای دیگر صادر می شود.

ارواح خنک و مطبوع:

عرقیات گیاهی یکی دیگر از سوغاتی های محبوب محلی است. در این شهر کارخانه های زیادی به تولید عرقیات با طعم ها و رایحه های مختلف مشغول هستند. گلاب، روح نعناع، ​​روح توس و روح بهار نارنج از جمله عرقیات پرطرفدار در محله ها هستند.

کیک گرده، طعم شیرین:

نان گرده یکی از نان های سنتی و خوشمزه محلی است. این نان با آرد، شکر، زعفران و هل درست می شود و طعمی شیرین و دلچسب دارد.

عسل طبیعی هدیه ای از طبیعت:

محلات و خمین از مهمترین مراکز تولید مس در ایران هستند. عسل این منطقه به دلیل کیفیت بالا و طعم بی نظیرش طرفداران زیادی دارد.

صنایع دستی، سوغات هنر ایرانی:

در بازارهای قدیمی محلات غرفه های زیادی را می توانید ببینید که صنایع دستی این شهر را می فروشند. از جمله این صنایع می توان به گلدوزی، قالی سازی، نجاری و سفالگری اشاره کرد.

سفر به محلات تجربه ای بی نظیر برای دیدن گل های رنگارنگ، تنفس هوای تازه و چشیدن طعم های اصیل ایرانی است. با خرید سوغاتی از این شهر خاطرات سفر خود را زنده نگه دارید.

سپرده ها  توری در میان عطر گل ها و سوغاتی های تمیز

تحریریه تودی تریپ

ما در تودی تریپ سعی می کنیم بهترین راهنمای سفر برای تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا