ایران گردی

عجیب ترین آبشار گرمی در اردبیل

تودی تریپ: شهرستان گرمی از جنوب به رشته کوه های صلوات، از شمال به کوه های خروسلو، از غرب به رودخانه دره رود و از شرق به بالهارود محدود می شود. رشته کوه های کارا داغ، خروسلو، صلوات اضلاع جنوبی، شرقی و غربی این شهرستان را تشکیل می دهند. تاکنون 6 دهانه غار طبیعی در کوه های این شهرستان شناسایی و ثبت شده است.

کوه های جنوب شرقی گرمی به دلیل ارتباط با رشته کوه های تلاش و مجاورت با دریای خزر، بارندگی مناسبی در حدود 600 میلی متر در سال دارند و به همین دلیل سرسبز هستند و رودخانه های زیادی در دامنه آن جاری است. این رودخانه ها آبشارهایی با ارتفاعات مختلف در این منطقه ایجاد کرده اند. آبشار چالاچخور نیز یکی از آن آبشارهای زیبا و محبوب این منطقه است که در روستای علیله قرار دارد.

کوه های جنوب شرقی گرمی به دلیل ارتباط با رشته کوه های تلاش و مجاورت با دریای خزر، بارندگی مناسبی در حدود 600 میلی متر در سال دارند و به همین دلیل سرسبز هستند و رودخانه های زیادی در دامنه آن جاری است. این رودخانه ها آبشارهایی با ارتفاعات مختلف در این منطقه ایجاد کرده اند. آبشار چالاچخور نیز یکی از آن آبشارهای زیبا و محبوب این منطقه است که در روستای علیله قرار دارد.

عجیب ترین آبشار گرم اردبیل

آشنایی با آبشار چالاچوکور

آبشار چالاچوخور که در مسیر رودخانه دومولی قرار دارد، به خاطر دره های عمیق و دره های فرعی خود شهرت دارد. پوشش درختان جنگلی و خودروهای کنار جاده دسترسی به آبشار بر جذابیت آن افزوده است. این آبشار در ارتفاع 1100 متری قرار دارد.

آبشار چالاچوخور یکی از آبشارهای بکر و زیبای شهرستان گرمی است که در نزدیکی مرز جمهوری ایران و آذربایجان در میان تنگه ها و دره های عمیق قرار گرفته است. شهرستان گرمی یکی از شهرستان های استان اردبیل در ایران است که در شمال غربی کشور و شمال استان اردبیل قرار دارد. فاصله گرمی تا اردبیل 108 کیلومتر، تا بیله سوار 55 کیلومتر و تا پارس آباد 97 کیلومتر است.

رودخانه های زیادی در شهرستان گرمی جاری است که پس از رسیدن به دره ها و ارتفاعات کوه ها آبشارهای زیبایی را تشکیل می دهند. آبشار چالاچخور یکی از بکرترین آبشارهای شهر گرمی است.

این آبشار زیبا از میان دره ای عمیق بین دو صخره بزرگ می گذرد و منظره زیبایی را ایجاد می کند. آبشار چلاچوخور در مسیر رودخانه دومولی در روستای علیله و در نزدیکی مرز ایران و آذربایجان قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری داغ است.

عجیب ترین آبشار گرم اردبیل

بازدید از آبشار چالاچوکور

گرمی یکی از شهرهای محبوب و خوش آب و هوا در استان اردبیل است. از جاذبه های طبیعی این منطقه می توان به رودخانه ها، چشمه های سرخه، روستاهای متنوع و کوه های سرسبز اشاره کرد. مراتع و جنگل های گرم مکان هایی هستند که در آن انواع مختلف گیاهان، درختان و درختچه ها رشد می کنند. همچنین گرمی جدا از گونه های مختلف جانوری در مسیر حرکت گونه های مختلف پرندگان مهاجر در فصول مختلف سال قرار دارد.

کوه های جنوب شرقی شهرستان گرمی به دلیل ارتباط با رشته کوه های تلاش و مجاورت با دریای خزر، بارندگی خوبی (حدود 600 میلی متر) در سال دارند و به همین دلیل از سرسبزی خاصی برخوردار بوده و رودخانه های زیادی در دامنه آن جاری است. این رودخانه ها آبشارهایی با ارتفاعات مختلف در این منطقه ایجاد کرده اند. آبشار چالاچوخور یکی از آبشارهای زیبا و پرطرفدار منطقه است که در روستای علیله قرار دارد.

روستای آلیله در حدود 10 کیلومتری شرق شهرستان گرمی به سمت مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد. وجود جاذبه های طبیعی مانند آب و هوای مساعد، غارها، جنگل ها و یخچال های طبیعی بر اهمیت این منطقه می افزاید. علاوه بر این، گورستان بزرگ تاریخی روستای آلیله از دیگر مقاصد گرم گردشگری است.

آبشار چالاچوخور که در ارتفاع 1100 متری و در مسیر رودخانه دومولی قرار دارد، به خاطر صخره های مجاور و دره های عمیقش معروف است. پوشش درختان جنگلی و خودروهایی که در مسیر جاده دسترسی به آبشار رشد کرده اند جلوه ای چشم نواز را خلق کرده است.

عجیب ترین آبشار گرم اردبیل

شهرستان گرمی منطقه ای سردسیر و پرباران است. به همین دلیل است که فصل زمستان برای بازدید از آبشار چالاچوکور چندان مناسب نیست. تماشای مناظر پاییزی و زمستانی در کنار آبشار یخ زده چالاچوخور خالی از لذت نیست. از اردیبهشت تا اواخر تابستان، منطقه شهر گرمی و آبشار چالاچوخور در اوج سرسبزی و شکوه است.

  • برای بازدید از چالاچوهور به کفش مناسب و وسایل طبیعت گردی نیاز دارید.
  • آبشار چالاچوکور ظرفیت پارکینگ محدودی دارد.
  • اطراف آبشار چلاچوهور فاقد امکانات رفاهی و گردشگری است.
  • قبل از سفر به آبشار چالاچوخور در مورد آب و هوای منطقه بپرسید.
  • هنگام بازدید از آبشار چالاچوکور در حفاظت از آن کوشا باشید.
  • پس از بازدید از آبشار چالاچوخور از روستای علیله دیدن کنید.
  • بازدید از آبشار چالاچوخور رایگان است.
  • نشانی: استان اردبیل، 10 کیلومتری شرق شهر گرمی، روستای آلیل

آبشار چلاچوخور یکی از جاذبه های استان اردبیل است که در شرق شهرستان گرمی قرار دارد. این آبشار در روستای آلیله قرار دارد.

برای رسیدن به آبشار چالاچوخور از گرمی به سمت جنوب شرقی رفته و از جاده آزامارا-قوزلو استفاده کنید. پس از عبور از روستاهای آزامارا، کوزلو و آنی سفلی به روستای آلیله می رسید.

عجیب ترین آبشار گرم اردبیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا